Bentley Motors, brytyjski producent luksusowych samochodów nawiązał niedawno współpracę z wydawcą książek luksusowych firmą Opus. Wspólnie tworząc Bentley Centenary Book, 800-stronicową wysadzaną diamentami książkę, która została wydana na stulecie firmy Bentley.
W ciągu dziewięciu rozdziałów ta wspaniała książka opowiada chwalebne historie, które sprawiły, że Bentley Motors jest tym czym jest dzisiaj, dzięki swoim wielkim zwycięstwom w 24-godzinnym Le Mans, kultowym samochodom z przeszłości i legendarnym ludziom, którzy to wszystko stworzyli.
Dziewięć rozdziałów książki skupia się na wartościach, które przyniosły Bentleyowi sukces, takich jak kunszt, design, niepowtarzalność i rzemiosło, a także innowacje i nadzwyczajni klienci. Ostatni rozdział książki poświęcony został prezesowi i dyrektorowi generalnemu Adrianowi Hallmarkowi, który jak sam twierdzi jest gotowy zabrać Bentleya do następnego stulecia.
Książka ma niewiarygodne wymiary, szerokość prawie jednego metra i wagę około 30 kilogramów(!), dzięki czemu jest największą książką z historii marki motoryzacyjnej, jaką kiedykolwiek stworzono, a przy okazji chyba najmniej poręczną książką na świecie.
Powstały trzy wersje książki: Mulliner jest limitowany do 100 egzemplarzy i kosztuje 18 000 USD, najtańszy Centenary to 500 egzemplarzy i koszt 3 800 USD oraz wersja 100 Carat, która została wydana w ilości 7 kopii i kosztuje 256 000 dolarów(!). Jak sama nazwa wskazuje edycja 100 Carat została ozdobiona 100 karatami diamentów. Oczywiście liczba 7 kopii nie jest przypadkowa i w zamyśle ma trafić po jednej sztuce na każdy z 7 kontynentów na świecie.
Centenary Book została stworzona, wydrukowana i oprawiona ręcznie przez najlepszych rzemieślników z fabryki Opus Books w Anglii. Całość została starannie wykonana ze skór używanych w samochodach Bentley, a logo Wings jest takie same jak używane w samochodach Bentley.
Więcej informacji: http://www.thisisopus.com/Bentley