Nowy pojazd koncepcyjny Audi to w pełni elektryczny luksusowy SUV, który wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość i może pełnić funkcję małego pickupa. Jest to sygnał na przyszłość, który ma zaprezentować przyszłe technologie luksusowej marki z grupy Volkswagena.
Tylna szyba pojazdu „Activesphere” może przesuwać się do przodu, odkrywając płaski bagażnik SUV-a i tworząc otwartą przestrzeń do przewożenia ładunków. Audi nazywa modułową otwartą skrzynię ładunkową „aktywnym tyłem”, ale konsumenci niekoniecznie powinni spodziewać się, że w najbliższym czasie zobaczą pojazd gotowy do produkcji z tą unikalną funkcją.
„To całkowicie nowa gama i nowe możliwości, jakie nam daje” — powiedział Philipp Gündert, odpowiedzialny za strategię marki Audi, podczas briefingu dla mediów. „W Audi jesteśmy dobrze znani z tego, że próbujemy nowych rzeczy z samochodami… istnieje również tradycja Audi, która mówi:„ Nigdy nie mów nigdy””.
Producenci samochodów cały czas wykorzystują pojazdy koncepcyjne, aby ocenić zainteresowanie klientów lub pokazać przyszły kierunek rozwoju pojazdu lub marki. Oczywiście te pojazdy nie są przeznaczone do sprzedaży klientom i co do zasady też finalny projekt odbiega od projektu koncepcyjnego.
Rozszerzona rzeczywistość, którą zaprezentowało Audi to specjalne okulary służące do oglądania wskaźników, elementów sterujących i innych elementów, które zwykle są wyświetlane na ekranach. Bez ekranów deska rozdzielcza jest czysta i niezakłócona, co pozwala pasażerom skupić się na zewnętrznym otoczeniu lub elementach konstrukcyjnych pojazdu.
Audi opisuje elementy sterujące jako „niewidzialną” lub „cyfrowe” warstwę elementów sterujących pojazdu i informacji. Wyświetlacze, które nazywa się „Audi Dimensions” zmieniają się w zależności od tego, gdzie patrzy kierowca, a także od oczekiwanych potrzeb. Wszystkim można sterować gestami dłoni.
Hipotetycznie okulary mogłyby być używane wewnątrz pojazdu, a także podczas takich czynności, jak gra w golfa lub piesze wędrówki na duże odległości, nawigacja i inne rzeczy. Okulary rzeczywistości rozszerzonej nakładają wirtualną grafikę na rzeczy rzeczywiste, w przeciwieństwie do rzeczywistości wirtualnej, która jest oddzielnym środowiskiem.
Podobnie jak „aktywny tył” okulary rzeczywistości rozszerzonej są koncepcją tego, co może być w przyszłych pojazdach, ale niekoniecznie są przeznaczone do pojazdów produkcyjnych w najbliższym czasie.
Audi podkreśliło, że nie ma w planach tworzenia własnych okularów rozszerzonej rzeczywistości. Zamiast tego współpracowałby z partnerami w celu zintegrowania technologii z pojazdem.
Pojazd jest wyposażony w chowaną kierownicę, która chowa się, gdy pojazd jest w trybie autonomicznej jazdy, technologii zastosowanej we wszystkich pojazdach koncepcyjnych Audi „sphere”.