Nowe Audi RS 5 Coupé i Audi RS 5 Sportback

Zobacz galerię 25 zdjęć

Audi RS 5 Coupé oraz Audi RS 5 Sportback przeszły odmładzający lifting. Nowe detale czynią teraz ich zewnętrzną stylistykę bardziej progresywną. Jeśli chodzi o obsługę, obie wersje modelu wyposażone zostały w system z dużym, centralnie umieszczonym ekranem dotykowym MMI touch. Silnik V6 biturbo ma moc 331 kW (450 KM) i wytwarza maksymalny moment obrotowy na poziomie 600 Nm.

„Lifting RS 5 Coupé i RS 5 Sportback oznacza pomyślne zakończenie 25. rocznicy stworzenia linii RS i odnowienie naszej gamy modelowej” – mówi Oliver Hoffmann, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH. „Dzięki standardowemu, stałemu napędowi na cztery koła quattro, samochody te zajmują szczególną pozycję w swoim segmencie”.

Udoskonalona: stylistyka zewnętrzna

Wyrafinowana stylistyka zewnętrzna obu wersji modelu RS 5 jest rozpoznawalna na pierwszy rzut oka. Osłona chłodnicy Singleframe stała się teraz szersza i bardziej płaska. Dzięki takiemu wyglądowi, nawiązuje ona do stylistyki „większych braci” – RS 6 i RS 7. Otwory wentylacyjne nad grillem Singleframe przywodzą na myśl klasyczne Audi Sport quattro z 1984 roku. Nadkola, szersze teraz o 40 milimetrów, nadają RS 5 imponującego wyglądu. Opcjonalne, diodowe reflektory matrycowe z laserowym światłem Audi posiadają przyciemnione ramki, które wyraźnie odróżniają dwie wersje RS od podstawowego modelu A5. Duże, mocno wyprofilowane wloty powietrza po bokach otrzymały nowy, pięciokątny wygląd.

Przeprojektowane zostały również strefy progów oraz wkładka dyfuzora w tyle pojazdu. Pakiety stylistyczne w kolorach błyszczącej czerni, matowego aluminium i karbonu, nadają przodowi samochodu i strefom progów zindywidualizowanego wyglądu. Cztery pierścienie i logo RS na życzenie również mogą być czarne. Do palety kolorów dodano dwie nowe barwy: niebieską Turbo i czerwoną Tango. Wersja Coupé ma teraz karbonowy dach o strukturze włókna węglowego, obniżający masę pojazdu o prawie cztery kilogramy.

Niezły wygląd: wnętrze

Poziome linie i ciemne kolory zdominowały wnętrze odświeżonego Audi RS 5. Sportowe fotele RS standardowo pokryte są Alcantarą i skórą lub opcjonalnie w całości skórą Finenappa. Pakiet stylistyczny RS z czerwonymi lub szarymi akcentami jest również dostępny na życzenie. Niektóre elementy wnętrza: kierownica, dźwignia zmiany biegów czy oparcia kolan, pokryte są Alcantarą z czerwonymi lub szarymi, kontrastowymi przeszyciami.

Dotyk zamiast kręcenia

Nowa koncepcja obsługi obu wersji RS 5 skoncentrowana jest wokół 10,1-calowego ekranu MMI touch display. Duży, wyglądający niczym zawieszony w powietrzu ekran z funkcją akustycznej reakcji zwrotnej, zwrócony jest delikatnie w stronę kierowcy. Jeśli samochód wyposażony jest w najwyższą wersję systemów infotainment, system MMI navigation plus, ekskluzywny widok ekranu RS daje kierowcy wgląd w temperaturę układu napędowego, w przyspieszenie wzdłużne i poprzeczne, w mechanizm różnicowy quattro sport oraz w ciśnienie i temperaturę opon.

W opcjonalnym wirtualnym kokpicie Audi virtual cockpit plus (przekątna ekranu: 12,3 cala), kierowca wybierać może różne wersje wyglądu ekranu. Jeden z nich to ekran RS wyświetlający skalę prędkości obrotowej w postaci kąta, w którego wnętrzu znajduje się wskaźnik zmiany biegów. Gdy prowadzący pojazd naciśnie przycisk RS MODE na kierownicy, wybrać może jeden z dwóch zindywidualizowanych trybów RS. Wtedy też włącza się ekran RS, pokazując np. maksymalne wartości siły przeciążenia g. Opcjonalny wyświetlacz informacji na szybie na wprost wzroku kierowcy head-up display, wyposażony został w specjalną grafikę RS.

