Gucci wywołało zachwyt w mediach społecznościowych, prezentując „odświeżone” logo na swojej stronie na Facebooku… i trzeba przyznać, że wywołało szum. Niezwykła czcionka, która wygląda okropnie jak styl pisma małego dziecka (lub mojego ; )). Logo anonsuje nową męską kolekcję Fall Winter 2020, która miała swój debiut kilka dni temu.
Logo o nowym wyglądzie wywołało sporo kontrowersji i sporo hałasu. Użytkownicy Facebooka i Instagrama, w szczególności z Wietnamu, zaktualizowali swoje awatary do podobnej czcionki odręcznej (aby uzyskać podobny wygląd). Dowiedzmy się dlaczego Gucci wybrał tak niezwykłą stylistykę do swojej nowej kolekcji.
Wszystko zaczęło się trzy dni temu, kiedy Gucci zaktualizowało swoją stronę na Facebooku (18 milionów obserwujących) o nowe logo i towarzyszące obrazy zapowiadające kolekcję przy użyciu tej samej odręcznej czcionki.
Chropowata typografia przywodząca na myśl pióro wieczne, a może bazgroły? Interpretacja jest dowolna ale efekt końcowy jest genialny z punktu widzenia marketingu i szumu jakie nowe logo Gucci zrobiło w świecie mody i poza nim.
Gucci opublikowało serię zwiastunów na temat kampanii (zobacz wideo poniżej), które ma slogan „Rave Like You Are Five” i jest zainspirowane urodzinami dzieci. Czcionka oparta jest na typowym francuskim dziecku, a przynajmniej tak to „sprzedaje” Gucci.
Dzieci w Wietnamie również uczą się pisać w tym stylu i to jest prawdopodobnie powód, dla którego obraz stał się tak popularny w Wietnamie.
Alessandro Michele czyli obecny dyrektor kreatywny Gucci, kierował kampanią, która obejmuje również zaproszenia na imprezy inspirowane upiększonymi zaproszeniami na przyjęcie urodzinowe, które dzieci szlachty wysłały do swoich przyjaciół.
Jest to z pewnością niezwykły wybór dla Gucci i ogromne odstępstwo od jego zwykłego logo (powyżej). Projekt może się tłumaczyć na wybiegu w więcej niż jeden sposób – chociaż odręczny wybór śpiewa o prostocie, jest to również wybór zabawny.
Konotacje z imprezy dla dzieci kiwają się pod bardziej niepoważnym kątem, podobnie jak towarzyszące jej wizerunki w stylu retro.
To, że odręczny styl nowego logo Gucci można interpretować na różne sposoby, nie można mu jednak odmówić, iż jest fascynującym ze względu na typografię i branding.