BMW z 23 796 rejestracjami i blisko 30-proc. udziałem w rynku kolejny rok zajmuje pozycję lidera w kategorii samochodów premium. Najwyższy wynik w historii MINI – 3 022 nowych kierowców, co zapewniło marce 15-proc. wzrost r/r. BMW Motorrad, podobnie jak w ubiegłych latach, zostało liderem segmentu powyżej 500 cm3 odnotowując 2 068 rejestracji. Najpopularniejszymi modelami w 2022 r. były BMW serii 3, X5 oraz X3. Na modele z segmentu luksusowego zdecydowało się 1 395 klientów.
Ubiegły rok uświetniła premiera nowego BMW serii 7, po raz pierwszy w historii dostępnego z napędem elektrycznym. Modele BMW M ponownie cieszyły się największym zainteresowaniem w segmencie performance i high performance. Łącznie zarejestrowano 2 599 egzemplarzy, co przełożyło się na 13-proc. wzrost r/r. Sprzedaż samochodów elektrycznych BMW i MINI wzrosła o 83%. Najpopularniejszym modelem BMW w tej kategorii zostało BMW iX z liczbą 229 rejestracji. MINI SE znalazło 258 nabywców.
Spis treści
Silna pozycja lidera
BMW z 23 796 zarejestrowanymi samochodami kolejny rok z rzędu zajmuje pierwsze miejsce i utrzymuje dużą przewagę w segmencie aut premium w Polsce. W 2022 r. udział marki w rynku wyniósł blisko 30%.
Poza serią 3, która z wynikiem 3 363 rejestracji niezmiennie zachowuje status najpopularniejszego samochodu w gamie BMW, największym zainteresowaniem cieszyły się modele X5 oraz X3. Trafiły one kolejno do 3 354 i 3 069 kierowców. Wszystkie trzy znalazły się wśród 6 najlepiej sprzedających się aut premium.
Ubiegły rok był pełen nowości, począwszy od kompaktowego BMW X1 oraz jego elektrycznej wersji iX1, przez aktualizację serii 3, ogłoszone na 50-lecie BMW M modele: M2, M3 Touring, M4 CSL, 3.0 CSL, aż po flagową limuzynę serii 7, także w elektrycznej wersji napędowej, czy też nowe odsłony BMW X7 oraz serii 8. Plany firmy na 2023 r. obejmują wyczekiwaną rynkową premierę modelu stworzonego samodzielnie przez BMW M – BMW XM, produkcję małej serii BMW iX5 Hydrogen napędzanego wodorem oraz elektrycznej serii 5.
2022 r. pod znakiem luksusu i zupełnie nowe BMW serii 7
W ostatnim roku BMW znacząco odświeżyło ofertę samochodów z segmentu luksusowego. Zaprezentowano przełomowe BMW serii 7 w klasycznych wersjach spalinowych i hybrydowej plug-in, oraz po raz pierwszy w historii całkowicie elektryczne BMW i7. Polscy klienci nigdy wcześniej nie mieli okazji do bezpośredniego zapoznania się z samochodem już kilka dni po światowej premierze. Ponad 4 500 osób wzięło udział w specjalnych spotkaniach z flagowym modelem BMW.
Z kolei na poprzednią wersję limuzyny BMW zdecydowało się 534 kierowców. BMW serii 8 oraz model X7 zyskały nowy język stylistyczny marki. Trafiły one odpowiednio do 343 i 518 klientów.
Coraz więcej kierowców stawia na elektromobilność
BMW Group kontynuuje elektryczną ofensywę, sukcesywnie rozbudowując swoje portfolio. Mijający rok był uświetniony debiutami rynkowymi elektrycznej wersji BMW serii 7, która jest już dostępna u dealerów do jazd testowych oraz kompaktowego Sports Activity Vehicle – BMW iX1.
