Sarah Burton została mianowana dyrektorem kreatywnym Givenchy, poinformował w oświadczeniu należący do grupy LVMH dom mody.
Burton, która w zeszłym roku po ponad 25 latach pracy w londyńskiej marce Alexander McQueen rozstała się z nią, znana jest z łączenia poezji i użyteczności w swoich precyzyjnie skrojonych kolekcjach.
Po latach bycia prawą ręką założyciela Lee McQueena, Burton została dyrektorem kreatywnym marki Alexander McQueen należącej do grupy Kering po śmierci McQueena w 2010 roku. Burton nadała tej konfrontacyjnej, pełnej dramatyzmu marce łagodniejszy i bardziej luksusowy charakter.
Jej kolekcje często łączyły łatwe do noszenia elementy garderoby, takie jak marynarki i buty bojowe, z masywną, punkową biżuterią i dodatkami, a także ekstrawaganckie sylwetki pokazowe, takie jak suknia z wysokim kołnierzem, drapowana gigantycznymi różami z tafty.
Pracując dla Givenchy, Burton po raz kolejny podąża śladami swojego zmarłego mentora: McQueen pełnił funkcję dyrektora kreatywnego domu mody od 1996 do 2001 roku.
Ta kontrowersyjna kadencja wstrząsnęła marką, wprowadzając spektakularne, eklektyczne kolekcje, które niewiele miały wspólnego z konwencjonalnym dobrym gustem.
Burton będzie czwartym głównym projektantem marki w ciągu niecałych dziesięciu lat, która zmaga się z wytyczeniem ścieżki między oszczędnym paryskim glamourem, a współczesnym miejskim przepychem.
Po tym, jak marka osiągnęła nowe szczyty pod wodzą Riccardo Tisci, którego zorientowany na kulturę popularną marketing i inspirowany streetwearem merchandising napędzały sprzedaż przez ponad dekadę ponownie łącząc markę z francuską elegancją z połowy wieku w latach 2017–2020.
W lipcu Givenchy postanowiło otworzyć „nowy rozdział” poprzez mianowanie nowego dyrektora generalnego – Alessandro Valentiego, który przez ostatnie lata był prezesem Louis Vuitton na EMEA.