Przez ostatnie 300 lat świat bardzo się zmienił. Rewolucje całkowicie zmieniły krajobraz polityczny, rodząc demokracje na całym świecie. Imperia zarówno powstawały, jak i rozpadały się. Jednak przez te trzy stulecia kataklizmicznych zmian i postępu istnieją pewne stałe elementy.
W tym roku minęło 300 lat od narodzin irlandzkiego oficera wojskowego i biznesmena Richarda Hennessy’ego, który w późniejszym życiu stworzył jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek wyrobów spirytusowych na świecie. To właśnie tę 300. rocznicę uhonorowano wprowadzeniem na rynek koniaku Richard Hennessy Magnum.
Ta najnowsza edycja Hennessy stanowi imponujący kamień milowy dla uznanego na arenie międzynarodowej producenta koniaku. W związku z tym, nazwa magnum wydaje się odpowiednim hołdem. Nazwany na cześć założyciela firmy, Richard Hennessy Magnum jest wyrazem jego dziedzictwa i przejściem pomiędzy przeszłością, teraźniejszością i przyszłością Hennessy.
Ta imponująca karafka, wyceniona została na 22 000 dolarów i jest dostępna w zaledwie 110 sztukach, zawiera najcenniejszą eaux-de-vie firmy Hennessy, stanowiącą odpowiedni ukłon w stronę 300 lat historii produkcji koniaku.
Produkt zarówno wytwarzany, jak i butelkowany jest w Atelier des Éditions Rares. Drogocenny płyn znajduje się w odważnej karafce zaprojektowanej przez poprzedniego współpracownika Hennessy Daniela Libeskinda, architekta, który zaprojektował apartamentowiec Złota 44 w Warszawie. Wykonana z kryształu Baccarat karafka jest opiszywana przez markę jako reprezentująca „nowy poziom współczesności i kreatywności architektonicznej”.
Kryształowa karafka jest zawieszona na efektownej metalowej ramie i zawiera również wygrawerowany portret Richarda Hennessy’ego — zaprojektowany przez francuskiego kaligrafa Nicolasa Ouchenira — który odbija się w karafce.
Oprócz imponującej – zarówno pod względem wielkości, jak i wyglądu – karafki, ci którzy kupią tę limitowaną edycję, otrzymają także dwa kieliszki Richarda Hennessy’ego z ciętego kryształu, pipetę i uchwyt, a wszystko to zostało zaprojektowane tak, aby znacznie poprawić doznania degustacyjne.
Hennessy opisuje nuty degustacyjne koniaku jako: „Nuty kwiatowe, delikatne przyprawy, gałka muszkatołowa, nuty skóry i nuty kopru włoskiego”.