Gucci ponownie zbiera fundusze na walkę ze zmianami natury i różnorodności biologicznej na całym świecie. W tym celu włoska firma przystąpiła do Lion’s Share Fund – i tym samym została pierwszą modową i luksusową marką, która się przyłączyła do tej fundacji.
Fundusz, kierowany przez Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju i koalicję przedsiębiorstw, ma na celu pozyskanie ponad 100 milionów dolarów rocznie w ciągu najbliższych pięciu lat na ochronę zwierząt, różnorodność biologiczną i klimat, zwracając się do marek o przekazanie 0,5% wydatków na reklamy za każdym razem, kiedy pojawia się w nich jakieś zwierze.
„Lion’s Share Fund jest ważnym dodatkiem do naszej strategii ochrony”, powiedział prezes i dyrektor generalny Marco Bizzarri. „Natura i przyroda zapewniają Gucci inspirowane dzieło, które jest integralną częścią naszej narracji poprzez nasze kolekcje i kampanie. Wraz z rosnącym zagrożeniem dla różnorodności biologicznej planety przełomowe inicjatywy, takie jak Lion’s Share Fund, mogą potencjalnie przekształcić się poprzez organiczne połączenie środowiska biznesowego z bezpośrednimi działaniami mającymi na celu ochronę naszych naturalnych siedlisk i najbardziej zagrożonych gatunków.”
Uruchomiony we wrześniu 2018 r. Fundusz już przyznał dotację na ulepszenie krytycznych systemów radiowych dla funkcjonariuszy organów ścigania chroniących dziką przyrodę w rezerwacie narodowym Niassa w Mozambiku. Pomógł również obniżyć wskaźnik kłusownictwa słoni w rezerwacie do zera i zapewnił dotację, aby pomóc w zabezpieczeniu ziemi dla zagrożonych orangutanów, słoni i tygrysów na Sumatrze Północnej w Indonezji.
„Współpraca z Gucci oznacza ciągłą ewolucję tego innowacyjnego funduszu, który zapewnia markom we wszystkich branżach wyjątkową okazję do połączenia sił i pomocy w zachowaniu i ochronie różnorodności biologicznej na całym świecie”, powiedział Achim Steiner, szeef UNDP. „Populacje dzikiej przyrody są o połowę mniejsze niż 50 lat temu, a ich siedliska i ekosystemy niszczone w niespotykanym tempie z powodu działalności człowieka. Lion’s Share to pomysł równie innowacyjny, co prosty – i ma realny wpływ na ochronę dzikiej przyrody.”
Według Gucci zwierzęta pojawiają się w około 20 procentach wszystkich reklam na świecie: „mimo to zwierzęta nie zawsze otrzymują wsparcie, na jakie zasługują. Lion’s Share daje markom możliwość podjęcia pilnych i znaczących działań i odegrania roli w ochronie dobrostanu naszej planety.”
We wrześniu Gucci i grupa Kering ujawnili, że zobowiązują się do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla we wszystkich obszarach łańcucha dostaw.
Jak donosi Gucci, firma podejmuje również działania wspierające projekty REDD + oraz inwestuje 8,4 mln USD w peruwiańskiej Amazonii, w Kenii, Indonezji i Kambodży. (REDD + oznacza redukcję emisji CO2 pochodzących z wylesiania i degradacji lasów).