Po prawie dziesięciu latach bez większych zmian konstrukcyjnych producent samochodów elektrycznych w zeszłym miesiącu ujawnił nowe wnętrze Modelu S, które wprowadziło w konsternację niektórych właścicieli Tesli.
„Nie ma mowy, żeby faktycznie włożyli tę kierownicę do samochodu. Zgadza się?… Prawda? Proszę?” napisał jeden użytkownik Reddita . „Przestańcie próbować robić kwadratową kierownicę” – odpowiedział inny. W przypadku Accidental Tech Podcast Casey Liss zastanawiał się, czy przerzucenie wyświetlacza z pionowego na poziomy uniemożliwi dostęp do połowy jego funkcji.
Nie jest to jednak zły projekt. Po trzech latach z modelem 3 chciałbym, żeby jego 15-calowy centralny ekran dotykowy został zmodernizowany do 17 cali oraz aby na tyle pojawił się ekran dla pasażerów. Myślę, że gdyby tylko większość potencjalnych właścicieli Tesli miałoby w budżecie odpowiednie środki to na pewno grono właścicieli zmodernizowanych modeli Tesli powiększyłoby się.
Mimo że jego eleganckie linie, wiele ekranów i minimalistyczna deska rozdzielcza mogą wydawać się nieco dalekosiężne, Model S jest teraz skonfigurowany na kolejne 10 lat Tesli, wszystko w imię ostatecznej autonomii.
Widzieliśmy to już wcześniej. W 2012 roku niektórzy uznali, że 17-calowy, pionowy wyświetlacz konsoli środkowej z ekranem dotykowym w Modelu S jest zbyt niebezpieczny. Ale nie spowodowało to masowych wypadków ani problemów z użytecznością. Teraz, gdy Model S wydaje się rozpoczynać nową erę luksusowego sedana Tesli „halo”, jego minimalistyczne wzorce nawiązują do bardziej przystępnych cenowo modeli 3 i Y.
Nowe wnętrze Modelu S (i Modelu X) jest wystarczająco daleko, aby przetestować. entuzjazm niektórych wieloletnich właścicieli, na przykład rezygnacji z tradycyjnych otworów wentylacyjnych i fizycznych przycisków. Ale oznacza to również, że Model S wraca do korzystania z najnowszych technologii jako pierwszy.
Odświeżone wnętrze EV to niezbędna modernizacja; poprzedni wygląd zestarzał się. Centralnym elementem tego ulepszenia jest ponownie wyrównany 17-calowy ekran. Zamiast być pionowym, jest teraz odwracany na boki, co ustawia go w linii z Modelem 3 i Modelem Y.
Konsolidacja na wszystkich poziomych ekranach w całej gamie produktów Tesli to nie tylko wygląd, ale także rozwój oprogramowania i umożliwienie szybszego wdrażania aktualizacji. Tesla to firma technologiczna, która polega na swoim oprogramowaniu do obsługi większości funkcji i elementów sterujących swoich samochodów, co sprawia, że krytyczne jest posiadanie jak najmniejszej liczby wariantów.
Właściciele Tesli uwielbiają nowe aktualizacje oprogramowania. Jest to oczywiste na forach Tesli, ale szczególnie na subreddicie / TeslaMotors , gdzie właściciele i lurkers śledzą wdrażanie oprogramowania i szukają sztuczek, aby jak najszybciej uzyskać najnowsze oprogramowanie. Niektóre z opóźnień w różnych modelach pojazdów są zamierzone, ale w ostatnich latach liczba modeli 3 na drogach skłoniła Teslę do nadania priorytetu oprogramowaniu zaprojektowanemu dla poziomego ekranu.
To ma sens; Tesla w naturalny sposób skoncentruje się na modelu z największą liczbą użytkowników. Ale jeśli płacisz ponad 70 000 USD za Model S, nie chcesz czekać. Przejście do poziomego ekranu w całej gamie produktów rozwiązuje ten problem.
Może to być niepokojące dla obecnych i przyszłych posiadaczy Modelu S, ale uwielbiam prostotę i wygodę, jaką zapewnia. Nawet w Modelu 3, gdzie za kierownicą nie ma ekranu, centralny poziomy ekran działa bez rozpraszania uwagi. Jasne, przyzwyczajenie się do tego zajmie kilka dni, ale jakie jest drobne dostosowanie, aby skierować się w przyszłość?
Wolant? kierownicy, a nie koło, jest efektownym dodatkiem do Modelu S. Trudno je przeoczyć. Ale nawet jeśli podoba ci się poziomy ekran i inne udoskonalenia, jarzmo może być mostem za daleko.
Oczywiste jest, że włączenie płaskiego jarzma to kolejny ukłon w stronę autonomii i pół kroku w kierunku braku konieczności stosowania żadnego mechanizmu sterującego. Znika w desce rozdzielczej po złożeniu i nie blokuje ekranu przyrządu, gdy nie jest używany.
Autonomiczne Teslowie są teraz tutaj – w pewnym sensie. W pełni autonomiczne pojazdy elektryczne Tesla są dziś na ulicach dzięki oprogramowaniu w wersji beta. Wdrażanie jest ograniczone, ale w pewnym momencie wrota się otworzą. Aby dowiedzieć się, jak to jest prowadzić samochód, obejrzyj filmy na YouTube. Będziesz jednocześnie zdumiony i przerażony.
Zauważysz również, że typowym gestem osoby siedzącej za kierownicą pojazdu autonomicznego jest podniesienie rąk, aby ominąć koło, które przeszkadza. Chowane jarzmo Modelu S to najlepsze z obu światów, dostępne do momentu, gdy nie będzie już potrzebne.
Kiedy zadebiutował Model 3, spekulowano, że powodem, dla którego ekran był wyśrodkowany, było to, że koło byłoby zdejmowane, a każdy pasażer z przodu miałby przyjemne miejsce do siedzenia i oglądania filmów. Ta połowa kierownicy to ruch w tym kierunku.
Nie byłoby zaskoczeniem, gdyby dowiedzieć się, że Model S został zaprojektowany tak, aby jarzmo można było łatwo zdjąć po fakcie. Widoczność do przodu w moim Modelu 3 jest znakomita, ale jarzmo kierownicy lub półkoło byłoby godnym dodatkiem i pomogłoby w przyszłości mojej inwestycji.
Nawet jeśli większość kupujących w 2021 roku woli tradycyjne koło od eleganckiego jarzma kierownicy, obiektywem do oglądania tego nowego, przeprojektowanego modelu S jest myślenie długoterminowe. To aspiracyjny sedan Tesli, który ma przetrwać zmiany, które przyniesie kolejna dekada. Zwłaszcza, gdy zmiany w kierunku jazdy autonomicznej są wprowadzane przez samą Teslę.