Wraz z nowym R 18 firma BMW Motorrad wchodzi do segmentu cruiserów. Model, jak żaden inny motocykl BMW do tej pory, w pełni wpisuje się pod względem technicznym i stylistycznym w tradycje historycznych motocykli BMW. Pod względem technicznym i wizualnym nawiązuje do słynnych modeli, takich jak BMW R 5, ponownie oferując esencję motocykla – purystyczną, bezkompromisową technikę i silnik typu bokser jako epicentrum radości z jazdy.
Nowy BMW R 18: najwyższej klasy cruiser z historycznymi korzeniami.
Wraz z nowym R 18 firma BMW Motorrad wchodzi do segmentu cruiserów. Model ten, jak żaden inny motocykl BMW do tej pory, w pełni wpisuje się pod względem technicznym i stylistycznym w tradycje historycznych motocykli BMW. Zarówno pod względem technicznym, jak i wizualnym nawiązuje do słynnych modeli, takich jak BMW R 5, ponownie oferując esencję motocykla – purystyczną, bezkompromisową technikę i silnik typu bokser jako epicentrum radości z jazdy w połączeniu z „pozytywnymi wibracjami”. R 18 łączy klasyczną stylistykę z nowoczesną techniką, tworząc fascynującą koncepcję charakteryzującą się równie wyważonymi, co emocjonującymi właściwościami jezdnymi.
Największy silnik BMW typu bokser wszech czasów z potężnym momentem obrotowym.
Sercem nowego BMW R 18 jest opracowany całkowicie od nowa dwucylindrowy silnik o przeciwległych cylindrach – „Big Boxer”. Nie tylko swoim imponującym wyglądem, ale również technicznie nawiązuje do tradycyjnych, chłodzonych powietrzem bokserów, które od początku produkcji BMW Motorrad w 1923 r. dostarczają fascynujących wrażeń z jazdy. Największy stosowany w seryjnej produkcji motocykli dwucylindrowy bokser ma pojemność 1802 cm3. Jego moc wynosi 67 kW (91 KM) przy 4750 obr/min. W zakresie od 2000 do 4000 obr/min oferuje moment obrotowy wynoszący ponad 150 Nm, gwarantując zawsze niesamowitą elastyczność przy soczystym brzmieniu.
Stalowa dwupętlowa rama rurowa i tylny wahacz o wyglądzie sztywnej ramy.
Sercem układu jezdnego nowego R 18 jest dwupętlowa rama z rur stalowych. Jej konstrukcja nawiązuje do ram tego typu, które mają w BMW Motorrad długie tradycje. Niezwykle wysoka jakość wykonania i dbałość o szczegóły widać również w ledwie zauważalnych szczegółach, takich jak spoiny spawalnicze między rurami stalowymi a elementami odlewanymi lub kutymi. Wykonany według podobnego wzoru wahacz tylnego koła ma, podobnie jak legendarny BMW R 5, przykręcaną przekładnię tylnego koła.
Widelec teleskopowy z tulejami osłonowymi, kolumna Cantilever, szprychowe koła i hamulce tarczowe.
W zawieszeniu nowego BMW R 18 celowo zrezygnowano z możliwości elektronicznej regulacji. Zamiast tego teleskopowy widelec i bezpośrednio połączona centralna kolumna resorująca z tłumieniem zależnym od skoku i regulowanym napięciem wstępnym sprężyny zapewniają doskonałe prowadzenie koła i odpowiedni komfort zawieszenia. Podobnie jak w legendarnym BMW R 5 rury nośne widelca teleskopowego zakryte są tulejami osłonowymi. Średnica rury nośnej wynosi 49 mm, a skok zawieszenia 120 mm z przodu i 90 mm z tyłu. Nowy BMW R 18 wyposażony jest w podwójny hamulec tarczowy z przodu i pojedynczy hamulec tarczowy z tyłu w połączeniu z czterotłoczkowymi zaciskami. Stylowy wygląd zapewniają koła szprychowe.
Spójna ergonomia zapewniająca najlepszą kontrolę nad pojazdem.
Zgodnie z filozofią BMW Motorrad nowy BMW R 18 charakteryzuje swobodna pozycja podnóżków – tzw. „mid-mounted footpegs”. To klasyczne umiejscowienie za cylindrami jest nie tylko typowe dla BMW, ale również umożliwia zrelaksowaną i aktywną pozycję podczas jazdy oraz możliwie najlepszą kontrolę nad pojazdem.
Trzy tryby jazdy oraz układy ASC i MSR gwarantujące dużo radości z jazdy i bezpieczeństwo w standardzie. Wspomaganie cofania i ruszania pod górę jako fabryczne wyposażenie dodatkowe.
Aby dostosować się do indywidualnych oczekiwań kierowcy nowy R 18 oferuje standardowo trzy tryby jazdy „Rain”, „Roll” i „Rock”, co jest niespotykane w tym segmencie. W wyposażeniu standardowym oferowana jest również automatyczna kontrola stabilności ASC (Automatic Stability Control, wyłączana) zapewniająca wysoki poziom bezpieczeństwa. Ponadto nowy R 18 jest standardowo wyposażony w układ regulacji hamowania silnikiem (MSR). Oprócz innych opcji wspomaganie cofania umożliwia wygodne manewrowanie, a funkcja Hill Start Control ułatwia ruszanie pod górę.
Nowy R 18: ikoniczny styl o wyglądzie sztywnej ramy, nowoczesna technika i autentyczne materiały w nowej odsłonie.
