Mercedes AMG Project ONE: dynamiczne testy kilku prototypów z finalnym zespołem napędowym

Projekt hipersamochodu Mercedes-AMG Project ONE wkracza w nową fazę i jest coraz bliżej standardu produkcyjnego: kilka prototypowych egzemplarzy modelu rozpoczęło „treningi” na firmowym torze wyścigowym, w centrum technicznym Mercedes-Benz w Immendingen. Harmonogram testów w dużej mierze bazuje teraz nie na stanowiskach badawczych, ale na pokonywaniu szybkich okrążeń na torze. Po raz pierwszy liderzy projektu zezwolili na testowanie kompleksowo zelektryfikowanego, zaawansowanego hybrydowego zespołu napędowego o mocy systemowej ponad 735 kW (1000 KM).

Równolegle do testów dynamiki jazdy i przeprowadzania pewnymi udoskonaleń w zakresie właściwości jezdnych prace rozwojowe skupiają się też na aktywnej aerodynamice samochodu. Rozbudowana interakcja różnych aktywnych komponentów, takich jak żaluzje, wyloty powietrza w przednich błotnikach czy duże tylne skrzydło, potwierdza teraz swoją skuteczność poza tunelem aerodynamicznym – jako koncepcja, która przyczynia się do uzyskania niespotykanej dynamiki poprzecznej.

Mercedes-AMG jest więc coraz bliżej celu, jaki firma postawiła przed Project ONE: osiągnięcia nieznanego dotąd wymiaru dynamiki jazdy i osiągów wśród aut drogowych – a tym samym ustanowienia nowego kamienia milowego w historii motoryzacji. Przystosowanie kompletnej jednostki napędowej Formuły 1 do pracy w hipersamochodzie z homologacją drogową, który poza imponującą dynamiką jazdy musi zapewniać wysoką wydajność na co dzień i być w stanie poruszać się w trybie całkowicie elektrycznym, stanowiło ogromne wyzwanie. W przypadku wielu aspektów, takich jak poziom hałasu, zespół projektantów musiał poruszać się po nieznanym terytorium, wykazując się wytrwałością i wyjątkową wiedzą inżynierską, tak aby znaleźć rozwiązania, które pomogą osiągnąć produkcyjną dojrzałość Project ONE.

Równolegle do szeroko zakrojonych testów dynamicznych aut przedprodukcyjnych prace rozwojowe nad tym niezwykłym pojazdem hybrydowym Mercedes-AMG trwają w siedzibie firmy w Affalterbach. Poszczególne układy samochodu są skrupulatnie sprawdzane na stanowiskach badawczych silników oraz na wewnętrznym symulatorze. Znany jest też następny krok, jaki będzie realizowany w ramach programu testów: osiągi Projektu ONE zostaną wkrótce przetestowane na północnej pętli toru Nürburgring.

Jak oceniasz ten wpis?
+1
0
+1
0
+1
0
Avatar
Luxatic.pl

Luxatic.pl to lifestylowy magazyn o luksusie, stylu życia i pieniądzach. Prezentujemy najlepsze usługi, produkty i miejsca na całym świecie.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany

Luxatic to jedyny w Polsce serwis lifestylowy piszący w luźny sposób o luksusie w Polsce i na świecie.

OBSERWUJ NAS