Japończycy stworzyli kosmetyki dla astronautów

W przyszłym roku japoński astronauta Kimiya Yui zostanie wystrzelony na Międzynarodową Stację Kosmiczną (ISS), będzie miał w torbie dwa nowe produkty do pielęgnacji skóry, zaprojektowane specjalnie z myślą o trudach podróży kosmicznych.

Płyn i płyn do mycia twarzy stanowią część linii „Cosmology” zaprezentowanej w poniedziałek przez japońską firmę kosmetyczną POLA i ANA Holdings, spółkę-matkę All Nippon Airways, czyli narodowych linii lotniczych Japonii.

Produkty powstały po tym jak Japońska Agencja Badań Kosmicznych (JAXA) wezwała do opracowania rozwiązań do pielęgnacji skóry, które można by stosować w przestrzeni kosmicznej, w której występują ograniczone zasoby, niska grawitacja i wyjątkowo suche warunki.

Obie firmy rozpoczęły prace nad serią kosmetyków w 2020 roku, a JAXA dała im zielone światło na wprowadzenie swoich projektów w życie w marcu ubiegłego roku.

Kosmetyki

Aby oszczędzać wodę, płyn do mycia twarzy można po prostu wytrzeć, natomiast balsam zaprojektowano tak, aby pozostawał w stanie półstałym, dzięki czemu nie rozpryskuje się przy niskiej grawitacji.

Produkty te nie są pierwszymi kosmetykami, które wyruszają w przestrzeń kosmiczną. W 2021 roku była astronautka NASA Joan Higginbotham rozmawiała z magazynem InStyle o używaniu wazeliny, Cetaphilu, podkładu, różu, tuszu do rzęs i szminki podczas misji, a Estée Lauder wysłała w kosmos serum do pielęgnacji skóry w ramach partnerstwa handlowego z amerykańską agencją kosmiczną.

Astronauci przebywający w kosmosie – a nawet po powrocie na Ziemię – zgłaszali, że odczuwają pieczenie, swędzenie, suchość i wrażliwość skóry.

Twórcy nowych produktów mają nadzieję na poprawę jakości życia astronautów w kosmosie i powiedzieli, że ich kosmetyki zostały przetestowane przez stewardów na samolotach ANA, biorąc pod uwagę podobieństwa warunków panujących w locie i na ISS.

Cosmology Space Crew Kit” – zestaw składający się z mniejszych wersji płynu do mycia i balsamu – zostanie udostępniony publicznie w październiku, natomiast produkty w standardowych rozmiarach trafią do sprzedaży w styczniu przyszłego roku.

Prezydent POLA Miki Oikawa powiedział reporterom w Tokio, że ma nadzieję, że produkty będą mogły być również przydatne w innych sytuacjach, w których brakuje zasobów, takich jak centra ewakuacyjne podczas klęsk żywiołowych.

Jak oceniasz ten wpis?
+1
54
+1
50
+1
6
Avatar
Luxatic.pl

Luxatic.pl to lifestylowy magazyn o luksusie, stylu życia i pieniądzach. Prezentujemy najlepsze usługi, produkty i miejsca na całym świecie.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany

Luxatic to jedyny w Polsce serwis lifestylowy piszący w luźny sposób o luksusie w Polsce i na świecie.

OBSERWUJ NAS