Długo obiecany pakiet dodatków przygotowany przez Teslę dla Modelu S Plaid jest wreszcie dostępny, co w końcu odblokowuje pełny potencjał flagowego elektrycznego sedana firmy. Flagowy pojazd elektryczny o najwyższych osiągach został pierwotnie zaprezentowany z maksymalną prędkością 320 kilometrów na godzinę.
Jednak pojazdy dostarczone przez firmę mogły osiągnąć tylko około 260 kilometrów na godzinę. Firma twierdziła, że problemem są… słabe hamulce, które stoją za ograniczoną prędkością.
Nowo wprowadzony do sprzedaży pakiet w końcu pozwala Modelowi S Plaid osiągnąć obiecaną prędkość ponad 320 kilometrów na godzinę, jeszcze bardziej zmniejszając różnicę w osiągach z najlepszymi supersamochodami. Dzieje się tak rok po wprowadzeniu przez Teslę trybu Track, który umożliwił dostosowanie kontroli stabilności i ulepszone chłodzenie oraz inne pomniejsze ulepszenia.
Wyceniony na 20 000 USD zestaw zawiera karbonowo-ceramiczny zestaw hamulcowy wraz z wysokowydajnymi felgami i oponami. Co ciekawe, zestaw hamulcowy można kupić osobno za 15 000 USD, a zestaw kół i opon kosztuje 6 000 USD. Jednak maksymalnej prędkości 320 kilometrów na godzinę nie można odblokować bez hamulców węglowo-ceramicznych.
Zmodernizowany zestaw hamulcowy obejmuje sześciotłoczkowe kute zaciski z przodu i czterotłoczkowe kute zaciski z tyłu, wszystkie wyposażone w wysokowydajne klocki hamulcowe. Zestaw dodaje 16,1-calowe tarcze hamulcowe z węglika krzemu z przodu i z tyłu. Tesla twierdzi również, że pakiet zmienia płyn hamulcowy, który jest „gotowy do jazdy po torze”.
Tesla obiecywała pakiet hamulców węglowo-ceramicznych w 2021 roku, ale jeszcze nie zaczął instalować go w pojazdach klientów. Jeśli chodzi o felgi i opony, pakiet dodaje nowe kute aluminiowe koła, które Tesla nazywa „Zero-G”. Wyposażone są w opony Goodyear Eagle F1 Supercar 3R o wymiarach 285/35R20 z przodu i 305/30R20 z tyłu.
Pakiet trafi do sprzedaży w czerwcu 2023 roku i będzie można go kupić w aplikacji Tesla. Firma twierdzi, że w pakiet można doposażyć modele Plaid z 2021 roku i nowsze.