Pierwszy elektryczny motocykl Ducati V21L

Zobacz galerię 9 zdjęć

Ducati wreszcie ujawniło wszystkie konkretne szczegóły techniczne swojego pierwszego motocykla elektrycznego. Nowy V21L, który po raz pierwszy został zaprezentowany w październiku ubiegłego roku, będzie gwiazdą serii wyścigów MotoE rozpoczynających się w 2023 roku. Ducati zastąpiło inną włoską firmę produkującą motocykle elektryczne Energica jako jedynego dostawcę na zawody i dostarczy 18 identycznych motocykli zasilanych bateryjnie, aby wypełnić wszystkie pola w przyszłych wyścigach.

W ramach przygotowań marka z Bolonii skrupulatnie dopracowuje prototyp V21L. Po przetestowaniu jednośladu na asfalcie w Misano w grudniu, zespół dał sobie czas na dopracowanie konstrukcji. Teraz włosi ujawnili gorąco oczekiwaną specyfikację osiągów.

V21L będzie wyposażony w aerodynamiczne body z włókna węglowego, zaprojektowaną przez ludzi z atelier Centro Stile Ducati. Przechylając wagę na 230 kilo, smukła maszyna może wygenerować 150 KM (110 kW) i 140 Nm momentu obrotowego. To 13 Nm więcej niż może wyprodukować Panigale V4.

V21L jest również szybki w jeździe. Według Ducati podczas ostatnich testów na torze w Mugello jazda maszyna osiągnęła maksymalną prędkość 275 kilometrów na godzinę. Dla porównania, Energica Evo Corsa używana obecnie w MotoE może rozpędzić się do 257 kilometrów na godzinę na pełnej mocy.

Motocykl zasila akumulator o napięciu 800 V 18 kWh, który jesteśmy w stanie naładować do 80 procent w ciągu zaledwie 45 minut. Bateria jest umieszczona w obudowie z włókna węglowego i waży ponad 100 kilo. Podobnie jak w przypadku Panigale, akumulator został płynnie zintegrowany z podwoziem i łączy aluminiową ramę przednią typu monocoque z lekkim wahaczem i ramą pomocniczą. Akumulator jest również wyposażony w innowacyjny system chłodzenia i zaawansowany falownik pochodzący od wyczynowych pojazdów wyścigowych.

„Gdy tylko usiadłem na motocyklu, zdałem sobie sprawę z jakości pracy wykonanej przez zespół, a kiedy wróciłem do garażu, poczułem głęboką dumę z tego, co po raz kolejny udało nam się osiągnąć” – powiedział Claudio Domenicali, dyrektor generalny Ducati.

Domenicali wcześniej stwierdził, że Ducati zbuduje podobną maszynę dla szerokiej grupy odbiorców, ale nie wcześniej niż co najmniej po 2025 roku.

Jak oceniasz ten wpis?
+1
74
+1
58
+1
4
Avatar
Luxatic.pl

Luxatic.pl to lifestylowy magazyn o luksusie, stylu życia i pieniądzach. Prezentujemy najlepsze usługi, produkty i miejsca na całym świecie.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany

Luxatic to jedyny w Polsce serwis lifestylowy piszący w luźny sposób o luksusie w Polsce i na świecie.

OBSERWUJ NAS