Marka wprowadza na rynek nowy zapach nazwany Alibi eau de parfum od nazwy torebki o tej samej nazwie. Zapach będzie dostępny w butikach de la Renta, na stronie internetowej oraz w wybranych sklepach Macy’s . Ceny wahają się od 55 USD za 30 ml do 95 USD za 100 ml. Źródła branżowe oceniają zapach może osiągnąć 20 milionów dolarów w sprzedaży detalicznej w pierwszym roku na rynku.
Alibi to pierwszy zapach zaprojektowany przez współtwórców marki, Fernando Garcię i Laurę Kim. Chociaż zespół udoskonalił zapach przed koronawirusem, praca nad tak długim harmonogramem była wciąż nowym wyzwaniem. „Trudno było zrozumieć, że wymagało to dużo czasu” – powiedział Garcia. „Nam zajęło to dwa lata. Jeśli chodzi o pierwszy zapach, na początku nie jesteś pewien, jak chcesz się przedstawić”.
Kim dodał, że zazwyczaj nie spędzają więcej niż trzy miesiące na kolekcji, a dwuletni projekt wymagał zmiany tempa. Niemniej jednak Kim powiedział, że nadal jest spójny z DNA marki. „Marka reprezentuje kobiecość, a zapach wyszedł bardzo kobiecy” – powiedziała.
Zapach zawiera nuty głowy mandarynki i kwiatu imbiru, nuty serca waniliowej orchidei i heliotropu oraz nuty bazy z piżma, praliny i drzewa bursztynowego. Znalezienie soku, który sprawdzał wszystkie pudełka, wymagało trochę czasu. „Chcieliśmy mieć pewność, że pierwsze wrażenie, jakie zrobiliśmy [w perfumach], miało sens dzięki ubraniom, które wystawiamy, a także osobowości, którą wnosimy do otaczającego nas świata” – powiedział Garcia.