Bestsellerem w segmencie aut elektrycznych BMW (łącznie 824 egzemplarze) został model iX z liczbą 229 zarejestrowanych sztuk. Razem z MINI Electric (258 rejestracji) firma zwiększyła swoją roczną sprzedaż pojazdów o napędzie elektrycznym o 83%. Wzrost ten przekracza średnią segmentu premium w Polsce. W grudniu BMW było najpopularniejszą marką wśród modeli elektrycznych na całym rynku samochodów osobowych. Z kolei MINI Electric został najpopularniejszym „elektrykiem” premium w segmencie B w całym 2022 r.
W 2023 r. firma planuje dalej rozwijać ofertę innowacyjnych napędów. W ramach przyjętej strategii zrównoważonej mobilności BMW Group zamierza wprowadzić na rynek m.in. małą serię BMW iX5 z napędem wodorowym. Będzie on wykorzystywany w wybranych regionach jako demonstracja technologii w zakresie przemieszczania się bez lokalnej emisji CO 2 .
Wyjątkowy rok sportowej dywizji BMW
W 2022 r. sportowa dywizja BMW M GmbH świętowała swój 50-letni jubileusz. Z tej okazji odbyły się m.in. premiery BMW M2, M3 Touring, M4 CSL oraz BMW 3.0 CSL. Ubiegły rok wyróżnił debiut BMW XM – jedynego samochodu spod znaku M z napędem elektrycznym. Jest to również pierwszy model zaprojektowany wyłącznie przez dział M GmbH od czasu legendarnego M1.
BMW M kolejny rok z rzędu zajęło 1. miejsce w segmencie performance i high performance. Łącznie zarejestrowano 2 599 egzemplarzy, co przełożyło się na 13-proc. wzrost r/r. Największe zainteresowanie kierowców wzbudziły modele z rodziny M3 i M4. Te wyniki uplasowały Polskę w pierwszej dziesiątce największych rynków BMW M na świecie.
Dużą popularnością wśród klientów decydujących się na zakup modeli oznaczonych literą M cieszyła się możliwość wyboru specjalnego koloru lakieru z oferty BMW Individual. Z tej opcji najczęściej korzystali posiadacze modeli M3 i M4. Wzrost zainteresowania usługą wśród wszystkich kierowców, którzy w 2022 r. kupili samochody BMW wyniósł 160%, a w porównaniu do 2020 r. liczba zamówień była aż 9-krotnie wyższa.
W bieżącym roku zaplanowane są rynkowe premiery wspomnianych modeli XM oraz M2, a także BMW XM Label Red, najmocniejszego seryjnego samochodu w historii BMW M z homologacją drogową.
Sprzedaż specjalna i współpraca ze służbami mundurowymi
Oprócz wspomnianych rejestracji, miniony rok zakończył się przekazaniem polskim służbom mundurowym ponad 200 pojazdów w ramach przetargów publicznych. Wśród nich znalazły się samochody opancerzone BMW X5 Protection VR6, których zabezpieczenia uwzględniono już na etapie projektowania i zintegrowano z architekturą pojazdu. W 2023 r. portfolio pojazdów ochronnych zostanie poszerzone o najnowszą generację całkowicie nowego BMW serii 7.
Gokartowe wrażenia z jazdy MINI docenione w Polsce
Dalsza ekspansja sieci sprzedaży zaowocowała rekordowym sukcesem rynkowym. Po otwarciu 5 nowych lokalizacji w ubiegłym roku, MINI po raz pierwszy w historii przekroczyło liczbę 3 000 zarejestrowanych samochodów. Marka zakończyła rok wynikiem 3 022 egzemplarzy i 15-proc. wzrostem. Po raz kolejny największą popularnością cieszył się MINI Countryman (1 091 sztuk), który zanotował 46-proc. wzrost r/r. W 2022 r. Polacy chętnie wybierali także wersje performance MINI spod znaku John Cooper Works. W efekcie 365 rejestracji przełożyło się na wzrost o 15% w porównaniu do 2021 r.
Na uwagę zasługuje sukces MINI Cabrio (129 sztuk), które po raz kolejny udowodniło, że jest najpopularniejszym kabrioletem na całym rynku.
