BMW serii 5 Touring – kwintesencja radości z jazdy, sportowej elegancji i nowoczesnej funkcjonalności w segmencie premium wyższej klasy średniej – wkracza w nową erę.
Dzięki licznym innowacyjnym rozwiązaniom cyfrowym, nowatorskim systemom zautomatyzowanej jazdy i parkowania, zwiększonemu zrównoważonemu rozwojowi w całym cyklu życia produktu oraz – po raz pierwszy w BMW i5 Touring – w pełni elektrycznemu napędowi, szósta generacja tego modelu jest bardziej progresywna niż kiedykolwiek wcześniej.
Stylowa prezencja, sportowy charakter, wszechstronność i komfort przestrzenny sprawiają, że nowe BMW serii 5 Touring idealnie nadaje się zarówno do jazdy codziennej, jak i podróży.
Elastyczna architektura napędu umożliwia produkcję różnych wariantów tego modelu z wysokowydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, układami hybrydowymi plug-in i napędami elektrycznymi na wspólnej linii produkcyjnej w zakładach BMW Group w Dingolfing.
Wprowadzenie na rynek w Niemczech, wielu innych krajach europejskich i Japonii nastąpi w maju 2024 r., a na kolejnej rynki – w czerwcu 2024 r.
Spis treści
Wydłużone proporcje, charakterystyczny przód, zindywidualizowany tył.
Wygląd zewnętrzny nowego BMW serii 5 Touring charakteryzują dynamicznie wydłużone proporcje i duże powierzchnie. W porównaniu z poprzednim modelem jego długość wzrosła o 97 mm do 5060 mm, szerokość o 32 mm do 1900 mm, a wysokość o 17 mm do 1515 mm. Nowe BMW serii 5 Touring ma największy rozstaw osi w swojej klasie, dzięki zwiększeniu go o 20 mm do 2995 mm.
Charakterystyczny przód wyróżnia się nowoczesną interpretacją typowych dla marki podwójnych reflektorów i atrapy chłodnicy BMW. Niemal pionowe dwa elementy diodowe pełnią funkcję kierunkowskazów i świateł dziennych. Dla wysuniętej mocno do przodu atrapy chłodnicy dostępne jest opcjonalnie oświetlenie konturowe BMW Iconic Glow.
W widoku bocznym płaska stylistyka szyb i długi spojler dachowy podkreślają sportowy, elegancki dwubryłowy design. Masywne tylne nadkola wraz z mocno pochyloną tylną szybą uwydatniają szeroką sylwetkę pojazdu. Elementy diodowe zachodzących mocno na boki lamp tylnych są przedzielone chromowaną listwą w kształcie litery L.
Już na początku sprzedaży gama kolorów karoserii obejmować będzie trzy lakiery BMW Individual. W przypadku modeli elektrycznych i hybrydowych plug-in standardowym wyposażeniem są 18- lub 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. Opcjonalne dostępne są obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarach do 21-cali.
Dynamiczny charakter nowego BMW serii 5 Touring można dodatkowo podkreślić opcjami pakietu sportowego M, pakietu sportowego M Pro i pakietu karbonowych elementów zewnętrznych M. Jako topowy model serii, BMW i5 M60 xDrive Touring (zużycie energii w cyklu mieszanym: 20,8–18,3 kWh/100 km wg WLTP) jest standardowo wyposażone w komponenty zewnętrzne, które uwydatniają jego wyjątkową dynamikę jazdy.
Progresywnie zaprojektowana deska rozdzielcza, w pełni wegańskie wnętrze.
Głównym elementem progresywnej, zaprojektowanej pod kierowcę deski rozdzielczej jest zakrzywiony wyświetlacz BMW. W pełni cyfrowy zespół ekranów obejmuje wyświetlacz informacyjny o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacz kontrolny o przekątnej 14,9 cala. Nowoczesną atmosferę wnętrza klasy premium dodatkowo podkreślają nowe, montowane w standardzie fotele sportowe, spłaszczona u dołu kierownica oraz opcjonalny panel interakcji BMW.
Nowe BMW serii 5 Touring wyposażone jest standardowo w całkowicie wegańskie wnętrze. Tapicerka z Veganzy dostępna jest opcjonalnie również z dekoracyjną perforacją. Ponadto tapicerka BMW Individual ze skóry Merino jest dostępna w kilku wariantach dwukolorowych. Inne opcjonalne elementy wyposażenia obejmują szklany dach panoramiczny i system nagłośnienia Surround marki Bowers & Wilkins z maksymalnie 18 głośnikami.
