Ducati wreszcie ujawniło wszystkie konkretne szczegóły techniczne swojego pierwszego motocykla elektrycznego. Nowy V21L, który po raz pierwszy został zaprezentowany w październiku ubiegłego roku, będzie gwiazdą serii wyścigów MotoE rozpoczynających się w 2023 roku. Ducati zastąpiło inną włoską firmę produkującą motocykle elektryczne Energica jako jedynego dostawcę na zawody i dostarczy 18 identycznych motocykli zasilanych bateryjnie, aby wypełnić wszystkie pola w przyszłych wyścigach.
W ramach przygotowań marka z Bolonii skrupulatnie dopracowuje prototyp V21L. Po przetestowaniu jednośladu na asfalcie w Misano w grudniu, zespół dał sobie czas na dopracowanie konstrukcji. Teraz włosi ujawnili gorąco oczekiwaną specyfikację osiągów.
V21L będzie wyposażony w aerodynamiczne body z włókna węglowego, zaprojektowaną przez ludzi z atelier Centro Stile Ducati. Przechylając wagę na 230 kilo, smukła maszyna może wygenerować 150 KM (110 kW) i 140 Nm momentu obrotowego. To 13 Nm więcej niż może wyprodukować Panigale V4.
V21L jest również szybki w jeździe. Według Ducati podczas ostatnich testów na torze w Mugello jazda maszyna osiągnęła maksymalną prędkość 275 kilometrów na godzinę. Dla porównania, Energica Evo Corsa używana obecnie w MotoE może rozpędzić się do 257 kilometrów na godzinę na pełnej mocy.
Motocykl zasila akumulator o napięciu 800 V 18 kWh, który jesteśmy w stanie naładować do 80 procent w ciągu zaledwie 45 minut. Bateria jest umieszczona w obudowie z włókna węglowego i waży ponad 100 kilo. Podobnie jak w przypadku Panigale, akumulator został płynnie zintegrowany z podwoziem i łączy aluminiową ramę przednią typu monocoque z lekkim wahaczem i ramą pomocniczą. Akumulator jest również wyposażony w innowacyjny system chłodzenia i zaawansowany falownik pochodzący od wyczynowych pojazdów wyścigowych.
„Gdy tylko usiadłem na motocyklu, zdałem sobie sprawę z jakości pracy wykonanej przez zespół, a kiedy wróciłem do garażu, poczułem głęboką dumę z tego, co po raz kolejny udało nam się osiągnąć” – powiedział Claudio Domenicali, dyrektor generalny Ducati.
Domenicali wcześniej stwierdził, że Ducati zbuduje podobną maszynę dla szerokiej grupy odbiorców, ale nie wcześniej niż co najmniej po 2025 roku.