Luksusowy gigant Louis Vuitton zorganizował swój pierwszy pokaz odzieży damskiej w Korei Południowej. Francuski dom mody zaprezentował kolekcję Pre-fall 2023, dziesiątki modelek prezentowały zjawiskowe kreacje przechodząc przez rzekę Han przed gwiazdorską publicznością.
Wydarzenie to było ważnym momentem dla Louis Vuitton — nie tylko dlatego, że marka nigdy wcześniej nie prezentowała kolekcji na pokazie na wybiegu wykraczając poza zwykły kalendarz tygodnia mody, projekty sprzed jesieni są często bardziej komercyjne niż kolekcje wiosna-lato lub jesień-zima. To był również kamień milowy dla samego Seulu. Pomimo dynamicznie rozwijającego się rynku towarów luksusowych w Korei Południowej jej stolica nie stała się jeszcze rutynowym przystankiem w napiętym harmonogramie branży modowej. Emocje wokół sobotniego programu były takie, że pokaz był transmitowany na żywo do przechodniów na telebimach w centrum miasta.
Nowa kolekcja została sxharakteryzowana jako „opowieść o podróżach tam i z powrotem” oraz „transformacja”, była zróżnicowana pod względem stylu i materiałów: odważne kurtki w podstawowych kolorach zostały wsunięte w nabijane ćwiekami minispódniczki. Gdzie indziej luźniejsze, zwiewne sylwetki dawały odrobinę romantyzmu. Pokaz otworzyła modelka i gwiazda serialu „Squid Game” Jung Hoyeon.
Rząd Seulu (wraz z Koreańską Organizacją Turystyczną) podpisał długoterminowe partnerstwo z Louis Vuitton. Inicjatywa stanowi część strategii dążenia do promocji miasta oraz rzeki, która przez nie przepływa. Z publicznością zwróconą w stronę wody, a sam wybieg znajdował się zaledwie metr od balustrady mostu, lokalizacja stworzyła malownicze tło oświetlony przez światła ogromnej metropolii.
Imprezę zorganizował dyrektor artystyczny domu mody ds. odzieży damskiej, Nicolas Ghesquière, który podczas swojej dekady u steru organizował pokazy w różnych miejscach – od Luwru po lotnisko JFK w Nowym Jorku. Decyzja o zorganizowaniu pokazu w Seulu została podjęta, gdy europejskie domy mody chcą wzmocnić swoją pozycję na rynku luksusowym tego kraju. Na początku tego roku bank inwestycyjny Morgan Stanley ujawnił, że mieszkańcy Korei Południowej są obecnie największymi na świecie konsumentami dóbr luksusowych, a ich roczne wydatki na mieszkańca wynoszą 325 USD. Louis Vuitton był głównym beneficjentem.
Agencja informacyjna Yonhap poinformowała, że dokumenty regulacyjne wykazały, że koreański oddział wytwórni zwiększył swój roczny dochód netto do 380 miliardów wonów (284 milionów dolarów) w 2022 roku, co oznacza wzrost o prawie 69% w porównaniu z rokiem poprzednim. Louis Vuitton znacznie rozszerzył swoją obecność w Korei Południowej od czasu otwarcia pierwszego butiku w Seulu w 1991 roku. Obecnie marka posiada 35 sklepów w całym kraju, w tym flagowy sklep z rzeźbioną szklaną fasadą, zaprojektowany przez znanego architekta Franka Gehry’ego w ekskluzywnej dzielnicy Gangnam w Seulu.