Zoptymalizowana funkcjonalność na co dzień, w czasie wolnym i w podróży.
Nowe BMW serii 5 Touring zapewnia więcej miejsca i – zwłaszcza z tyłu – zauważalnie większą swobodę ruchu nóg, ramion i łokci, a także wyższy komfort akustyczny. Dzięki wszechstronnemu wnętrzu i licznym inteligentnym funkcjom jest równie imponujące w podróży, co w codziennej jeździe.
Szerszy otwór bagażnika w połączeniu z niską krawędzią ułatwia załadunek dużego bagażu. Pojemność bagażnika wszystkich wariantów nowego BMW serii 5 Touring można zwiększyć z 570 do 1700 l – niezależnie od technologii napędu.
Elektryczne BMW i5 Touring od samego początku dostępne w dwóch wariantach.
Nowe BMW i5 Touring jest pierwszym elektrycznym modelem klasy premium pośród swoich konkurentów. Od samego początku będzie oferowane w dwóch wariantach. W przypadku BMW i5 M60 xDrive Touring dwie wysoce zintegrowane jednostki napędowe na przedniej i tylnej osi tworzą razem elektryczny napęd na wszystkie koła o mocy maksymalnej 442 kW / 601 KM.
Moment obrotowy wynosi maksymalnie 820 Nm przy włączonej funkcji M Launch Control lub M Sport Boost. Topowy model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s, a jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 230 km/h.
W przypadku obu modeli umieszczony w podłodze akumulator wysokonapięciowy zapewnia pojemność użytkową na poziomie 81,2 kWh. Oprócz wydajnych silników elektrycznych zasięg BMW i5 Touring na długich dystansach podnosi adaptacyjna rekuperacja i technologia pompy ciepła do ogrzewania i chłodzenia wnętrza, napędu i akumulatora wysokonapięciowego.
Zasięg określony w procedurze testowej WLTP wynosi od 445 do 506 km w BMW i5 M60 xDrive Touring i od 483 do 560 km w BMW i5 eDrive40 Touring.
Innowacyjne rozwiązania w zakresie ładowania BMW Charging.
Akumulator można ładować prądem przemiennym ze standardową mocą do 11 kW i opcjonalnie z mocą do 22 kW. Ładowanie prądem stałym możliwe jest z mocą do 205 kW. Predykcyjne zarządzanie temperaturą akumulatora wysokonapięciowego optymalizuje jego wydajność podczas korzystania ze stacji szybkiego ładowania.
Funkcja Connected Home Charging dla modeli elektrycznych i hybrydowych plug-in zapewnia warunki do ładowania dostosowanego pod kątem energii słonecznej i obciążenia, jak również efektywności kosztowej. BMW i5 Touring jest także przystosowane do korzystania z funkcji Plug & Charge Multi Contract.
Wydajne silniki wysokoprężne z 48-woltową technologią mild hybrid.
Wszystkie silniki wysokoprężne dostępne w nowym BMW serii 5 Touring są połączone z 48-woltową technologią mild hybrid i 8-stopniową skrzynią Steptronic. Czterocylindrowy silnik dostępny w momencie wprowadzenia na rynek modeli BMW 520d Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,9–5,3 l/100 km; emisja CO₂: 154–141 g/km wg WLTP) i BMW 520d xDrive Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,2–5,7 l/100 km; emisja CO₂: 163–149 g/km wg WLTP) generuje maksymalną moc 145 kW / 197 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm.
W lecie 2024 roku ofertę silników ma uzupełnić 6-cylindrowy rzędowa jednostka wysokoprężna. W tym samym czasie pojawią się dwa warianty z najnowszą generacją napędu hybrydowego plug-in.
Idealny balans pomiędzy sportowym charakterem i komfortem jazdy.
Radość z jazdy nowym BMW serii 5 Touring opiera się na idealnym balansie pomiędzy sportowym charakterem a komfortem jazdy. Model ten zapewnia do tego idealne warunki dzięki długiemu rozstawowi osi, szerokiemu rozstawowi kół, niemal idealnie zrównoważonemu rozkładowi masy na obie osie w stosunku 50:50, lekkiej konstrukcji oraz zoptymalizowanej sztywności karoserii i punktom mocowania zawieszenia.
