Cyfrowa torba Gucci na platformie do gier Roblox sprzedała się za więcej niż „prawdziwą” wartość jej fizycznej wersji. Gucci Dionysus, kopertówka z logo i charakterystycznym tygrysim zamknięciem, została sprzedana za 4115 dolarów w porównaniu z ceną sklepową, która wynosi 3400 dolarów.
System tworzenia gier Roblox pozwala użytkownikom programować gry i grać w gry stworzone przez innych użytkowników. Umożliwia także użytkownikom tworzenie elementów mody dla awatarów, które można następnie kupować i sprzedawać za pomocą cyfrowej waluty.
Choć dla wielu osób moda cyfrowa może stanowić nową granicę, dla pokolenia Z i młodych graczy moda wirtualna jest równie ważna, jak posiadanie stylu w prawdziwym życiu.
Marketerzy zajmujący się modą i urodą zawsze szukają nowych kanałów do reklamowania swoich produktów, aby dotrzeć do młodszych kupujących. Wyniki agencji marketingu internetowego Digital Luxury Group pokazują, że luksusowe firmy modowe ograniczają budżety na reklamę drukowaną nawet o 80 procent. Platformy do gier mogą okazać się nowym źródłem przychodów.
Gucci jest obecnie gospodarzem wirtualnego ogrodu na Roblox, wciągającym doświadczeniu multimedialnym we Florencji we Włoszech, które bada niepowtarzalną wizję twórczą domu.
Wejdź do ogrodu Gucci
Gdy gracze wchodzą do cyfrowego Gucci Garden, ich awatary stają się neutralnymi manekinami. Bez płci i wieku, manekin symbolizuje, że wszyscy rozpoczynamy naszą podróż przez życie jako puste płótno. Wędrując po różnych salach, manekiny zwiedzających chłoną elementy ekspozycji. Każda osoba doświadczająca pomieszczeń w innej kolejności i zachowująca różne fragmenty przestrzeni, na końcu swojej wędrówki wyłonią się jako jedyne w swoim rodzaju kreacje, odzwierciedlające ideę jednostek jako jednej z wielu, a jednocześnie całkowicie unikalnych.