Meta uruchamia sklep z awatarami na Facebooku, Instagramie i Messengerze. Sklep zostanie uruchomiony z cyfrowymi ubraniami Balenciagi, Prady i Thoma Browne, jak zapowiedział na Twitterze Mark Zuckerberg. Założyciel Facebooka i dyrektor mody na Instagramie Eva Chen zostali przedstawieni jako awatary w kilku stylizacjach każdego projektanta.
Na początku maja Mark Zuckerberg został sfotografowany we Włoszech w towarzystwie niektórych czołowych postaci włoskiego przemysłu luksusowego, prawdopodobnie w celu wspierania nowego partnerstwa i motorów wzrostu w metawersie. Meta mocno stawia na przyszłą modę w 3D.
Zuckerberg opisuje sklep odzieżowy jako miejsce, w którym można ubierać „Meta Avatary” użytkowników, koncentrując się na dostarczaniu narzędzi umożliwiających ludziom cyfrowe wyrażanie siebie poprzez modę, „a osiągnięcie tego w Metaverse jest ważne” – stwierdził Zuckerberg.
Prada, Balenciaga, Thom Browne to pierwsze trzy luksusowe marki, które dołączą do sklepu, który według pani Chen będzie również miejscem dla wschodzących projektantów i kreatywnych ludzi, umożliwiając użytkownikom swobodne wyrażanie ich tożsamości na platformie Meta. Zuckerberg powiedział, że wkrótce każdy może tworzyć cyfrowe kolekcje, wystarczy komputer i wyobraźnia.
Obecnie cyfrowe ubrania nie są jeszcze dostępne w sklepie Meta, który według giganta mediów społecznościowych zostanie wkrótce wprowadzony na rynek. Chociaż na rynku nie pojawiły się żadne informacje dotyczące kosztów oraz sposobu, w jaki marki i firmy mogą zmaksymalizować ten nowy strumień przychodów, Meta stwierdziła również, że zaoferuje wybór bezpłatnych ubrań dla awatarów.
Cyfrowa moda na Web3 sprawiła, że wiele firm odzieżowych i luksusowych nawiązało współpracę z dostawcami technologii, aby stworzyć wciągające wrażenia i unikalne produkty dla metaverse. Balenciaga wprowadziła w zeszłym roku skórki dla platformy do gier Fortnight, a najnowszy projekt Gucci Roblox, Gucci Town, umożliwia użytkownikom odwiedzanie wirtualnego sklepu.