Kompaktowa marka premium BMW Group odnosi również sukcesy w segmencie pojazdów elektrycznych. Liczba rejestracji MINI Electric wyniosła 258 egzemplarzy, co oznacza imponujący wzrost aż o 84% w stosunku do zeszłego roku. Elektryfikacja portfolio w przyszłości obejmie najpopularniejszy w Polsce model – MINI Countryman. Pełna gama produktowa marki zostanie zelektryfikowana na początku 2030 r.
BMW Motorrad niezmiennie liderem
W segmencie powyżej 500 cm 3 BMW Motorrad nie ma sobie równych. Kolejny rok z rzędu marka zajęła pierwszą pozycję z liczbą 2 068 zarejestrowanych motocykli. Najwyższy stopień na podium należał do niej również w segmencie Adventure. Najpopularniejszym modelem, podobnie jak w ubiegłym roku, był R 1250 GS Adventure (548 sztuk), który odnotował 10-proc. wzrost. Klienci docenili również model o większej pojemności w segmencie powyżej 1 700 cm3 – R18, który kupiło 112 motocyklistów, co przełożyło się na ponad 16-proc. udział w tej kategorii.
W ramach współpracy z polską Policją przy programie „Bezpieczniej na drogach – motocykle dla służby ruchu drogowego” do funkcjonariuszy trafiły 503 egzemplarze modelu R 1250 RT w specjalnej konfiguracji. Oprócz aktywnej służby na polskich drogach, motocykle będą wykorzystywane do celów szkoleniowych. Ponadto w 2022 r. na bazie modelu R18 powstało 7 niekonwencjonalnych customów. Zostały one stworzone przez poszczególnych dealerów marki w ramach międzynarodowej inicjatywy BMW Motorrad.
Poprawa doświadczenia klientów BMW Group Polska poprzez dalszą rozbudowę sieci sprzedaży i rozwój usług
Celem BMW Group Polska jest ciągłe doskonalenie doświadczeń klientów w zakresie sprzedaży i usług posprzedażowych. Realizując go, firma nadal umacniała swoją pozycję na polskim rynku, rozbudowywała sieć sprzedaży oraz rozwijała rozwiązania cyfrowe dostępne na miejscu i po zakupie.
W ubiegłym roku otwarto rekordową liczbę 11 nowych lokalizacji BMW i MINI. W efekcie łączna liczba salonów i serwisów BMW Group w Polsce wzrosła do 52. Zgodnie ze strategią rozwoju sieci ładowania, w każdym punkcie sprzedaży dostępna jest przynajmniej jedna szybka ładowarka do samochodów elektrycznych, a w całym kraju jest ich już 68.
Najnowsze standardy BMW Group w zakresie obsługi klienta – Retail.Next – zostały wdrożone u 3 dealerów BMW i 5 MINI. Zgodnie z przyjętym podejściem, odwiedzający doświadczą w tych salonach nowej jakości obsługi w innowacyjnej przestrzeni oferującej wyjątkowe doświadczenia. Dodatkowo, aby wspierać rozwój sieci w Polsce, firma otworzyła Centrum Szkoleniowe w Jawczycach pod Warszawą. Nowa placówka BMW Group Polska będzie odpowiedzialna za rozwój kompetencji pracowników salonów dealerskich w takich obszarach jak sprzedaż, wiedza produktowa, umiejętności techniczne oraz relacje z klientami.
W 2022 r. powstało 8 nowych lokalizacji serwisowych, a liczba stanowisk warsztatowych została zwiększona o 13%. Klienci mają do wyboru szereg zdalnych, cyfrowych udogodnień, od możliwości podglądu diagnozy samochodu z poziomu smartfona, przez zatwierdzenie zakresu naprawy, po dokonanie płatności. BMW Group Polska rozwija również rozwiązania bezkontaktowe. Ubiegły rok potwierdza zainteresowanie klientów tym obszarem – liczba zleceń zarejestrowanych online wzrosła o 51%, odprawy w kioskach samoobsługowych przy oddawaniu kluczyków do serwisu zwiększyły o 154%. Najbardziej spektakularny wzrost, aż o 360%, odnotowano wśród kierowców, którzy zdecydowali się odebrać kluczyki korzystając z tej opcji.
Jeden komentarz
bmw i lider xddd