Trzy nowe wersje napędu w nowym BMW serii 4 Cabrio – BMW X1 xDrive18d i BMW X2 xDrive18d teraz z 8-stopniową skrzynią Steptronic w standardzie – Nowe lakiery w BMW serii 1, BMW serii 2 Gran Coupé, BMW X2, BMW X3 i BMW X4 – Aplikacja My BMW teraz z funkcją wyświetlania ciśnienia w oponach i stanu opon – Premiera BMW i3 w edycji Unique Forever.
Rozpoczęcie sprzedaży BMW iX w listopadzie 2021 r. oznacza początek nowej ery, stricte elektrycznej mobilności premium. Oprócz zrównoważonej radości z jazdy obie nowe wersje wprowadzają na drogi najnowsze innowacje w dziedzinie systemów wspomagających kierowcę, a wraz z nową generacją systemu obsługi BMW iDrive – nowoczesną intuicyjną interakcję między kierowcą a pojazdem. Równolegle do tego, jesienią 2021 r. odświeżona zostanie również pozostała część gamy modelowej BMW. Dodatkowe wersje napędu oraz innowacje w zakresie stylistyki i usług cyfrowych zwiększą różnorodność i atrakcyjność aktualnej oferty.
Od listopada 2021 r. oferta modelowa nowego BMW serii 4 Cabrio zostanie rozszerzona o trzy nowe warianty napędu. 8-stopniowa skrzynia Steptronic będzie teraz w dodatkowych modelach BMW X1 i BMW X2 wyposażeniem standardowym. Modele BMW serii 1, BMW serii 2 Gran Coupé, BMW X2, BMW X3 i BMW X4 dostępne będą w nowych lakierach. Zakres funkcji aplikacji My BMW uzupełnią dodatkowe usługi cyfrowe. Z kolei nowości marki BMW i to nie tylko dwa nowe modele. Pionier w pełni elektrycznej mobilności premium, BMW i3, będzie oferowany od listopada 2021 r. w limitowanej edycji Unique Forever. A w BMW iX3 system predykcyjnego zarządzania termicznego akumulatora optymalizować będzie korzystanie ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym.
BMW serii 4 Cabrio: dwa dodatkowe modele BMW M i kolejny model z napędem na wszystkie koła.
Jesienią 2021 r. gama modeli BMW serii 4 łączących sportowe osiągi i radości z jazdy pod gołym niebem zostanie wzbogacona o kolejne warianty. W nowym BMW M440i Cabrio (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,3–7,7 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 190-175 g/km) 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy o mocy 275 kW (374 KM) z 48-woltową technologią mild hybrid przenosi moc na tylne koła, zapewniając szczególnie purystyczną radość z jazdy. 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic oraz sportowy mechanizm różnicowy M na tylnej osi przyczyniają się również do porywającej dynamiki jazdy, którą odzwierciedla m.in. przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynoszące 5,2 s. Sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny oraz inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive zapewniają w nowym modelu BMW M fascynującą sportową jazdę z otwartym dachem. Nowe BMW M440d xDrive Cabrio (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,6–6,0 l/1 00 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 172–157 g/km) oferuje imponujący napęd: moc 250 kW (340 KM), moment obrotowy 700 Nm, oraz 48-woltową technologię mild hybrid. Przyspieszenie 0 do 100 km/h wynosi 5,0 s. Również w tym wariancie wyposażenie standardowe obejmuje 8-stopniową sportową skrzynię Steptronic oraz sportowy mechanizm różnicowy M.
Ponadto ofertę modeli z otwieranym dachem w klasie średniej premium uzupełni nowe BMW 430i xDrive Cabrio (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,1–7,3 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 183–166 g/km). Czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 180 kW (245 KM), 8-stopniowa skrzynia Steptronic i inteligentny napęd na wszystkie koła dają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,3 s. W tym modelu opcjonalnie dostępna będzie 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic oraz sportowy mechanizm różnicowy M.
