Jabłkowy gigant zaprezentował w poniedziałek swój całkowicie nowy produkt od dekady i swoją wizję świata wirtualnej rzeczywistości: Vision Pro – zestaw, który przenosi cyfrowość do rzeczywistości fizycznej. Oczywiście, najnowsza zabawka Apple nie jest tania bo będzie kosztować 3499 USD. Sprzedaż zostanie uruchomiona na początku przyszłego roku.
Oczywiście Apple ma nadzieję, że funkcje i możliwości Vision Pro uzasadnią jego wysoką cenę. Głównym punktem uzasadniającym kupno wydaje się być zdolność zestawu do zasadniczo umożliwienia ci zamieszkania w wirtualnej rzeczywistości.
Aplikacje stają się całkowicie wciągające, niezależnie od tego, czy korzystasz z FaceTime ze znajomymi, oglądasz film, czy próbujesz medytować (co wydaje się nieco kłócić z przytłaczającym poczuciem dosłownego połączenia z technologią, ale samo Apple te zastosowanie promuje w materiałach promocyjnych).
Będziesz mógł nawigować w Vision Pro za pomocą ruchów gałek ocznych i gestów dłoni, ale będzie on również synchronizowany z urządzeniami poprzez bluetooth, jeśli zamiast tego chcesz używać klawiatury lub myszy to istnieje taka możliwość. Vision Pro będzie wyposażony w 12 kamer, pięć czujników, a każde oko będzie miało zasadniczo dedykowany wyświetlacz 4K, aby rzeczywistość rozszerzona była jak najbardziej realna.
Vision Pro działa również jako pierwszy aparat 3D firmy Apple, umożliwiając robienie zdjęć przestrzennych i filmów za pomocą prostego kliknięcia przycisku na górze zestawu. Dźwięk przestrzenny podobnie oznacza, że kiedy używasz Vision Pro do wideorozmowy, głos każdej osoby będzie pochodził z tego samego obszaru, w którym widzisz daną osobę.
Głośniki zestawu słuchawkowego znajdują się blisko uszu, ale nie bezpośrednio nad nimi, co oznacza, że możesz być świadomy otoczenia. Dodatkowa funkcja pozwala ludziom widzieć twoje oczy przez gogle. Więc kiedy nosisz Vision Pro, nie jesteś wizualnie odizolowany od otaczającego Cię świata.
W świecie rzeczywistości rozszerzonej Vision Pro podąża za produktami takimi jak Google Glass (RIP) i Oculus Rift (ponownie RIP). Jednak w przeciwieństwie do tych technologii, które nigdy nie odniosły wielkiego sukcesu komercyjnego, Apple ma nadzieję, że jego wejście do VR pójdzie nieco płynniej. Ale po drodze będą wyboje.
Chociaż Apple nakłonił Disneya do podpisania kontraktu jako partnera pierwszego dnia w momencie premiery, pozyskanie dostawców treści na pokładzie Vision Pro może okazać się trudne, o czym może świadczyć niepowodzenie technologii 3D w ostatniej dekadzie.
Produkcja filmów 3D i wydarzeń sportowych była kosztowna, a oferta była tak skąpa, że konsumenci nigdy nie odczuwali potrzeby zakupu telewizora 3D. I nawet jeśli Vision Pro ma ogromną moc obliczeniową, którą reklamuje to kluczową kwestią pozostają treści jakie trafią do gogli Apple.
Mimo to, być może użycie przez Apple wyświetlaczy wielkości znaczka pocztowego, które dostarczają 23 miliony pikseli bezpośrednio do twoich oczu, zachęci konsumentów na tyle, aby Vision Pro stał się hitem, podobnie jak iPhone w 2007 roku.
3 komentarze
Pingback: Nowy iPad Air oferuje możliwości modelu Pro, ale w przystępnej cenie - Luxatic.pl
Pingback: Czego możemy spodziewać się po dzisiejszej premierze iPhone 16 na Apple Glowtime? - TechFuture.pl
Pingback: Nowy Vision Pro będzie wyposażony w układ Apple M5 - TechFuture.pl