W ostatni piątek niemiecka marka odzieży sportowej zaprezentowała czteroczęściową kolekcję nazwaną Puma x Dapper Dan, zawierającą odświeżone podejście do klasyki marki przez legendę z Nowego Jorku. Uznawany za jednego z najbardziej wpływowych ludzi Time’a, „Dap” jest znany z tworzenia stylizacji definiujących artystów lat 80. Dapper Dan ubierał najlepiej sprzedających się raperów, takich jak LL Cool J i Salt-N-Pepa. Ściśle współpracując z jego atelier w nowojorskim Harlemie, projektant stworzył nowe riffy na dresie T7 Pumy, sneakersach Clyde i bogato ozdobionych koszulkach, aby uczcić ciągle ewoluujące połączenie streetwearu i luksusu.
W tej pierwszej odsłonie kolekcji trzy części – z wyjątkiem koszulki – mają specjalny monogram, który stworzył Dap, aby nadać im charakterystyczny wygląd. Od 1982 do 1992 roku Dapper Dan Boutique w Harlemie stał się znany ze sprzedaży podobnych ciuchów z ciężkimi logo, które w unikalny sposób zmieniły położenie kultowych logotypów z monogramami Louis Vuitton , Fendi i Gucci.
„Głównym katalizatorem dla mnie, aby iść naprzód z Pumą, była sama Puma” – stwierdził projektant, który miał na sobie przyciągającą wzrok marynarkę Gucci ozdobioną nadrukowanym logo. „Zamieniłem markę z kociaka w agresywnego kota”. Projektant ujawnił, że przyszłe dropy będą obejmować garnitury i inne ubrania, które są „nastawione na kota”. Jednak elementy z pierwszego rzutu mają przede wszystkim monogramowy nadruk w odcieniach pomarańczy, czerwieni i błękitu wraz z ozdobionym napisem „DDP”, który jest zgodny z kultową historią projektowania Dapa.
Kolaboracja Puma x Dapper Dan świętuje również 40-lecie sneakersów Clyde niemieckiego producenta odzieży sportowej. Zaprojektowane jako tenisówki do koszykówki i rozsławione przez mistrza NBA Walta Fraziera, buty Clyde były popularne wśród nowojorskich B-Boys w latach 80. i trafiły na nagłówki gazet, gdy były noszone przez Beastie Boys podczas koncertu w latach 90. Dap oferuje odważne, nowe podejście do butów z wyrafinowanymi detalami, takimi jak skóra premium i żakard, formowana blaszka na zapiętku z wytłoczonym logo wspólnej marki i skórzany pasek ozdobny ozdobiony kryształowymi elementami.
W ramach współpracy Dap celowo wykorzystał swoje powiązania z kulturą i streetwearem, aby stworzyć ubrania dla „przeciętnego faceta z ulicy” i wszystkich innych, którzy chcą nosić jego zwariowane projekty po niższych cenach. Dap wspomina, jak powiedział Pumie: „Zejdę na dół, ale nie wyjdę z budynku”, co oznacza, że nie był zainteresowany tworzeniem niczego, co nie spełniało jego wysokich standardów jakości.
Pierwszy wybór produktów z kolekcji kosztuje od 70 do 300 USD i będzie dostępny wyłącznie w sklepach Kith i na Kith.com od 29 października.