Prada rozpaliła media społecznościowe na całym świecie w ostatni poniedziałek po tym jak ujawniła nowe partnerstwo z reprezentacją Chin w piłce nożnej kobiet.
Towarzyszące ogłoszeniu zdjęcie drużyny w ciemnych, dopasowanych garniturach, białych koszulach i skórzanych butach, luksusowa marka powiedziała, że daje drużynie „świeży i nowoczesny wizerunek poza boiskiem” przed tegorocznymi Mistrzostwami Świata FIFA kobiet .
Post szybko stał się wirusowy w serwisie mikroblogowym Weibo, gdzie został wyświetlony ponad 300 milionów razy. Wiadomości o partnerstwie na krótko znalazły się na szczycie listy popularnych tematów platformy, a wielu użytkowników mediów społecznościowych z zadowoleniem przyjęło nowy, ostry wygląd zespołu.
„Królowe noszą ubrania od Prady” — czytamy w jednym z popularnych komentarzy, a w innym czytamy: „piłkarki są naprawdę pozytywne inspirujące, a jednocześnie stanowią przykład kobiecej siły”.
Użytkownicy Weibo szybko zauważyli również, że wybór partnerów Prady jest konsekwencją serii niedawnych skandali wokół ambasadorów chińskich celebrytów – serii kontrowersji, które państwowy tabloid Global Times nazwał „przekleństwem rzecznika„. Hashtag #PradaFinallyGotTheRightOne został wyświetlony ponad 100 milionów razy na Weibo od wtorku.
W 2021 roku dom mody anulował kontrakt z aktorką Zheng Shuang po tym, jak jej były partner oskarżył ją o porzucenie ich dwóch zastępczych dzieci w Stanach Zjednoczonych.
Niedawno Prada zdystansowała się od byłego ambasadora marki – Cai Xukuna, po tym, jak anonimowa kobieta, z którą był zaangażowany seksualnie powiedziała, że dokonała aborcji na rzekomą prośbę piosenkarza. W oświadczeniu opublikowanym na swoim koncie Weibo na początku tego miesiąca, Cai potwierdził swój związek z kobietą, ale zaprzeczył jakimkolwiek oskarżeniom o aborcję.
Dom mody odnotował wzrost sprzedaży w Chinach od czasu ponownego otwarcia po latach surowych zasad Covid-19. W maju Prada ogłosiła, że sprzedaż regionalna w regionie Azji i Pacyfiku wzrosła w pierwszym kwartale 2023 r. o 22 proc.
Drużyna chińskich kobiet zmierzy się z Danią, Haiti i mistrzami Europy – Anglią w fazie grupowej turnieju, która rozpocznie się w Auckland w Nowej Zelandii w przyszły czwartek. Sprzęt treningowy drużyny i koszulki na boisko zostały zaprojektowane przez Nike, które według giganta odzieży sportowej wyglądało na dekoracje inspirowane feniksem i wzór chmury „symbolizujący szczęście”.