W 2019 roku – po raz trzeci z rzędu – Mercedes-Benz okazał się liderem rynku nowych samochodów premium w Polsce i ponownie zwiększył liczbę aut dostarczonych klientom. Od stycznia do grudnia ub.r. w naszym kraju zarejestrowano ponad 20 tysięcy nowych osobowych Mercedesów. Najchętniej wybieranymi modelami były niedawno odnowione SUV-y GLC oraz GLC Coupé, nowa Klasa A oraz GLA, który lada chwila trafi do salonów w nowej odsłonie.
Mercedes-Benz ma za sobą kolejny udany rok na polskim rynku. Od stycznia do grudnia ub.r. zarejestrowano w Polsce 21 763 nowych osobowych Mercedesów, o 3% więcej niż rok wcześniej. Tym samym producent spod znaku trójramiennej gwiazdy ponownie, ze znaczną przewagą, zajął pozycję czołowej marki samochodów premium w naszym kraju. I podobnie jak przed rokiem, zakwalifikował się do pierwszej dziesiątki najchętniej kupowanych nowych aut w Polsce.
Na uwagę zasługują imponujące wyniki sprzedaży za grudzień 2019 r. W minionym miesiącu do klientów trafiło 3120 nowych osobowych Mercedesów, o 17,6% więcej niż rok wcześniej, a Mercedes-Benz osiągnął prawie 6-proc. udział w całym krajowym rynku nowych aut osobowych.
Listę modeli najczęściej wybieranych przez polskich klientów w 2019 r. otwierają SUV-y GLC i GLC Coupé, które w ubiegłym roku znalazły łącznie 4723 nabywców, a w międzyczasie przeszły kompleksową modernizację. Obejmowała ona m.in. wprowadzenie jeszcze nowocześniejszych systemów wspomagających komfort i bezpieczeństwo, innowacyjnego systemu operacyjnego MBUX oraz nowej generacji jednostek napędowych. Drugie miejsce na podium najpopularniejszych aut z gwiazdą w 2019 r. zajmuje Klasa A (2696 egz.) z inteligentną obsługą głosową aktywowaną hasłem „Hej Mercedes”, a trzecie – kompaktowy SUV GLA, którego nowa generacja wkrótce pojawi się w salonach. Wszystkie te modele były liderami w swoich segmentach rynku. Łącznie, w 2019 r. w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się aut premium w Polsce było aż pięć Mercedesów.
„Sukces Mercedes-Benz na rynku polskim w 2019 roku to wynik pracy naszych Dealerów oraz wysiłku całego zespołu Mercedes-Benz Polska. Miniony rok obfitował w nowości, ale też pozwolił rozwinąć potencjał niedawno wprowadzonych modeli. Cieszy sukces Klasy A, ale też znakomite przyjęcie Nowego CLA Coupé, które mogą wylegitymować się pełną gamą silnikową, w tym odmianami AMG 45. Nadal niezmienionym uznaniem wśród Klientów cieszy się nasz SUV – model GLC, który kolejny rok jest najczęściej kupowanym Mercedesem nad Wisłą i stanowi ponad 22% sprzedaży marki.
Nasza oferta modeli SUV, z wprowadzonymi niedawno do polskich cenników: Nowymi GLA, GLB i GLS jest na dziś całkowicie odnowiona, a udział sylwetek SUV stanowi już ponad 40% sprzedaży Mercedes-Benz w Polsce. Naszym orężem była nie tylko odnowiona gama, ale referencyjna paleta dostępnych technologii w tym nowa marka produktowo-techonologiczna EQ, za którą stoi 13 odmian hybryd plug-in oraz nowy model EQC. Ten rok to także wzost potencjału naszych partnerów – otwarcie nowych obiektów Inter-Cars II w Rudzie Ślaskiej i jedynego w Europie AMG Brand Center w Gdańsku – podsumował Marcin Kwoka, dyrektor sprzedaży Mercedes-Benz Cars w Polsce.
Sukces Mercedes-Benz w Polsce to także zasługa nieprzerwanej ofensywy modelowej. W 2019 r. do krajowych salonów trafiły m.in. Klasa A w nieoferowanej dotąd wersji Limuzyna, przebojowe nowe odsłony CLA Coupé i CLA Shooting Brake, nowa generacja SUV-a klasy wyższej GLE, a także pierwszy Mercedes wyłącznie na prąd – model EQC.
Polscy klienci mogą już zamawiać kolejne nowości spod znaku gwiazdy – kompaktowego SUV-a z miejscem nawet dla 7 osób o nazwie GLB, a także kolejną generację GLS-a, czyli Klasy S wśród SUV-ów. Pierwsze ich egzemplarze wkrótce dotrą do salonów.