Jak legginsy stały się wielomiliardowym biznesem

Legginsy

Z analizy przeprowadzonej przez firmę zajmującą się badaniami rynku Growth Market Reports wynika, że ​​w 2022 roku światowy rynek legginsów był wyceniany na 32,89 miliarda dolarów.

Oczekuje się, że do 2031 roku osiągnie on wartość 57,97 miliarda dolarów. Analiza danych przeprowadzona przez Statista przewiduje, że w 2027 r. wyprodukowanych zostanie 4 miliardy par rajstop i legginsów. Te niesamowite liczby podkreślają nie tylko kosmiczną zmianę w modzie, ale także zmianę kulturową.

Chociaż największe luksusowe marki na świecie oczywiście posiadają w swoim portfolio produkty w tej kategorii – Prada, Loewe i Moncler i inne, które oferują legginsy w swoich aktualnych kolekcjach, lecz nie jest to biznes dynamicznie rozwijający się dzięki modzie. 

Raczej bezprecedensowy i rosnący apetyt na odzież fitness marek, które zbudowały lojalnych fanów w oparciu o zrównoważony rozwój i sprawdzoną odzież, a przede wszystkim wysoką jakość.

Dawno minęły czasy spoconych, drapiących legginsów, które w praniu tracą elastyczność i tworzą nieestetyczne zaciągnięcia. Modne obecnie legginsy są wykonane z materiałów zaawansowanych technologicznie.

Legginsy Vuori

Weźmy na przykład Vuori, kalifornijską markę, której legginsy treningowe kosztują od 98 do 108 dolarów. Ich charakterystyczny materiał Vuori „BlissBlend” został opracowany przy użyciu materiałów pochodzących w 75% z recyklingu. Tymczasem marka twierdzi, że tkanina „BreatheInterlock” charakteryzuje się odprowadzaniem wilgoci i „uczuciem noszenia drugiej skóry naniesionej aerografem”.

Innowacje w zakresie tkanin to jeden z naszych największych priorytetów” – wyjaśniła Sarah Carlson, starsza wiceprezes Vuori ds. projektowania odzieży damskiej, której zespół ds. innowacji materiałowych współpracuje na miejscu z partnerami z fabryk w Europie i Azji przez okres od jednego do trzech lat, czyli tyle ile potrzeba, aby opracować innowacyjne materiały. 

Naszym celem jest odświeżenie sposobu, w jaki ludzie myślą i czują się w przypadku wydajnych tkanin i odzieży sportowej, przy jednoczesnym priorytetowym traktowaniu materiałów, które szanują środowisko”.

Legginsy Hey Honey Yoga

Niemiecka marka Hey Honey Yoga to wschodząca gwiazda, której legginsy gimnastyczne w cenie około 120 dolarów posiadają certyfikat OEKO-TEX i wegańskie certyfikaty PETA(!).

Klienci Hey Honey szukają czegoś więcej niż tylko odzieży sportowej, pragną holistycznych wrażeń” – mówi Tomma Oeljeschlager, która wraz z siostrami Imke von Johnston i Janką Oeljeschlager stoi na czele marki. „Od początku skupialiśmy się na przesuwaniu granic w tej szybko zmieniającej się branży”.

Hey Honey Yoga twierdzi, że ich klientki szukają „przede wszystkim funkcjonalność, wysokiej jakości materiały i dopasowanego kroju, który umożliwia poruszanie się, a jednocześnie odzwierciedla niepowtarzalny styl”.

Jest to jednak sektor bardzo konkurencyjny, w którym rośnie liczba głównych graczy, którzy mogą pochwalić się milionami obserwujących na Instagramie, w tym On! Bieganie (1,4 mln obserwujących), Gymshark (6,7 m), Lululemon (4,7 m) i oczywiście Skims (5,6 m), pomysł Kim Kardashian, któremu powszechnie przypisuje się masową popularyzację ruchu bodycon (obcisłe ubrania podkreślające figurę), w którym główną rolę odgrywają legginsy.

Popularność legginsów wiąże się z inkluzywnością. Dzięki rozszerzonym rozmiarom zarówno marek globalnych, jak i skierowanych bezpośrednio do konsumentów, legginsy są dopasowane do wszystkich typów sylwetki w sposób, w jaki inne kategorie garderoby, takie jak dżins, a nawet dżins ze stretchem, nigdy nie były dostępne.

Na rynku obecne są również tradycyjne marki sportowe, takie jak Adidas, Puma i Nike. Ta ostatnia twierdzi, że w ciągu ostatnich dwóch lat podwoiła inwestycje w „innowacje skierowane do kobiet”, aby pomóc swojemu zespołowi lepiej niż kiedykolwiek wcześniej zrozumieć kobiece ciało, a legginsy są tego kluczowym elementem.

Wiemy, że legginsy są niezbędne w kobiecej garderobie” – powiedział CNN rzecznik Nike.

Jak oceniasz ten wpis?
+1
125
+1
70
+1
6
Avatar
Luxatic.pl

Luxatic.pl to lifestylowy magazyn o luksusie, stylu życia i pieniądzach. Prezentujemy najlepsze usługi, produkty i miejsca na całym świecie.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany

Luxatic to jedyny w Polsce serwis lifestylowy piszący w luźny sposób o luksusie w Polsce i na świecie.

OBSERWUJ NAS