Drugi rok z rzędu luksus znalazł się na liście najszybciej rozwijających się sektorów, a dziewięć marek luksusowych znalazło się w pierwszej 100 rankingu najlepszych marek globalnych 2019 roku firmy konsultingowej Interbrand.
Sektor dóbr luksusowych został uznany za najszybciej rozwijający się sektor z najwyższym średnim tempem wzrostu wartości marki rok do roku na poziomie 11 procent. Włoska marka Gucci, która zajęła 33 pozycję ogólnie, była symbolem sukcesu tej branży, wykazując znaczny wzrost wartości marki o 23 procent, podczas gdy francuskie marki Louis Vuitton i Chanel odnotowały wzrost odpowiednio o 14 procent i 11 procent.
Luksus to też streetwear
Według raportu, najbardziej popularne marki luksusowe to te, które przystosowały się do szybkich zmian na rynku globalnym, na przykład poprzez zaspokojenie potrzeb młodszej bazy konsumentów, której zainteresowania skupiają się bardziej na ubraniach typu streetwear, którzy są na bieżąco z nowymi technologiami w zakresie zakupów i którzy w coraz większym stopniu wymagają wspólnych, niezapomnianych i empirycznych doświadczeń zakupowych.
W ogólnej kategorii mody amerykański gigant odzieży sportowej Nike ponownie znalazł się na szczycie listy, zajmując 16 miejsce w rankingu ogólnym, a następnie Louis Vuitton i Chanel, którzy zajęli odpowiednio 17 i 22 miejsce.
Najlepsze globalne marki modowe w 2019 roku (i ogólna pozycja):
- Nike (16)
- Louis Vuitton (17)
- Chanel (22)
- Hermès (28)
- Zara (29)
- H&M (30)
- Gucci (33)
- Adidas (45)
- Cartier (68)
- Dior (82)
- Tiffany & Co. (94)
- Burberry (96)
- Prada (100)
„Dwadzieścia lat po naszym pierwszym raporcie klienci są dziś lepiej poinformowani, bardziej związani i bardziej wymagający niż kiedykolwiek wcześniej dzięki połączeniu bogactwa wyboru, programom lojalnościowym i zmieniających się trendów, oczekujących natychmiastowości, obfitości i intymności – a jednocześnie chcą mieć czas na konsumowanie swojego dobrobytu” – powiedział Charles Trevail, dyrektor generalny Interbrand.
„Lata stabilizacji dla marek luksusowych minęły. W świecie, w którym oczekiwania klientów będą się zmieniać szybciej niż firmy, statyczne pozycje marki i stopniowe zmiany będą tylko utrzymywać marki w grze – ale potrzeba, odważnie powiedziałbym „ikonicznej” zmiany, aby marki były przed oczekiwaniami klientów, co przełoży się w konsekwencji na dobre wyniki biznesowe.”