Porsche wzbogaca gamę nowej 911 o lekki, dynamicznie usposobiony wariant 911 Carrera T. Zabiegi zmniejszające masę własną, dynamiczna charakterystyka i 6-biegowa przekładnia manualna sprawiają, że ta purystyczna Carrera zapewnia wyśmienitą przyjemność z jazdy.
Za sprawą lekkiego oszklenia, ograniczonej izolacji oraz ręcznej skrzyni nowe 911 Carrera T w swojej najlżejszej konfiguracji, z fotelami w pełni kubełkowymi, waży zaledwie 1478 kilogramów.
W takiej specyfikacji samochód jest o ponad 40 kilogramów lżejszy od obecnego 911 Carrera. Po raz pierwszy 911 Carrera T występuje także jako kabriolet.
Litera „T” oznacza „Touring”, a jej historia w Porsche sięga 1968 roku i homologacji 911 T jako samochodu turystycznego. Pierwsze 911 T było wytwarzane do 1973 roku. Od 2017 roku 911 Carrera T powróciło do oferty, jako pozycjonowane pomiędzy wariantami Carrera oraz Carrera S.
Czysta przyjemność z jazdy, zwinne prowadzenie, emocjonujący dźwięk i skupienie się na samej esencji – oto wyróżniki tego tylnonapędowego sportowego samochodu z napędem na tylne koła.
911 Carrera T jest napędzane pochodzącym z 911 Carrera 3,0-litrowym silnikiem typu bokser o 6 cylindrach, wspomaganym podwójnym turbodoładowaniem. Generuje on moc 290 kW (394 KM) i rozwija do 450 Nm momentu obrotowego.
Standardowo montowana 6-biegowa przekładnia manualna przenosi siłę napędową na tylną oś. Kierowca może aktywować funkcję międzygazu przy redukcji przełożenia (tzw. auto-blip), aby automatycznie, odpowiednio kompensować różnice prędkości pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów.
Osiągi
Z seryjnym pakietem Sport Chrono nowe 911 Carrera T Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy (kabriolet: 4,7 sekundy). Jego prędkość maksymalna wynosi 295 km/h (kabriolet: 293 km/h). Z uwagi na mocniejszy niż w poprzedniku silnik wariant otrzymał wydajniejszy układ hamulcowy, z przodu z tarczami o średnicy 350 milimetrów i 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami.
Standardowy sportowy układ wydechowy, w połączeniu z „uszczuploną” izolacją wnętrza oraz funkcją auto-blip, zapewnia szczególnie emocjonujący krajobraz dźwiękowy.
Podwozie i konfiguracja: opracowane wyłącznie dla nowego wariantu
Jak wspomniano, standardowe wyposażenie 911 Carrera T jak zawsze obejmuje pakiet Sport Chrono wraz z aplikacją Porsche Track Precision. Ponadto po raz pierwszy wariant seryjnie otrzymuje tylną oś skrętną, połączoną z bardziej bezpośrednim przełożeniem układu kierowniczego przednich kół. Efekt: znacząco zoptymalizowane prowadzenie.
Do standardowej specyfikacji należy również adaptacyjne zawieszenie sportowe PASM ze zmniejszonym o 10 mm prześwitem; wyróżnia je specyficzne dla tego wariantu sportowe zestrojenie, z myślą o tym, aby Carrera T była jeszcze zwinniejsza w reakcjach.
Standardowa skrętna tylna oś oraz zoptymalizowany specjalnie dla 911 Carrera T balans aerodynamiczny umożliwiły dostrojenie stabilizatorów na przedniej i tylnej osi pod kątem uzyskania neutralnego prowadzenia.
911 Carrera T otrzymuje 20-/21-calowe obręcze Carrera S z lekkiego stopu. Przednie opony mają rozmiar 245/35 ZR20, a tylne – 305/30 ZR21.
Cena i dostępność
Nowe Porsche 911 Carrera T można już konfigurować oraz zamawiać w polskich Porsche Centrach. Ceny wersji coupé zaczynają się od 708 tys. zł. 911 Carrera T Cabriolet kosztuje 776 tys. zł.