Już wkrótce asystent głosowy Laura zacznie wykorzystywać sztuczną inteligencję. Innowacja przyniesie klientom Škody liczne korzyści, takie jak dostęp do ogromnej bazy danych i możliwość odczytywania tekstów podczas jazdy.
Nowa funkcja będzie bazować na platformie Cerence Chat Pro firmy Cerence Inc., która specjalizuje się w integracji technologii ChatGPT z systemami samochodowymi.
– Rozbudowa asystenta głosowego o sztuczną inteligencję sprawia, że nasze samochody będą służyć klientom jeszcze lepiej. Dzięki temu kierowcy i pasażerowie zyskują wygodny, głosowy dostęp do ogromnych zasobów i informacji. Integracja technologii ChatGPT z Laurą pokazuje, jak wiele wysiłku Škoda wkłada w to, żeby poprawić wrażenia z jazdy, przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa danych. Jestem przekonany, że wielu klientów doceni tę nową, niewymagającą odrywania rąk od kierownicy, funkcję – wyjaśnia Klaus Zellmer, CEO Škoda.
Spis treści
Nowe funkcje ułatwiające jazdę
Technologia będzie dostępna w najnowszej generacji systemów Infotainment, które trafią na rynek w połowie 2024 r. wraz z wybranymi wersjami Škody Enyaq, nowymi generacjami modeli Superb i Kodiaq oraz Nową Škodą Octavia. Dzięki platformie Cerence Chat Pro, bazującej na technologii ChatGPT, asystent głosowy Laura zyska szereg zupełnie nowych funkcji.
Obecnie umożliwia m.in. sterowanie systemem Infotainment, nawigacją i klimatyzacją, a także odpowiada na proste pytania. W przyszłości Laura będzie mogła udzielać dodatkowych informacji i odpowiedzieć na bardziej złożone zagadnienia, a co za tym idzie – prowadzić rozbudowane i naturalnie brzmiące rozmowy, wyjaśniać wątpliwości czy informować o różnych kwestiach dotyczących jazdy i samochodu. To wszystko bez potrzeby odrywania rąk od kierownicy.
Ochrona danych
System jest niezwykle intuicyjny w obsłudze: aby aktywować asystenta głosowego wystarczy powiedzieć „Hej, Laura” lub nacisnąć odpowiedni przycisk na kierownicy. Jeśli Laura nie jest w stanie pomóc, pytanie jest anonimowo wysyłane na platformę ChatGPT. Nie gromadzi ona żadnych danych na temat użytkownika ani pojazdu, a wszystkie zapytania i odpowiedzi są usuwane od razu po przesłaniu do samochodu. Dzięki temu klienci mogą mieć pewność, że ich dane są całkowicie bezpieczne.