Kiedy pierwsza jednostka Eclipse 605 wypłynie na wodę za nieco ponad rok, będzie to największy i najszybszy na świecie ekspresowy cruiser z napędem zaburtowym. Forma oparta na popularnym stylu New England Downeast, Eclipse będzie miał ponad 18 metrów długości i cztery silniki zaburtowe Mercury Verado V-12 o mocy 600 KM na rufie.
Obecnie rekord należy do 16-metrowego MJM 53, który jest wyposażony w 4 silniki Verado 400. Chociaż istnieje kilka szybkich motorówek z napędem zaburtowym, które mają ponad 16 metrów, ale żadna nie ma trzech silników jak Eclipse 605.
„Widzieliśmy na rynku szansę na nowe podejście do bardzo szybkiegocruisera w stylu downeast z silnikiem zaburtowym, dlatego stworzyliśmy Eclipse, aby wypełnić lukę na rynku” – powiedział Mark Delaney, dyrektor generalny firmy Two Oceans Marine z Kapsztadu.
Delaney i HMY Yacht Sales, są wyłącznymi brokerami marki zaprezentowały projekty, renderingi i modele w zmniejszonej skali nowego 605 i 15-metrowego rodzeństwa Eclipse 505 na tegorocznych targach Fort Lauderdale International Boat Show. Prace rozwojowe już się rozpoczęły w stoczni Two Oceans w RPA, a pierwsze łodzie mają zostać dostarczone na początku 2024 roku.
Częścią tego co umożliwiło powstanie modeli 605 i 505 było wprowadzenie w zeszłym roku przełomowego silnika zaburtowego Verado V-12 o mocy 600 KM. Wyróżniające się cechy silnika Mercury Verado obejmują unikalną obrotową dolną główkę, a kolumna powyżej płyty kawitacyjnej nie porusza się. Ponadto silnik posiada dwubiegową automatyczną skrzynię biegów i podwójną przeciwbieżną śrubę. Do czasu premiery silnika Mercury, żaden inny silnik zaburtowy nie był aż tak mocny.
Model 605 będzie standardowo wyposażony w cztery silniki V-12 Verados – a istnieje nawet opcja na pięć. Oznacza to prędkość powyżej 96 kilometrów na godzinę!
Inna tajna broń, która odróżnia Eclipse od innych jachtów? To opatentowany schodkowy kadłub SVVT projektu Michaela Petersa. Układ „Stepped Vee Ventilated Tunnel” tego doświadczonego projektanta z Florydy obejmuje stopnie w kadłubie i kanał centralny w celu zwiększenia siły nośnej, zmniejszenia zużycia paliwa i zapewnienia bardziej komfortowej żeglugi.
Konstrukcja schodkowego kadłuba została już wykorzystana z dużym uznaniem na 18-metrowej szybkiej łodzi patrolowej Combatant Craft Medium, wraz z projektami linii Valhalla, Caymas Boats i Invincible Boatworks firmy Viking Yachts.
Nowe Eclipse mają elegancki wygląd sterówki, z ogromnymi, głębokimi, zawijanymi oknami, zakrzywionym twardym dachem z elektrycznie odchylanym szyberdachem i niską, smukłą nadbudową z przodu. Z wyjątkiem dużych silników zaburtowych, można go prawie pomylić z PB55 lub PB65 firmy Palm Beach Motoryachts. Albo wspaniałą Talarię 57 Hinckleya.
Ceny 605 zaczynają się od 2 950 000 miliona dolarów.