Po wstępnym wprowadzeniu nowego programu Certified Pre-Owned (CPO) w Szwajcarii, Austrii, Niemczech, Francji, Danii i Wielkiej Brytanii w grudniu, program zostanie uruchomiony dla firm w Stanach Zjednoczonych jeszcze w tym miesiącu. Rolex określił, że jego zegarki CPO trafią do wybranych butików sieci sprzedaży Tourneau i Bucherer w USA od środy 3 maja.
Tylko zegarki Rolex zakupione od producentów reklam i starsze niż trzy lata będą kwalifikować się do programu sprzedaży zegarków używanych. Zasada ta została wprowadzona w celu ograniczenia nowszych modeli sprzedawanych w szarej strefie. Kupując używany zegarek Rolex, otrzymasz certyfikat autentyczności i nową, dwuletnią kartę gwarancyjną. Otrzymasz także certyfikat Rolex z woskową pieczęcią.
Na pierwszy rzut oka wejście Rolexa na rynek produktów używanych może wydawać się nieco zaskakujące, ale w rzeczywistości jest to logiczny kolejny krok dla marki. W ciągu ostatnich kilku lat butiki Rolex na całym świecie „wyschły” z gablot oznaczonych napisami „Tylko na wystawę”, a pracownicy przekazywali wiadomości, że dany zegarek może nie być dostępny przez miesiące, a nawet lata. Rolex niedawno dał kolekcjonerom nadzieję, że trend może się zmienić wraz z ogłoszeniem planów budowy nowej fabryki o wartości 1 miliarda dolarów w Szwajcarii. Ale dopóki nie zostanie ona uruchomiona, certyfikowane używane zegarki Rolex mogą pomóc wypełnić lukę w podaży.
Zobacz także: Dlaczego tak dramatycznie brakuje Rolexów na rynku?