Myśląc o Prada, zapewne myślisz o Włoszech, a jednak w ramach pierwszego w swoim rodzaju przedsięwzięcia Włoska grupa modowa rozszerza swój zasięg globalny, aby uruchomić program szkoleniowy w zakresie mody w Meksyku .
Współpracując z UNFPA, agencją ONZ ds. zdrowia seksualnego i reprodukcyjnego, program szkoleniowy Prada Group „Fashion Expressions: The Stories She Wears” obejmuje współpracę z rzemieślnikami z lokalnych społeczności w stanie Querétaro w Meksyku.
Program koncentruje się na umiejętnościach technicznych i praktycznych potrzebnych w pracy w branży modowej, a także promuje emancypację kobiet i wiedzę na temat zdrowia seksualnego i reprodukcyjnego.
„Naszym celem jest wzmocnienie i zaszczepienie nadziei na jaśniejszą przyszłość wszystkim uczestniczek, kontynuując naszą misję budowania bardziej inkluzywnego społeczeństwa” — powiedział Lorenzo Bertelli, szef społecznej odpowiedzialności biznesu w Prada Group.
„Dzięki tej współpracy z UNFPA byliśmy świadkami tego, jak moda połączona z edukacją może stać się potężnym narzędziem zmiany i wzmocnienia, uzupełnionym o naturalne i niewymagające wysiłku umiejętności uczestników”.
Grupa 30 kobiet w wieku od 18 do 50 lat pochodzi z rdzennych i okolicznych społeczności w Querétaro i każda z nich jest już wykwalifikowaną hafciarką i tkaczką. Zanim dołączyły do Prada Group i programu UNFPA, pracowały niezależnie, a wiele z nich prowadziło rodzinne firmy, sprzedając swoje wyroby na lokalnych targach w Querétaro.
Kobiety przejdą sześciomiesięczne sesje szkoleniowe i warsztaty prowadzone przez Prada Group, UNFPA i lokalnego partnera Nest – organizację non-profit, która działa na rzecz równości płci i ekonomicznego włączenia rzemieślników.
Szkolenie wyposaży rzemieślników w wymagane umiejętności biznesowe i wiedzę finansową, aby wspierać niezależność ekonomiczną – na przykład poprawiając wiedzę rzemieślników na temat budżetowania, sprzedaży, merchandisingu itd.
Po ukończeniu szkolenia kobiety otrzymają możliwość rozwijania przywiązań przemysłowych pod okiem doświadczonych profesjonalistów mody z Prada Group. W międzyczasie fundacja Nest będzie działać lokalnie, aby wspierać kobiety w zakładaniu ich firm rzemieślniczych w ich społecznościach.
Rozszerzenie projektu „Fashion Expressions: The Stories She Wears” na Meksyk nastąpiło po sukcesie pierwszej edycji, która rozpoczęła się w 2021 r. i miała na celu współpracę z kobietami w Ghanie i Kenii.