Swarovski otworzył nowy flagowy sklep w Nowym Jorku, a jego błyszczące wnętrza wprowadzą klientów w świat kryształów w kolorze cukierków.
Nowy salon Swarovski przy 5 alei to dwupiętrowy obiekt handlowy o powierzchni 1337 metrów kwadratowych, który nawiązuje do historii luksusowej marki, oferując jednocześnie kolekcje biżuterii, artykułów wyposażenia wnętrz i akcesoriów. Wnętrza to żywe, mocno kolorystycznie obszary w kolorze jasnoróżowym, żółtym i zielonym, z ogromnymi ośmiokątami przypominającymi klejnoty pojawiającymi się zarówno wokół fasady, jak i wnętrza – w tym kształt bujnej różowej klatki schodowej, która prowadzi klientów przez instalację przedstawiającą historię 128-letniej marki i jej wpływ zarówno na haute couture, jak i Hollywood.
Oprócz pielęgnowania przez dziesięciolecia głębokich relacji z domami mody, takimi jak Chanel, Dior, Balenciaga i Viktor & Rolf, Swarovski stworzył wiele kultowych modeli biżuterii znanych z czerwonego dywanu, od zwiewnej „naked dress” Rihanny na rozdaniu nagród CFDA 2014 po Harry Styles kombinezon w stylu arlekina na rozdaniu nagród Grammy na początku tego roku.
Nie można także zapomnieć dramatycznego wejścia Doji Cat na styczniowy pokaz Schiaparelli Couture wiosna-lato 2023 w Paryżu, gdzie pojawiła się od stóp do głów umalowana na czerwono i przyozdobiona 30 000 kryształami Swarovskiego.
Ostatnio Kim Kardashian nawiązała współpracę z firmą przy nowej kolekcji dla swojej marki bielizny i odzieży modelującej Skims, obejmującej body, sukienki i bieliznę pokrytą kryształkami. Kardashian, Gwyneth Paltrow, Billy Porter i Ashley Graham byli wśród tych, którzy świętowali premierę, a także listopadowe otwarcie flagowego sklepu.
Świątynia Swarovski
Chociaż niedawno otwarto wiele nowych sklepów flagowych Swarovskiego w Szanghaju, Tokio, Mediolanie i Seulu, lokalizacja przy Piątej Alei w Nowym Jorku jest jedną z najlepszych w historii marki, a jej celem jest „rozpalać wyobraźnię od chwili wejścia do sklepu” – czytamy w oświadczeniu prasowym dyrektor kreatywnej firmy Swarovski, Giovanny Engelbert, która zaprojektowała przestrzeń nowego sklepu.
„Od wielkich schodów po zastosowanie w całym sklepie pikowanego aksamitu i jedwabiu – wszystkie detale mają zapewnić klientom poczucie przebywania w luksusowej szkatułce z biżuterią” – dodała. „Moją wizją było stworzenie nowoczesnego, radosnego, wzniosłego i futurystycznego projektu, który odzwierciedlałby światło, energię i kolory Nowego Jorku”.
Według Swarovskiego we flagowym sklepie znajdzie się także skarbnica, w tym największy kryształowy chaton (specjalna oprawa kryształów mająca za zadanie optyczne powiększenie), jaki kiedykolwiek wyprodukowano. Na drugim piętrze znajduje się całkowicie biały butik oferujący Swarovski Created Diamonds – kolekcję diamentów „wyhodowanych” w laboratorium – a także salon wyposażony w zdobioną kryształami porcelanową zastawę stołową, powstałą we współpracy z marką drobnej porcelany Rosenthal.
Nowe flagowe sklepy to „świątynie marki” – wyjaśnił dyrektor generalny firmy Swarovski, Alexis Nasard, podczas rozmowy z CNN. Obejmując to stanowisko w zeszłym roku, Nasard stał się pierwszą osobą spoza rodziny Swarovskich, która kieruje austriacką firmą.
„Uznaliśmy, że naprawdę ważne jest, abyśmy prezentowali markę w sposób wykraczający poza komercję – tak, aby ludzie nie przychodzili do sklepu tylko w celu dokonania transakcji” – powiedział. „Chcemy, aby doświadczyli wszystkich wartości, które reprezentuje marka, pod względem historii, wartości marki, współpracy, kolekcji i co najważniejsze, obsługi klienta”.
Co najważniejsze, nowy sklep stanowi przykład nowego podejścia Swarovskiego do luksusu.
„Luksus Swarovskiego nie jest luksusem tradycyjnym, który polega na snobizmie, wysokich cenach i poważnym podejściu do siebie” – powiedział. „Nasz luksus polega na oferowaniu konsumentom radości, wyrażania siebie, pobłażania sobie i możliwości bycia pięknym na własnych warunkach”.