Nowy SUV Maserati Grecale jest reklamowany jako: „wyjątkowy samochód na co dzień”.
Grecale zachowuje właściwą równowagę między wszechstronnością, elegancją, osiągami i innowacyjnością, gwarantując jednocześnie wydajność, komfort i bezpieczeństwo. Te cechy łączą się z możliwościami terenowymi i bezkompromisową przyjemnością z jazdy. Opracowany w Maserati Innovation Lab w Modenie, nowy SUV jest produkowany w zakładzie w Cassino.
Grecale to absolutna nowość z tej serii, najpełniejsza w historii marki spod znaku trójzębu.
Model dostępny jest niezwykle szerokiej gamie silników: konwencjonalny spalinowy, hybrydowy, a za rok Grecale będzie także pierwszym w pełni elektrycznym SUV-em w historii Maserati.
W momencie wprowadzenia na rynek zostaną wprowadzone trzy wersje: GT – napędzany czterocylindrowym silnikiem typu mild hybrid o mocy 300 KM. Modena – z czterocylindrowym, łagodnym silnikiem hybrydowym o mocy 330 KM, i potężny Trofeo, wyposażony w wysokowydajny silnik benzynowy V6 3.0L o mocy 530 KM oparty na silniku Nettuno znanym z wyścigowego modelu MC20.
W momencie premiery Grecale jest również dostępny w PrimaSerie Launch Edition, limitowanej edycji z ekskluzywnym wyposażeniem.
Uzupełnieniem oferty nowego modelu jest Grecale Folgore, w 100% elektryczna wersja z technologią 400V.
Nowy SUV wyróżnia się przestronnością i komfortem, szczycąc się imponującym zestawem „najlepszych w swojej klasie” funkcji. Jest najlepszy w swojej klasie pod względem przestrzeni wewnętrznej, właściwości jezdnych, prowadzenia, przyspieszenia (0-100 km/h w 3,8 sekundy – w Trofeo), prędkości maksymalnej (285 km/h – ponownie Trofeo), jakości dźwięku oraz szerokie zastosowanie szlachetnych materiałów, takich jak drewno, włókno węglowe i skóra.
Ważnym czynnikiem są jego wymiary: w wersji GT Grecale ma długość 4846 mm, rozstaw osi 2901 mm, wysokość 1670 mm, szerokość 2163 mm (wraz z lusterkami bocznymi), z rozstawem kół tylnych 1948 mm ( a jeszcze większe w Trofeo).
Projekt Grecale obejmuje nowy symbol wizualny Maserati, który wyróżnia każdy nowy model od MC20. Z przodu mamy niską i imponującą maskownicę. Profil wyróżnia się kontrastem między czystością a techniką, z wysoce płynnym korpusem o meandrujących, wizualnych formach i jego technicznymi komponentami podkreślonymi przez zastosowanie włókna węglowego. Tylne światła typu bumerang z tyłu są inspirowane modelem Giugiaro 3200 GT i pasują do linii trapezu, która jest jeszcze bardziej efektowna dzięki efektowi coupé kabiny i jej wykończeniu jak w samochodzie sportowym.
Wewnątrz, w kabinie, wyróżniające się specyfikacje techniczne obejmują tradycyjną tarczę zegarową Maserati. Po raz pierwszy cyfrowy, dzięki sterowaniu głosowemu zmienia się w prawdziwego konsjerża w samochodzie.
Wszystko staje się dotykowe, z ekstremalną estetyczną czystością. Technologia jest kontrolowana z wyświetlaczy: duży ekran centralny o przekątnej 12,3”, największy, jaki kiedykolwiek widziano w Maserati, kolejny wyświetlacz o przekątnej 8,8” dla dodatkowych elementów sterujących i trzeci dla pasażerów na tylnych siedzeniach.
Wrażenia z jazdy są zarządzane przez system multimedialny Maserati Intelligent Assistant (MIA), najnowocześniejszy system informacyjno-rozrywkowy oraz Maserati Connect .
Dźwięk w samochodzie jest przesuwany do absolutnych granic przyjemności dzięki wszechstronnemu doświadczeniu dźwiękowemu , zapewnionemu przez typowy ryk Maserati i wciągający system dźwiękowy Sonus faber 3D. System Sonus faber – standardowo na poziomie Premium – obejmuje 14 głośników lub 21 głośników na żądanie na poziomie High Premium.
Każda podróż zamienia się w wyjątkową przygodę, która łączy dynamiczny komfort i niezapomniane wrażenia z jazdy, możliwe dzięki niezwykłemu prowadzeniu zapewnianemu przez nowy, w 100% Maserati Vehicle Dynamic Control Module (VDCM) i kontrolę 360° nad samochodem. Opcja pełnej kontroli przekłada się na wyraźne rozróżnienie pomiędzy różnymi TRYBAMI JAZDY: KOMFORT, GT, SPORT, CORSA (tylko Trofeo) i OFF-ROAD.
Na światową premierę Grecale – specjalne wydarzenie na stronie internetowej marki (houseof.maserati.com) – Matilda De Angelis i Alessandro Borghi – ambasadorowie marki i światowej sławy włoscy aktorzy – zostali wybrani, aby ucieleśnić i wyjaśnić, w jaki sposób nowy model reprezentuje codzienną wyjątkowość.
Obecny był również włoski artysta Dardust, z ekskluzywnym podkładem do części cyfrowej imprezy.
Inżynierowie z Maserati Innovation Lab w Modenie pracowali bezpośrednio z Dardustem, aby zaprojektować dźwięk w samochodzie. Wspólny wysiłek, który ukształtował się w drodze przejścia między technologią a projektowaniem dźwięku, aby dostosować „dzwonki” – ostrzeżenia dźwiękowe odbierane przez użytkownika w ramach niezwykłych wrażeń z jazdy na pokładzie Grecale.
PS czy swoją drogą nowe Maserati Grecale nie przypomina wam Forda Kugi? 😉