Imponująca moc i emocjonujące wrażenia z jazdy nowym BMW M5 idą w parze z nową interpretacją typowej dla M stylistyki samochodów High Performance. Wydatne nadkola i progi, muskularnie wyrzeźbiony pas przedni oraz charakterystyczna dla tego modelu stylistyka powierzchni w obszarze słupków C – w tym wytłoczone logo „M5” (tzw. Hofmeister kink) – nadają mu atletyczny wygląd, który wyraźniej niż kiedykolwiek dotąd odróżnia go od BMW serii 5 Limuzyna.
Jednocześnie bardzo duża część powierzchni lakierowanych w kolorze nadwozia tworzy purystyczny wygląd ze stylowymi odniesieniami do doskonałej dynamiki nowego BMW M5.
Wygląd zewnętrzny, podobnie jak atmosfera luksusowego wnętrza wzbogaconego o elementy charakterystyczne dla M, podkreślają wszechstronny charakter nowego BMW M5.
Swój mocny charakter czerpie z wyjątkowych i dostępnych w dowolnym momencie rezerw mocy, które dyskretnie ukrywa podczas spokojnej jazdy na napędzie elektrycznym, a wyraźnie demonstruje przy użytkowaniu jako sportowej limuzyny na długie trasy i w pełni uwalnia na torze wyścigowym.
Napęd M HYBRID oraz układ transmisji mocy z specjalnym zawieszeniem dostosowanym do jego charakterystyki zapewniając doskonałą, niespotykaną u konkurencji dynamikę poprzeczną oraz podłużną. W połączeniu z równie wyjątkową elastycznością tworzy to nowy wymiar typowych osiągów M.
Światowa premiera nowego BMW M5 odbędzie się na Festival of Speed w Goodwood, Anglii w lipcu 2024 r.. W tym samym miesiącu rozpocznie się produkcja w zakładach BMW Group w Dingolfing. Nowe BMW M5 wejdzie na rynek w listopadzie 2024 r.
W tym samym czasie odbędzie się również rynkowa premiera nowego BMW M5 Touring. Najważniejszymi regionami sprzedaży limuzyn High Performance klasy wyższej są Ameryka Północna i Europa.
Stany Zjednoczone są zdecydowanie najważniejszym pojedynczym rynkiem, a za nimi plasują się Wielka Brytania, Niemcy, Korea Południowa, Chiny, Japonia i Kanada.
Napęd M HYBRID w nowym BMW M5 obejmuje silnik V8 o pojemności 4,4 l oraz klasycznym wysokoobrotowym charakterze zintegrowany z 8-stopniową skrzynią M Steptronic silnik elektryczny o charakterystyce dostosowanej do tego modelu.
Silnik spalinowy ma najnowszą technologię M TwinPower Turbo, międzyrzędowy kolektor wydechowy i zoptymalizowaną separację oleju. Generuje moc 430 kW/585 KM oraz maksymalny moment obrotowy 750 Nm. Maksymalna moc silnika elektrycznego to 145 kW/197 KM.
Jego nominalny moment obrotowy wynosi 280 Nm, a przełożenie wstępne na wejściu do skrzyni biegów zwiększa go do efektywnej wartości 450 Nm.
Znacznie rozszerzony wybór standardowych i opcjonalnych systemów automatyzacji jazdy i parkowania w porównaniu z poprzednim modelem zwiększa pewność oraz komfort w codziennej jeździe.
Standardowe wyposażenie nowego BMW M5 obejmuje m.in. ostrzeganie przed kolizją czołową, ostrzeganie przed opuszczeniem pasa ruchu z korektą toru jazdy, asystenta omijania, asystenta skupienia oraz wskazanie ograniczeń prędkości.
Opcjonalny system asystujący kierowcy Professional oferuje aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go oraz m.in. asystenta kierowania i prowadzenia po pasie ruchu, rozpoznawanie sygnalizacji świetlnej, automatycznego asystenta ograniczeń prędkości oraz aktywną nawigację.
W nowym BMW M5 standardowo oferowana jest nowa wersja systemu BMW iDrive bazująca na systemie operacyjnym BMW 8.5, która konsekwentnie zaprojektowana została pod kątem obsługi za pomocą wyświetlacza dotykowego i naturalnej mowy.
Cyfrowy system obsługi obejmuje teraz również funkcje klimatyzacji. Temperaturę, intensywność nawiewu, ogrzewanie foteli oraz – przy odpowiednim wyposażeniu – ogrzewanie kierownicy, obsługuje się teraz dotykowo w specjalnym punkcie menu w dolnej części wyświetlacza kontrolnego albo za pomocą poleceń głosowych.