Udoskonalona technologia układu jezdnego obejmuje w standardzie sportowy układ kierowniczy, ograniczenie poślizgu kół w pobliżu aktuatora i najnowszą wersję zintegrowanego układu hamulcowego. BMW i5 Touring i modele hybrydowe plug-in są również wyposażone w pneumatyczne zawieszenie tylnej osi z automatyczną regulacją jego poziomu.
Opcjonalnie oferowany jest sportowy układ jezdny M, sportowy układ hamulcowy M oraz adaptacyjny układ jezdny Professional (standard w BMW i5 M60 xDrive Touring) z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, zintegrowanym aktywnym układem kierowniczym i nowym systemem zarządzania dynamiką poprzeczną.
W przypadku topowego modelu do wyboru jest również zawieszenie adaptacyjne M Professional z aktywną stabilizacją przechyłów bocznych oraz funkcja Active Roll Comfort.
Innowacyjne systemy częściowej automatyzacji jazdy i parkowania.
Dostępne w standardzie lub jako opcja w nowym BMW serii 5 Touring systemy częściowej automatyzacji jazdy i parkowania dzięki zakresowi funkcji i niezawodności wyróżniają się na tle konkurencji. Najważniejszym pakietem jest system asystujący kierowcy Professional, w tym asystent kierowania i prowadzenia po pasie ruchu oraz regulacja odstępu z funkcją Stop & Go.
W USA, Kanadzie i w Niemczech obejmuje on teraz asystenta autostradowego, który odciąża kierowcę od kierowania na drogach szybkiego ruchu z fizycznie oddzielonymi kierunkami ruchu. Przy prędkościach do 130 km/h kierowca może zdjąć ręce z kierownicy i ułożyć je wygodnie, o ile bacznie obserwuje ruch na drodze. System obejmuje również jedynego w swoim rodzaju aktywnego asystenta zmiany pasa z potwierdzeniem wizualnym.
Nowe BMW serii 5 Touring jest standardowo wyposażone w asystenta parkowania obejmującego kontrolę ruszania, asystenta przyczepy, kamerę cofania i asystenta cofania. Z kolei opcjonalny asystent parkowania Professional umożliwia zautomatyzowane parkowanie i manewrowanie na odcinku do 200 m, sterowane również za pomocą smartfona spoza pojazdu.
BMW iDrive z funkcją „QuickSelect”, strumieniowaniem wideo i grami AirConsole.
Zmodernizowany system wyświetlania i obsługi BMW iDrive oparty na systemie operacyjnym BMW Operating System 8.5 obejmuje zmodyfikowany ekran początkowy i funkcję szybkiego dostępu „QuickSelect”. Połączenie zakrzywionego wyświetlacza BMW i inteligentnego asystenta osobistego BMW opracowano pod kątem obsługi za pomocą wyświetlacza dotykowego i języka naturalnego. Elementem standardowego wyposażenia BMW Live Cockpit Plus jest bazujący na chmurze system nawigacyjny BMW Maps. Opcjonalny BMW Live Cockpit Professional obejmuje wyświetlacz BMW Head-Up i funkcję wyświetlania Augmented View na wyświetlaczu kontrolnym lub na zestawie wskaźników.
Ofertę inforozrywki w nowym BMW serii 5 Touring uzupełniają atrakcyjne usługi cyfrowe. Na potrzeby strumieniowego przesyłania wideo na wyświetlaczu kontrolnym pakiet Connected Professional obejmuje oprócz serwisu YouTube aplikację wideo z treściami zarówno lokalnymi, jak i z różnych krajów. Nowy system BMW iDrive umożliwia również korzystanie z innowacyjnej formy grania w samochodzie za pośrednictwem platformy AirConsole.
Dzięki dwóm antenom telefonii komórkowej 5G w wyposażeniu standardowym i czterem w wyposażeniu opcjonalnym nowe BMW serii 5 Touring zapewnia optymalny odbiór usług telefonicznych i internetowych. Wyposażenie standardowe obejmuje również zoptymalizowaną integrację smartfonów za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto.
Personal eSIM w wyposażeniu standardowym w pełni integruje pojazd z cyfrowym ekosystemem klienta. Dzięki funkcji zdalnej aktualizacji oprogramowania nowe BMW serii 5 Touring będzie zawsze korzystać z najnowszej wersji oprogramowania. Możliwe jest również przetestowanie i nabycie wybranych funkcji w sklepie BMW ConnectedDrive.