Istnieją znajome widoki, które są synonimem każdych igrzysk olimpijskich i paraolimpijskich – zacięta walka sportowców, radosne tłumy kibiców, trybuny wypełnione kolorowymi flagami. Louis Vuitton ma nadzieję, że podczas nadchodzących igrzysk, logo marki również stanie się znakiem rozpoznawczym tego wyjątkowego wydarzenia.
Charakterystyczne kufry w szachownicę LV Damier, tak wpisane w DNA luksusowego domu mody, pomieszczą znicz olimpijski podczas jego podróży przez Francję, a firma ponadto stworzyła szkatułki na medale Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich.
Siedmiu francuskich sportowców – od szermierza Enzo Leforta i pływaka Léona Marchanda po mistrzynię tenisa na wózkach inwalidzkich Pauline Déroulède i parakolarzyczkę Marie Patouillet. Wszyscy oni będą ambasadorami marki na rozpoczynających się 26 czerwca Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu.
Igrzyska olimpijskie i powiązane z nimi podróże, jakie sportowcy podejmują, aby do nich dotrzeć, ściśle pokrywają się z wartościami leżącymi u podstaw francuskiego domu mody, powiedział CNN jego prezes i dyrektor generalny Pietro Beccari w wywiadzie.
„Rozmawiamy o doskonałości, mówiliśmy o jakości, mówiliśmy o przygotowaniu na każde wyzwanie i to jest coś, co jest bardzo bliskie naszemu sercu” – powiedział Beccari, dodając, że Louis Vuitton jest „bardzo dumny z bycia francuską firmą” i chce wspierać igrzyska olimpijskie w „najpiękniejszym mieście świata”.
Jak można się spodziewać po firmie, która projektuje także kufry z trofeami na takie wydarzenia jak Puchar Świata w piłce nożnej czy Grand Prix Monako F1, nie są to zwykłe walizki. Wnętrza obu kufrów wyłożone są czarną matową skórą: jedna ma okrągłe „gniazda” w podstawie i pokrywie, w których można bezpiecznie przechowywać i transportować znicz olimpijski, podczas gdy druga zawiera wystarczającą liczbę szuflad, aby pomieścić setki medali.
LVMH – luksusowy konglomerat będący właścicielem Louis Vuitton – wydał 150 milionów euro na umowę sponsorską z igrzyskami olimpijskimi, jak podał Vogue, powołując się na źródła, choć dokładne obliczenie zwrotu z tej inwestycji jest „trudne”.
Dom mody od dawna współpracuje ze sportem, sponsorując wydarzenia żeglarskie, takie jak Puchar Ameryki, a także rozpoczynając niedawno kampanię skupioną wokół przyjaźni legend tenisa Rogera Federera i Rafaela Nadala.
„Jesteśmy bardzo blisko sportu” – powiedział szef Louis Vuitton, przypominając hasło „Zwycięstwo podróżuje w Louis Vuitton”. Domu mody, którego używano, gdy w jednym z jego kufrów gościły Mistrzostwa Świata FIFA w 2010 roku.
Louis Vuitton odnotował w ubiegłym roku rekordowe zyski, a grupa LVMH osiągnęła lepsze wyniki niż inne marki luksusowe, obecne otoczenie gospodarcze wraz z rosnącą inflacją, pozostawiającą konsumentów z mniejszymi dochodami do dyspozycji, stwarza przyszłe wyzwania, chociaż szef LV zdaje się bagatelizować te trudności i patrzy optymistycznie w przyszłość.