Dlaczego Dubaj jest złotym miastem?

Od ponad wieku kupcy podróżują do Dubai Gold Souk w poszukiwaniu przypraw, pereł i oczywiście złota. Przy tak silnym handlu Dubaj stał się znany jako „miasto złota”. Według Dubai Customs w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 roku handel złotem w tym kraju został wyceniony na 41 miliardów euro. Jest to po ropie naftowej najbardziej lukratywny towar eksportowy tego miasta. Dubaj wykorzystał swoje położenie geograficzne, zakładając złote skarbce, zakłady jubilerskie i rafinerie.

Nie tylko złote łańcuchy

W Al Etihad Gold rafinują i przekształcają złoto w sztabki o jakości inwestycyjnej. Zaopatrują banki i handlowców kruszców, ale także hurtownie biżuterii. Cały proces odbywa się na miejscu. Al Etihad posiada również akredytację Dubai Good Delivery, która jest międzynarodowym punktem odniesienia w zakresie jakości i specyfikacji technicznych.

Al Etihad Gold

Współwłaściciel rafinerii złota Al Etihad, Salah Khalaf, mówi, że uważa, że ​​złoto pozostaje popularnym zakupem z punktu widzenia biżuterii i inwestycji. Aktywnie zachęca ludzi „tylko do inwestowania w złoto”. „Widzę, że w tym mieście zamyka się cały krąg, zwłaszcza infrastruktura, stabilność i bezpieczeństwo” – dodaje.

Stała wartość

Rafineria produkuje sztabki złota w różnych rozmiarach. Jak każdy towar, jego cena może się zmieniać. Przy obecnych stawkach rynkowych sztabka 10 kg jest warta zaledwie 450 000 euro. Gotowe sztabki sprzedawane są bankom, handlowcom i hurtownikom.

Jedna z największych hurtowni w mieście została założona przez rodzinę Abdullah w 1955 roku. W Jawhara specjalizują się w handlu złotem, biżuterią i diamentami. Później rozszerzyli działalność na handel detaliczny.

Tawhid Abdullah jest dyrektorem generalnym Jawhara i prezesem Dubai Jewellery Group. Mówi, że przemysł w mieście kwitnie, „w dowolnym momencie na rynku dostępnych jest 40-50 ton, zarówno w sprzedaży detalicznej, jak i hurtowej. A ze względu na duże liczby, które przekazujemy, nasz ceny stają się najbardziej konkurencyjnymi cenami na świecie ”.

Również w Dubaju branża jubilerska i złota jest dobrze uregulowana. Ponad 700 członków należy do Dubai Gold and Jewellery Group, organizacji non-profit. Tawhid Abdullah mówi nam, że podporządkowanie się władzom i rządom oznacza, że ​​mają „doskonały produkt”.

Szacuje się, że od 20% do 40% światowych zapasów złota przechodzi co roku przez Dubaj, a większość z tego trafia do Złotego Suku. W okolicy na pół kilometra kwadratowego znajduje się 300 sklepów.

Świetna lokalizacja

Kolejnym czynnikiem sukcesu Dubaju jest położenie geograficzne. Brokerzy złota wykorzystują strefę czasową. Otwarte od 6:00 do 23:00 lokalnie, jest więc jedną z nielicznych giełd na świecie, która obsługuje każdą strefę czasową od Australii po zachodnie wybrzeże USA.

Dla Jeffreya Rhodesa, założyciela Rhodes Precious Metals Consultancy (RPMC), sercem przemysłu złota w Zjednoczonych Emiratach Arabskich zawsze będą tradycyjne targi złota w Dubaju nad brzegiem potoku. Rhodes wyjaśnia, że ​​istnieje wiele czynników, które przyczyniają się do trwałego sukcesu handlu złotem w tym kraju. „To ludzie, to infrastruktura, to liderzy” to niektóre z powodów, dla których mówi. Innym czynnikiem jest cena, „to po prostu najbardziej opłacalne miejsce na świecie do kupowania złotej biżuterii. Podatki są bardzo wysokie. To najlepsze miejsce do kupowania. Otrzymujesz największą wartość za swoje pieniądze”.

Pod względem wartości złoto Dubaju jest wolne od podatku dla turystów. Dlatego wielu zaopatruje się w Gold Souk lub po drugiej stronie miasta w Gold and Diamond Park.

Kiran Pithani założył biżuterię Cara ze swoim bratem w 2005 roku. Mają kilka sklepów i warsztatów, z których najbardziej ruchliwe są w Gold and Diamond Park. Specjalizują się w biżuterii na zamówienie, a 85% pracy to projekty na zamówienie, oprawa i praca nad produktem.

Nieprzerwana popularność

Dla Pithani „złoto jest zawsze popularne. To jeden z metali związanych z walutą”. Uważa, że ​​ludzie woleliby inwestować w złoto, szczególnie w niespokojnych czasach.

Podobnie jak w wielu sektorach, popyt na biżuterię we wczesnych stadiach pandemii spadł, ale w czwartym kwartale 2020 r. Notowania wzrosły, a „Miasto Złota” dalej się rozwija.

Jak oceniasz ten wpis?
+1
0
+1
0
+1
0
Luxatic.pl

Luxatic.pl to lifestylowy magazyn o luksusie, stylu życia i pieniądzach. Prezentujemy najlepsze usługi, produkty i miejsca na całym świecie.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój email nie będzie opublikowany.

Kontakt z nami

W każdej sprawie prosimy o kontakt pod poniższym adresem e-mail: info małpa luxatic.pl

Bądź na bieżąco!