W przypadku swojej najnowszej kolekcji Balenciaga współpracowała z marką Lay’s – tak, firmą produkującą chipsy ziemniaczane. Z tej współpracy powstała kopertówka, która wygląda jak paczka chipsów, a w zasadzie lekko zużyte opakowanie. Niestety jej cena nie wynosi 6 zł, które możesz wydać w sklepie spożywczym. Kopertówka Balenciagi będzie kosztować 9000 złotych.
Torebki zadebiutowały na początku tego miesiąca podczas letniej prezentacji Balenciagi p.t. „Mud Show” w 2023 roku, gdzie modelki dosłownie przedzierały się przez zabłocony teren zaprojektowany przez hiszpańskiego artystę Santiago Sierrę. Dyrektor kreatywny Balenciagi Demna Gvasalia, zaprojektował torebkę tak, aby wyglądało identycznie jak foliowa torebka Lay’s, ale jest wykonane ze skóry i ma logo Balenciaga, w miejscu gdzie zwykle znajdziemy smak chipsów.
Metaliczna srebrna wyściółka odzwierciedla prawdziwą torbę na chipsy, a proste zamykanie na zamek błyskawiczny zapewni bezpieczeństwo Twoich rzeczy. Najlepiej jednak, gdy używasz torebki Balciaga do przechowywania portfela, telefonu i kluczy, a nie chipsów.
Na chwilę obecną torebki są w kolorze żółtym, jasnozielonym, niebieskim, czerwonym i czarnym.
Komentatorzy internetowi próbowali rozszyfrować, skąd Gvasalia czerpał inspirację dla torebki, zauważając, że w czerwcu widziano go niosącego prawdziwą torbę Lay’s na pokazie absolwentów Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych w Antwerpii.
Wygląda więc na to, że projektant jest prawdziwym fanem marki chipsów. Współpraca wydaje się iść w obie strony: Lay’s napisał o torbach na swoim Instagramie, dzięki czemu wydaje się, że to nie jest żart.
Torebki pojawią się latem przyszłego roku.