Model R 18 umiejętnie przenosi do współczesności kultowy styl minionych czasów i w wielu detalach przywraca do życia purystyczny design stworzony przede wszystkim przez klasyki, takie jak BMW R 5. Elementy funkcjonalne i stylistyczne, takie jak dwupętlowa rama rurowa, bak w kształcie kropli, otwarty wał Kardana, powłoka lakiernicza z podwójnym liniowaniem (fabryczne wyposażenie dodatkowe) nieprzypadkowo przypominają legendarnego boksera z 1936 roku. Także klasyczne elementy karoserii R 18 wykonane są – jak przystało na autentycznego klasyka – z metalu. Równie wyśmienitą reminiscencję legendarnego R 5 stanowi układ jezdny. Dwuramienny wahacz i kolumna resorująca w konfiguracji Cantilever z powodzeniem przenosi wizualnie koncepcję sztywnej ramy R 5 do czasów współczesnych.
R 18 First Edition: ekskluzywny wygląd w lakierze i chromie.
Od momentu wprowadzenia na rynek nowy model R 18, oprócz standardowego modelu zarezerwowanego na niektóre rynki, oferowany będzie na całym świecie jako ekskluzywne R 18 First Edition. Łączy w sobie wygląd R 18 z ekskluzywnym wyposażeniem w klasycznym czarnym lakierze z podwójnymi białymi liniami. Innymi ciekawymi elementami są liczne chromowane powierzchnie, plakietka na siedzisku oraz chromowana wstawka „First Edition” na pokrywach bocznych.
Konstrukcja przyjazna dla tuningu jako warunek konieczny do łatwej customizacji i optymalnej indywidualizacji.
Nowy R 18 jak mało który motocykl ma konstrukcję bardzo przyjazną dla tuningu, co było jednym z podstawowych założeń motocykla już we wczesnej fazie koncepcyjnej. Motocykl ma łatwo demontowalną ramę tylną i łatwy do zdemontowania zestaw elementów lakierowanych. Przemyślane połączenia przewodów hydraulicznych hamulca i sprzęgła oraz wiązki kablowe umożliwiają bezproblemowy montaż wyższych lub niższych kierownic w połączeniu z odpowiednimi przewodami hydraulicznymi i wiązkami kabli. Ponadto widoczne pokrywy zaworów (pokrywy głowic cylindrów) i pokrywa korpusu silnika znajdują się na zewnątrz komory olejowej i dlatego są bardzo łatwe do wymiany.
Części do customizacji i kolekcja Roland Sands Design „Machined” i „2-Tone-Black” do nowego R 18.
Asortyment wyposażenia BMW Motorrad oferuje maksymalne możliwości indywidualizacji, dzięki czemu możesz stworzyć R 18 według własnego gustu i własnych preferencji. Szeroka gama różnych części z oferty oryginalnych akcesoriów BMW Motorrad umożliwia indywidualne modyfikacje znacznie zmieniające charakter R 18. Już od wprowadzania na rynek nowego R 18 dostępne będą dwie różne kolekcje części frezowanych z aluminium – „Machined” i „2-Tone-Black” – stworzone wspólnie z Roland Sands Design.
Co-branding ze słynnymi markami: siedziska BMW i Mustang oraz układy wydechowe BMW i Vance & Hines „Made in USA”.
W zakresie akcesoriów i programu customizacji nowego R 18 firma BMW Motorrad współpracuje z Roland Sands Design oraz kilkoma znanymi dostawcami, w tym amerykańskim producentem Mustang Seats oferującym wysokiej jakości ręcznie wykonane siedziska pojedyncze i podwójne w różnych wersjach. Nie mniej kreatywny jest potencjał customizacji układów wydechowych we współpracy z Vance & Hines.
Najważniejsze cechy techniczne nowego BMW R 18:
- Ikoniczny styl dzięki nowoczesnej technice i autentycznym materiałom.
- Największy silnik BMW typu bokser wszech czasów o pojemności 1802 cm3.
- Moc 67 kW (91 KM) przy 4750 obr/min, maks. moment obrotowy 158 Nm przy 3000 obr/min.
- Ponad 150 Nm w każdej chwili w zakresie od 2000 do 4000 obr/min.
- Otwarty napęd Kardana według klasycznego wzorca.
- Starannie wykonana dwupętlowa rama rurowa ze stali.
- Wahacz tylnego koła z zamkniętym napędem o wyglądzie sztywnej ramy.
- Widelec teleskopowy z osłonami widelca, kolumna Cantilever z amortyzacją zależną od skoku.
- Spójna ergonomia zapewniająca zrelaksowaną jazdę i optymalną kontrolę.
- Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu oraz koła szprychowe.
- Najnowocześniejsze oświetlenie diodowe w klasycznej interpretacji.
- Adaptacyjne światła skrętne zapewniające jeszcze lepsze oświetlenie zakrętów jako fabryczne wyposażenie dodatkowe.
- Klasyczny zegar z wbudowanym wyświetlaczem.
- Keyless Ride dla wygodnej aktywacji funkcji drogą radiową.
- Trzy tryby jazdy oraz ASC i MSR w standardzie.
- Wspomaganie cofania ułatwiające manewrowanie i wspomaganie ruszania pod górę jako fabryczne wyposażenie dodatkowe.
- R 18 First Edition: ekskluzywny wygląd w lakierze i chromie.
- Szeroka gama wyposażenia dodatkowego i oryginalnych akcesoriów BMW Motorrad, a także kolekcja Ride & Style.