BMW X1 xDrive18d i BMW X2 xDrive18d teraz z 8-stopniową skrzynią Steptronic w standardzie.
Od jesieni 2021 r. oferowana standardowo 8-stopniowa skrzynia Steptronic przyczyniać się będzie do radości z jazdy w kolejnych wariantach modelowych BMW X1 i BMW X2. Szybka i wydajna skrzynia automatyczna charakteryzuje się wysokim komfortem zmiany przełożeń i bardzo dobrą sprawnością wewnętrzną. W przyszłości będzie standardowo montowana również w połączeniu z 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 110 kW (150 KM) w modelach BMW X1 xDrive18d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,1–5,4 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 159–142 g/km) i BMW X2 xDrive18d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,1–5,4 1/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 160–142 g/km). Z nowym układem napędowym oba modele przyspieszają od 0 do 100 km/h w 9,4 s. Opcjonalnie dostępne będą z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic z łopatkami zmiany biegów.
Nowe kolory lakieru w wielu seriach modelowych.
Wprowadzenie nowych kolorów lakieru daje dodatkowe możliwości indywidualizacji wyglądu zewnętrznego wielu aktualnych modeli BMW. Od listopada 2021 r. w BMW serii 1, BMW X2 i BMW X3 dostępny będzie wariant w metalizowanym kolorze szarym Skyscraper. Nowością w ofercie są również lakiery BMW Individual: metalizowany mroźny czysty szary BMW Individual w BMW serii 1 i BMW serii 2 Gran Coupé oraz metalizowany czerwony awenturyn w BMW X3 i BMW X4.
Aplikacja My BMW o rozszerzonym zakresie funkcji.
Planowanie tras i przesyłanie ich do pojazdu, pobieranie informacji o stanie pojazdu i obrazów na żywo z jego otoczenia, umawianie wizyt w serwisie czy nowości na temat marki BMW – to wszystko umożliwia aplikacja My BMW na smartfonie klienta. Pełni ona rolę uniwersalnego interfejsu do komunikacji między kierowcą a pojazdem, marką BMW i dealerem BMW. Jesienią 2021 roku zakres funkcji aplikacji My BMW zostanie ponownie rozszerzony. W przyszłości obrazy przesyłane przez usługę zdalnego widoku 3D będą przechowywane w galerii wraz z informacjami o lokalizacji i czasie wykonania zdjęcia. W aplikacji My BMW będzie teraz wyraźnie widoczny także stan klimatyzacji i wentylacji pojazdu .
Ponadto aplikacja My BMW udostępnia teraz kierowcom na smartfonach kompleksowe informacje o stanie opon. Ta nowa funkcja ma minimalizować ryzyko awarii i będzie dostępna w modelach BMW serii 1, BMW serii 3 i BMW serii 4, nowego BMW serii 2 Coupé, BMW serii 2 Gran Coupé, BMW Z4, a także BMW X5, BMW X6 i BMW X7. Aplikacja My BMW wyświetla wartości dla poszczególnych kół ustalane przez system kontroli ciśnienia w oponach. Ponadto cyfrowa diagnostyka opon (niespotykana u konkurencji) może również przekazywać za pośrednictwem aplikacji My BMW informacje o uszkodzeniach lub zużyciu opon. W tym celu w systemie BMW przetwarzane są dane z układu kontroli ciśnienia w oponach wraz z wartościami ciśnienia, temperatury i prędkości obrotowej kół, co pozwala na utworzenie prognozy na pozostały okres eksploatacji opon. Jako uzupełnienie kontroli ciśnienia w oponach rejestrowane są również oznaki uszkodzeń opon.
Inteligentne zarządzanie temperaturą akumulatora w BMW iX3.
Aby zapewnić możliwie jak najszybsze i najbardziej wydajne ładowanie ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym niezależnie od temperatury roboczej i zewnętrznej, BMW iX3 (zużycie energii w cyklu mieszanym: 19,0-18,6 kWh/ 100 km) będzie wyposażone od listopada 2021 r. w inteligentne zarządzanie temperaturą akumulatora wysokonapięciowego. Jeśli aktywne prowadzenie do celu przez nawigację przewiduje postój na stacji szybkiego ładowania, system predykcyjnego zarządzania temperaturą automatycznie przygotuje temperaturę akumulatora.
