Gucci wywołało zachwyt w mediach społecznościowych, prezentując „odświeżone” logo na swojej stronie na Facebooku… i trzeba przyznać, że wywołało szum. Niezwykła czcionka, która wygląda okropnie jak styl pisma małego dziecka (lub mojego ; )). Logo anonsuje nową męską kolekcję Fall Winter 2020, która miała swój debiut kilka dni temu.
Logo o nowym wyglądzie wywołało sporo kontrowersji i sporo hałasu. Użytkownicy Facebooka i Instagrama, w szczególności z Wietnamu, zaktualizowali swoje awatary do podobnej czcionki odręcznej (aby uzyskać podobny wygląd). Dowiedzmy się dlaczego Gucci wybrał tak niezwykłą stylistykę do swojej nowej kolekcji.
![](https://luxatic.pl/wp-content/uploads/2020/01/Gucci-Logo.jpg)
Wszystko zaczęło się trzy dni temu, kiedy Gucci zaktualizowało swoją stronę na Facebooku (18 milionów obserwujących) o nowe logo i towarzyszące obrazy zapowiadające kolekcję przy użyciu tej samej odręcznej czcionki. Chropowata typografia przywodząca na myśl pióro wieczne, a może bazgroły? Interpretacja jest dowolna ale efekt końcowy jest genialny z punktu widzenia marketingu i szumu jakie nowe logo Gucci zrobiło w świecie mody i poza nim.
![](https://luxatic.pl/wp-content/uploads/2020/01/logo-Gucci-1024x662.jpg)
Gucci opublikowało serię zwiastunów na temat kampanii (zobacz wideo poniżej), które ma slogan „Rave Like You Are Five” i jest zainspirowane urodzinami dzieci. Czcionka oparta jest na typowym francuskim dziecku, a przynajmniej tak to „sprzedaje” Gucci. Dzieci w Wietnamie również uczą się pisać w tym stylu i to jest prawdopodobnie powód, dla którego obraz stał się tak popularny w Wietnamie.
Alessandro Michele czyli obecny dyrektor kreatywny Gucci, kierował kampanią, która obejmuje również zaproszenia na imprezy inspirowane upiększonymi zaproszeniami na przyjęcie urodzinowe, które dzieci szlachty wysłały do swoich przyjaciół.
Jest to z pewnością niezwykły wybór dla Gucci i ogromne odstępstwo od jego zwykłego logo (powyżej). Projekt może się tłumaczyć na wybiegu w więcej niż jeden sposób – chociaż odręczny wybór śpiewa o prostocie, jest to również wybór zabawny. Konotacje z imprezy dla dzieci kiwają się pod bardziej niepoważnym kątem, podobnie jak towarzyszące jej wizerunki w stylu retro.
To, że odręczny styl nowego logo Gucci można interpretować na różne sposoby, nie można mu jednak odmówić, iż jest fascynującym ze względu na typografię i branding.