Co przychodzi Ci na myśl, gdy myślimy o Kim Kardashian? Rozpływające się ciemne loki, nieskazitelna skóra, a może przesadnie opięte ubrania na jej krągłościach? Czy może ogolona głowa i okulary do czytania z 2003 roku? To prawdopodobnie twoje ostatnie skojarzenie.
A jednak takie właśnie zdjęcie wypuścił w poniedziałek magazyn CR Fashion Book na okładkę 10-lecia jubileuszowego magazynu. Sfotografowana przez amerykańską fotografkę i miłośniczkę mody Nadię Lee Cohen, Kardashian (która w 2013 roku była pierwszą gwiazdą na okładce tego magazynu) jest prawie nie do poznania w czerni i bieli – jej gęste włosy wydają się być krótkie, a jej brwi zdają się być aż przesadnie wymodelowane. Fryzura to w rzeczywistości peruka, dzięki uprzejmości stylisty Matta Bennsa. Kardashian ma na sobie także pobrudzony biały podkoszulek DSQUARED2 i okulary Old Focals.
Bardzo odbiega to od typowego stylu gwiazdy reality show i być może dlatego hashtag „Kim Kardashian” cieszy się tak dużą popularnością na X (dawniej Twitterze) — gdzie zdjęcie wyświetlono już ponad 22 miliony razy. Jednak pomimo licznych porównań w Internecie do serii horrorów „Chucky”, w jej szaleństwie może być metoda.
„Brzydkie jest atrakcyjne, brzydkie jest ekscytujące”
Miuccia Prada
Choć strój jest zaskakujący, niekoniecznie jest niestylowy. Termin „bibliotekowy szyk” pojawił się w kręgach mody w mediach społecznościowych na początku tego roku, kiedy kolekcja Miu Miu na jesień-zimę 2023 obejmowała wąskie owalne okulary noszone z ołówkowymi spódnicami i zapinanymi na guziki kardiganami z okrągłym dekoltem. Łańcuszki do okularów – praktyczne rozwiązanie dla tych, którzy regularnie gubią swoje okulary – są obecnie dostępne w Fendi za 620 dolarów, natomiast Bella Hadid, Doja Cat i wpływowa Gabbriette zostały zauważone w okularach o cienkich oprawkach. Modna fryzura Kardashian także zapewnia natychmiastowy zastrzyk luzu – ostatnio podobną fryzurę pokochali wszyscy, od Emmy Corrin po Florence Pugh.
„Brzydkie jest atrakcyjne, brzydkie jest ekscytujące” – Miuccia Prada (założycielka i dyrektor kreatywna Miu Miu od 1993 r.) powiedziała brytyjskiej gazecie The Telegraph w 2013 r. „Uznanie brzydkiego za ekscytującego mogło być skandalem w modzie, ale w innych dziedzinach sztuki (w malarstwie i filmach) jest to powszechne.”
Aby przetrwać w zmiennym, ciągle zmieniającym się przemyśle rozrywkowym, emocje – a także ewolucja i rewolucja – są kluczem. W 2015 roku na okładce Vogue España zastanawiała się nad rozebraniem się i pozbyciem się makijażu. Jednak do tej pory Kardashian nigdy tak naprawdę nie zdecydowała się na taki krok – miało to miejsce tuż po jej pierwszym poważnym debiucie aktorskim w serialu „American Horror Story”.
Jej wizerunek został wywrócony do góry nogami przez stylistkę Carine Roitfeld i Cohena. Czy ma to pomóc zapoczątkować nową erę w jej karierze? Czas pokaże.