Dyrektor kreatywna Chloé, Gabriela Hearst ustępuje po trzech latach pracy w marce należącej do Richemont, szwajcarski holding potwierdził w komunikacie prasowym. Jej ostatnie wystąpienie publiczne dla Chloé odbędzie się 28 września.
Nie wyznaczono następcy, chociaż Chloé zatrudniło Chemenę Kamali, byłą dyrektor ds. projektowania odzieży damskiej Saint Laurent do kierowania równoległym studiem projektowym w wytwórni. Chloé poproszone przez Business of Fashion, odmówiło komentarza czy Kamali zostanie jej kolejnym dyrektorem kreatywnym.
Współpraca między Chloé i nową marką modową aktorki Angeliny Jolie – Atelier Jolie ma przebiegać bez przeszkód.
Hearst jest dobrze znana w branży ze swojego podejścia do zrównoważonego rozwoju. Została dyrektorem kreatywnym Chloé pod koniec 2020 roku. Pracowała nad poprawą społecznych i środowiskowych referencji marki, a w 2021 roku Chloé stało się pierwszą dużą marką luksusową, która uzyskała certyfikat B Corp. Jest to certyfikat dla firm, które wykazują widoczne zaangażowanie w wywieranie pozytywnego wpływu na środowisko i społeczeństwo poza tworzeniem wartości dla akcjonariatu.
W oświadczeniu przekazanym Business of Fashion, dyrektor naczelny Richemont Fashion and Accessories Philippe Fortunato powiedział, że Hearst położyła „mocne fundamenty pod przyszły wzrost i bycie inspirującą marką dla zrównoważonego rozwoju w modzie”.
„Gabriela wniosła do swojej roli w Chloé wielką energię i dynamiczną, kreatywną wizję, przyczyniając się do znaczącego rozwoju firmy i pisząc nowy, potężny rozdział w historii naszej firmy” — dodał dyrektor generalny Chloé Riccardo Bellini.