Przyczepność, dynamika, stabilność: napęd

Ogromna siła, wysoka moc wyjściowa i maksymalna wydajność: silnik 2.9 TFSI biturbo V6, serce modelu RS 5, wytwarza moc 331 kW (450 KM) i dostarcza 600 Nm momentu obrotowego dostępnego już przy 1900 obr./min. Obie wersje modelowe od 0 do 100 km/h przyspieszają w 3,9 sekundy i na żądanie mogą rozpędzić się do 280 km/h.

Błyskawicznie zmieniająca biegi ośmiobiegowa, automatyczna skrzynia tiptronic, przenosi moc silnika wprost do stałego napędu na cztery koła quattro. Kierowca może samodzielnie zmieniać biegi przy pomocy nowych, teraz większych, aluminiowych manetek przy kierownicy. Układ napędowy quattro, niezależnie od warunków atmosferycznych, zapewnia obu wersjom RS dodatkową ilość trakcji, dynamiki i stabilności. Dzięki opcjonalnemu, sportowemu mechanizmowi różnicowemu tylnej osi rozdzielającemu aktywnie moment napędowy pomiędzy tylnymi kołami, prowadzenie auta staje się jeszcze bardziej sportowe.

Wysoka precyzja: zawieszenie

Obie wersje RS 5 standardowo wyposażone są w twarde zawieszenie RS sport. Opcjonalnie dostępne jest sportowe zawieszenie RS sport plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy DRC oraz z kontrolą stabilizacji nadwozia. Zawieszenie to bazuje na stalowych sprężynach oraz na regulowanych w trzech stopniach amortyzatorach, połączonych ze sobą po przekątnej przewodami olejowymi i centralnym zaworem. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów, zawory regulują przepływ oleju w amortyzatorze osadzonego dodatkowo na sprężynie koła przedniego toczącego się po zewnętrznym łuku. Technika ta wzmacnia amortyzację koła i redukuje wszelkie wychylenia pojazdu na boki i tzw. nurkowanie. Pozwala to pojazdowi jeszcze lepiej trzymać się drogi i poprawia jakość prowadzenia.

Standardowo montowany system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, oprócz znanych już trybów comfort, auto i dynamic, oferuje dwa zupełnie nowe tryby: RS1 i RS2. Po ustawieniu przez kierowcę właściwości obu trybów (w zależności od osobistych preferencji) i zapisaniu ich w pamięci auta, można je włączyć bezpośrednio za pomocą przycisku „RS MODE” na kierownicy, bez konieczności ponownego uruchamiania systemu MMI touch. Audi drive select ma dostęp do ważnych danych elementów technicznych, takich jak silnik, skrzynia biegów, amortyzatory, układ kierowniczy, sportowy dyferencjał i dźwięk silnika.

Odmłodzone Audi RS 5 wyposażone jest standardowo w felgi 19-calowe. Nowe felgi 20-calowe dostępne są na życzenie. Występują one w trzech wariantach, z których jeden jest malowany w całości na błyszczącą czerń, a drugi na matowy brąz. W standardowym układzie hamulcowym stalowe tarcze obejmowane są przez zaciski pomalowane na czarno lub na czerwono. Alternatywnie, dla osi przedniej Audi oferuje tarcze ceramiczne z dodatkiem włókien węglowych. W tym wypadku zaciski mogą być szare, czerwone lub niebieskie.

Sportowy luksus: wyposażenie

Topowa wersja systemów infotainment MMI navigation plus, do obsługi swych wielu funkcji wykorzystuje nową jednostkę centralną – modularną platformę systemów infotainment trzeciej generacji – MIB 3. Bogata oferta Audi connect dodaje do systemu nawigacji gamę usług online. Standardowo na pokładzie samochodu znaleźć można ponad 30 systemów wsparcia kierowcy. Wiele innych dostępnych jest jako indywidualne opcje albo w ramach dostępnych na życzenie pakietów Drive i Park.

Jak oceniasz ten wpis?
+1
0
+1
0
+1
0
Avatar
Luxatic.pl

Luxatic.pl to lifestylowy magazyn o luksusie, stylu życia i pieniądzach. Prezentujemy najlepsze usługi, produkty i miejsca na całym świecie.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany

Luxatic to jedyny w Polsce serwis lifestylowy piszący w luźny sposób o luksusie w Polsce i na świecie.

OBSERWUJ NAS