Odpowiednie nagrzanie lub schłodzenie sprawi, że akumulator wysokonapięciowy w momencie przybycia na stację będzie miał temperaturę idealną do szybkiego i efektywnego ładowania z maksymalną mocą. Zarządzanie temperaturą uwzględnia m.in. temperaturę akumulatora, pozostały zasięg, przewidywaną moc ładowania oraz zakres procesu ładowania zaplanowanego w ramach ogólnej kalkulacji trasy.
BMW i3 oraz BMW i3s w edycji Unique Forever.
Od listopada 2021 r. modele BMW i3 (zużycie energii w cyklu mieszanym:
16,3–15,3 kWh/100 km) oraz BMW i3s (zużycie energii w cyklu mieszanym:
16,6–16,3 kWh/100 km) będą dostępne w wersji Unique Forever. Nazwa nowej edycji specjalnej nawiązuje do wyjątkowego charakteru pierwszego na świecie samochodu klasy premium zaprojektowanego od początku z myślą o czysto elektrycznej mobilności. BMW i3 reprezentuje holistyczne rozumienie zrównoważonego rozwoju nie tylko dzięki swojemu układowi napędowemu, ale także dzięki wyjątkowo lekkiej kabinie pasażerskiej wykonanej z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) oraz szerokiemu zastosowaniu we wnętrzu materiałów naturalnych i pochodzących z recyklingu. Osiem lat po wprowadzeniu na rynek jest więc nadal rozpoznawalnym na całym świecie symbolem bezemisyjnej mobilności miejskiej.
Pojazdy tej edycji charakteryzują się szczególnie wysoką jakością oraz ekskluzywną stylistyką i wyposażeniem. Dwa lakiery BMW Individual dostępne po raz pierwszy w BMW i3 zapewniają stylowy wygląd. Metalizowany czerwony awenturyn połączony jest z akcentami w metalizowanym kolorze mroźnym szarym, a metalizowany Storm Bay z akcentami w kolorze mroźnym E-Copper. Również wewnętrzne powierzchnie atrapy chłodnicy BMW są wykończone w danym kolorze akcentowym. Inne cechy szczególne to rezygnacja z listwy ozdobnej i oznaczenia modelu na pokrywie bagażnika oraz czarna wstawka w tylnym zderzaku. We wnętrzu zakres wyposażenia Suite – m.in. tapicerka ze skóry Vernasca w ciemnym kolorze truflowym, deska rozdzielcza obita skórą, powierzchnie z drewna szlachetnego, ciemnego matowego dębu, kierownica skórzana, podsufitka w kolorze szarego kminku i oświetlenie ambientowe – uzupełniony będzie o charakterystyczne elementy stylistyczne. Na przednich zagłówkach wyhaftowany jest napis „Unique Forever”, a na boczkach drzwi w pobliżu lusterek zewnętrznych napis „One of 2 000”.
Samochody z edycji Unique Forever wyprodukowane zostaną w limitowanej liczbie 2000 egzemplarzy w zakładach BMW w Lipsku. W produkcji wykorzystywana jest wyłącznie energia elektryczna wytwarzana przez turbiny wiatrowe znajdujące się na terenie zakładów.
W skrócie: nowe modele BMW na jesień 2021 r. | |||
BMW serii 4 Cabrio | Moc (kW / KM) | Zużycie paliwa (l/100 km) | Emisja CO2 (g/km) |
BMW 430i xDrive Cabrio | 180/245 | 8,1–7,3 | 183–166 |
BMW M440i Cabrio | 275/37 A | 8,3–7,7 | 190–175 |
BMW M440d xDrive Cabrio | 250/34 0 | 6,6–6,0 | 172–157 |