Audi Sport zostało partnerem fabrycznego zespołu Ducati w MotoGP, najwyższej klasie wyścigów motocyklowych. Począwszy od otwierającego sezon wyścigu w Portimão (Portugalia), który odbył się w ostatni weekend, dwa Desmosedici GP aktualnego mistrza świata Francesco Bagnaia i jego kolegi z zespołu Enea Bastianiniego, będą startować pod znakiem czerwonego rombu. W Audi w ten sposób oznacza wyczynowe modele ze stajni Audi Sport GmbH.
„Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z nawiązania tak bliskiej współpracy z Ducati Lenovo Team” – mówi Sebastian Grams, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH. „Ducati i Audi Sport GmbH oferują klientom niezmiernie emocjonalne produkty, które doskonale do siebie pasują. Każdy, kto posiada motocykl Ducati, jest potencjalnie zainteresowany również naszymi modelami R i RS. Z drugiej strony, od wielu naszych klientów wiemy, że oni również mogliby sobie wyobrazić jazdę na Ducati. Chcemy wykorzystać ten potencjał dla tworzenia wspólnych produktów i doświadczeń klientów. Mamy wiele ciekawych pomysłów, które chcemy realizować krok po kroku.”
„Ducati jest częścią Grupy Marek Premium, z którą my, miłośnicy sportów motorowych, jesteśmy naturalnie szczególnie związani” – mówi Rolf Michl, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH i szef sportów motorowych w Audi. „Łączą nas sportowe geny i sukcesy na torach wyścigowych. W ubiegłym roku przeprowadziliśmy wspólne testy naszego Audi RS Q e-tron i Ducati DesertX. W ich trakcie doszło do cennej wymiany doświadczeń. Dzięki nowemu partnerstwu będziemy ją intensyfikować. Ponadto wyścigi motocyklowe stoją u progu takiej samej transformacji w kierunku elektromobilności, jaką Audi przechodzi w sportach motorowych.”
W Grupie Marek Premium, do której oprócz Audi i Ducati należą także Lamborghini i Bentley, producenci już teraz ściśle współpracują. „Audi jest pionierem w przechodzeniu na e-mobilność. Inne marki mogą więc korzystać z naszych doświadczeń” – mówi Markus Duesmann, prezes zarządu AUDI AG. Dodaje, że w ramach współpracy realizowane są także wspólne projekty w zakresie produkcji i sprzedaży, na przykład taki, w którym dealerzy sprzedają pod jednym dachem zarówno motocykle Ducati, jak i samochody Audi. „Partnerstwo Ducati i Audi Sport doskonale uzupełnia dotychczasową współpracę w ramach Grupy. Pod względem sukcesów sportowych na torze wyścigowym Ducati jest dla nas wzorem do naśladowania w kontekście naszego przyszłego zaangażowania w Formułę 1.”
„Jako miłośnika i samochodów i motocykli, zawsze pociągały mnie modele Audi RS, które w wyjątkowy sposób łączą silne emocje i użyteczność dla całej rodziny” – mówi Claudio Domenicali, prezes Ducati. „To samochody, których nasi zawodnicy używają na co dzień i są z nich bardzo zadowoleni. Jestem więc dumny, że Audi Sport jest od teraz razem z Ducati Lenovo Team w technologicznym i sportowym wyzwaniu, jakim jest MotoGP. Audi Sport i Ducati mają ze sobą wiele wspólnego i jestem pewien, że środowisko MotoGP oraz współpraca pomiędzy naszymi działami R&D i Style, pozwolą wygenerować wspaniałe treści dla miłośników dwóch i czterech kółek.”
Ducati jest fabrycznie zaangażowane w MotoGP od 2003 roku. W 2007 po raz pierwszy zdobyło tytuł mistrza świata, a dokonał tego Australijczyk Casey Stoner. W ubiegłym roku Włoch Francesco Bagnaia zapewnił sobie tytuł mistrza świata na Desmosedici GP zespołu Ducati Lenovo Team. W tym roku jest obrońcą tytułu. Jego nowym kolegą w teamie jest jego rodak Enea Bastianini, który w 2022 roku zajął trzecie miejsce z zespołem Gresini Racing, a teraz awansował do teamu fabrycznego.
Nowy sezon MotoGP rozpoczął się w ostatni weekend, Grand Prix Portugalii na torze Portimão. W sumie zaplanowano 21 rund mistrzostw świata.
Równolegle do fabrycznego zaangażowania w MotoGP, począwszy od tego roku Ducati, jako jedyny oficjalny dostawca motocykli, będzie również dostarczać maszyny do FIM MotoE World Championship – elektrycznej kategorii MotoGP.