Aplikacja finansowa Revolut przekroczyła 10 milionów klientów detalicznych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie obsługuje średnio ponad 138 milionów transakcji miesięcznie, co stanowi wzrost o 67% w porównaniu do średniej miesięcznej transakcji odnotowanej w poprzednich 12 miesiącach.
Załóż darmowe konto Revolut w kilka minut >>>
Również liczba kart wirtualnych, jednorazowych i cyfrowych wydanych w regionie osiągnęła na koniec września 50 mln. Z danych opublikowanych przez Revolut wynika, że w regionie CEE (Central Eastern Europe) 7 na 10 transakcji kartami fizycznymi dokonanych za pomocą Revolut w ciągu ostatnich 12 miesięcy miało miejsce na rynkach krajowych.
W ten sposób firma wyznacza kilka ważnych momentów w swojej ewolucji w stronę paneuropejskiego banku cyfrowego: ponad 3 miliony klientów w Rumunii, prawie 3 miliony klientów w Polsce, ponad 1 milion klientów indywidualnych na Węgrzech.
Rumunia, posiadająca ponad 3 miliony klientów, w ciągu ostatnich 12 miesięcy powiększyła swoją bazę użytkowników o 39% i jest regionalną „lokomotywą” firmy, zajmującą pierwsze miejsce w UE i drugie po Wielkiej Brytanii na świecie. Polska również odnotowała istotny wzrost ilości klientów – aż o 48%. Węgry z 1 milionem klientów, Bułgaria (670 000 klientów) i Czechy (ponad 600 000 klientów) uzupełniają pierwszą piątkę liderów w regionie.
Jak wynika z niedawnego badania przeprowadzonego przez firmę Dynata wśród konsumentów w Europie Środkowo-Wschodniej, prawie połowa respondentów stwierdziła, że preferuje banki cyfrowe: 34% ze względu na elastyczność i 12% ze względu na lepszą kontrolę nad swoimi środkami. Jedna trzecia respondentów wolałaby mieć dostęp do obu form usług bankowych – zarówno do fizycznego oddziału banku, jak i do aplikacji bankowości cyfrowej w telefonie komórkowym. Tylko 12% nadal woli tradycyjny oddziału banku i kontakt z pracownikiem.
„Według danych z badania zleconego przez nas w regionie 40% respondentów z regionu CEE rozważa inwestowanie w instrumenty takie jak akcje, ETFy, FRP (fundusze rynku pieniężnego – fundusze inwestycyjne) czy kryptowaluty w celu odłożenia pieniędzy, a 16% mieć przynajmniej jedno konto oszczędnościowe otwarte w banku cyfrowym. Jesteśmy świadkami wzrostu zaufania klientów do fintechów i banków cyfrowych, takich jak Revolut, co zachęca nas do projektowania jeszcze większej liczby produktów finansowych i większej funkcjonalności” – powiedział Wiktor Stopa, dyrektor ds. rozwoju Revolut Bank.
Uruchomiony w Wielkiej Brytanii w 2015 roku fintech Revolut początkowo oferował przelewy i wymianę walut. Dziś ponad 35 milionów klientów na całym świecie korzysta z produktów Revolut, w tym z płatności peer-to-peer, kont oszczędnościowych lub kont dla dzieci, rezerwacji hoteli, handlu akcjami i funduszami ETF oraz innymi inwestycjami.