Superjacht Feadship o długości 91,8 m, znany jako Projekt 1012, opuścił stocznię w Makkum w Holandii w celu przeprowadzenia prób morskich. Dostawę jednostki zaplanowano na lipiec 2024 roku.
Jacht był ostatnio widziany podczas wodowania w kwietniu 2024 r. Zbudowany dla wielokrotnego właściciela Feadship, który przyszedł do stoczni z ideą: „świadomych oczekiwań wynikających z jego długiego doświadczenia w żeglarstwie”.
Projekt o numerze 1012 opracowało holenderskie studio Sinot i powiązane biuro projektowe właściciela.
Charakteryzujący się ściętymi konturami zewnętrznymi i bardziej tradycyjnym rozszerzonym dziobem, jacht ma nowoczesny, klasyczny styl z architekturą morską autorstwa Feadship De Voogt Naval Architects. Warto zauważyć, że jednostka jest pierwszym statkiem Feadship posiadającym pełną certyfikację klasy Hybrid Electric.
Wnętrze Project 1012 zostało zaprojektowane tak, aby odzwierciedlać „stonowany dom rodzinny” z naturalnymi materiałami i wysokiej klasy wykończeniem. Cześć mieszkalna znajduje się na głównym pokładzie, wraz z dużym basenem i salonem na świeżym powietrzu.
Tymczasem na górnych pokładach znajduje się apartament właściciela, salon rodzinny i strefa wellness. Na górze taras słoneczny służy jako punkt obserwacyjny z sofą skierowaną do przodu i leżakami, natomiast pokład rufowy służy do przechowywania dwóch łodzi.
Jednym z kluczowych wymagań właściciela przy budowie jachtu było umieszczenie na rufie bardziej przestronnego klubu plażowego, który zajmowałby jedną czwartą całkowitej długości dolnego pokładu. Duża, stała platforma rufowa w połączeniu z dwiema składanymi platformami tworzy 165 metrów kwadratowych przestrzeni wypoczynkowej na poziomie wody. Szerokie schody po obu stronach platformy rufowej prowadzą na główny pokład na rufie.
Pomiędzy maszynownią a klubem plażowym znajduje się garaż ładowany z boku, w którym mieszczą się dwie 10-metrowe motorówki, łódź do holowania narciarza i różne zabawki wodne. Na dziobie znajduje się obszar załogi, obejmujący kuchnię, mesę załogi i pomieszczenia załogi.
Projekt 1012 ma oznaczenie pełnej klasy hybrydowo-elektrycznej i składa się z dwóch silników głównych oraz śruby napędzanej wałem o stałym skoku, w połączeniu z silnikami elektrycznymi o mocy 560 kW każdy i akumulatorami litowo-jonowymi o mocy 1 MW.
Silniki elektryczne działają jako generatory wałowe, wytwarzając energię elektryczną do obsługi gości lub ładowania akumulatorów, a także do nawigacji przy niskich prędkościach, podczas gdy generatory lub akumulatory wytwarzają wymaganą energię elektryczną.