Czy osiągnęliśmy już szczyty absurdu smaku whiskey? Jeśli przypuszczałeś (lub miałeś nadzieję), że tak może być to odpowiedź brzmi: nie. Nie trzeba szukać dalej niż nowy trunek Elvis Whiskey Midnight Snack, które było inspirowane charakterystyczną dla Elvisa kanapką z masłem orzechowym, bananem i bekonem.
Żeby było jasne, mit wokół ukochanej przez Elvisa kanapki jest po prostu taki – istnieją różne relacje na temat tego, czy naprawdę był fanem tej niezwykłej kompozycji. Niektórzy twierdzą, że pomijał bekon, podczas gdy inni twierdzą, że nigdy nie widzieli go połykającego jedną z tych słonych, lepkich, słodkich przekąsek. W każdym razie ta kanapka (która czasami nazywana jest po prostu Elvisem) jest nierozerwalnie związana z królem w popkulturze. Tak więc fakt, że marka Elvis Whisky, która została stworzona przez Grain & Barrel Spirits w 2021 roku, ostatecznie wypuści whisky o smaku masła orzechowego, banana i bekonu, wydaje się faktem dokonanym.
Pierwsze dwie wersje Elvis Whiskey to whisky żytnia i Tennessee, obie zostały sprawdzone przez testerów i uznane za dobre, ale niezbyt ekscytujące. Rynek whiskey smakowych przeżywa obecnie rozkwit. I chociaż świat naprawdę nie potrzebuje więcej, wydaje się, że smakowa whisky nie jest jeszcze skończonym tematem. Szczerze mówiąc, nie miałem okazji wypróbować nowej smakowej whisky Midnight Snack i może to być najbardziej niesamowity nowy alkohol, który trafi na półki lokalnych sklepów monopolowych. Ale prawdopodobnie nie.
Ta 70-procentowa whisky nie ma wielu nut smakowych, poza tym, że jest „idealnie zrównoważoną mieszanką słodyczy, słonych, słonych i dymnych”. Marka koncentruje się bardziej na ikonicznym statusie Elvisa w muzyce i popkulturze. „Elvis jest jedną z najważniejszych ikon kultury XX wieku i nadal inspiruje swoich fanów do dziś, o czym świadczy ogromny sukces ostatniego filmu o Elvisie, zarówno pod względem rekordowych wyników kasowych, jak i nagród” – powiedział Matti Anttila, założyciel Grain & Barrel w oświadczeniu prasowym. „W Stanach Zjednoczonych popularność whisky smakowych wciąż rośnie… o 19 procent, a whisky o smaku masła orzechowego o 200 procent, co sprawia, że nasz zespół jest szczególnie podekscytowany wprowadzeniem „Midnight Snack” do naszego rosnącego portfolio whisky inspirowanych Elvisem”.