BMW konsekwentnie rozwija strategię elektryfikacji, prezentując kolejne hybrydowe modele plug-in w niezwykle popularnej i dynamicznie rozwijającej się kategorii pojazdów. W roku 2020 nowe BMW X1 xDrive25e i nowe BMW X2 xDrive25e pozwolą cieszyć się inteligentną interakcją między silnikiem spalinowym i elektrycznym oraz jazdą bez lokalnej emisji spalin również w segmencie Sports Activity Vehicle (SAV) i Sports Activity Coupé (SAC) klasy premium. Niezwykle wydajny napęd elektryczny i akumulator litowo-jonowy najnowszej generacji pozwalają w dwóch nowych modelach hybrydowych plug-in uzyskać zasięg elektryczny do 57 km.
Przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym od 2,1 do 1,9 l/100 km i emisji CO2 od 48 do 43 g/km w przypadku BMW X1 xDrive25e oraz zużyciu paliwa od 2,1 do 1,9 l/100 km i emisji CO2 od 47 do 43 g/km w przypadku BMW X2 xDrive25e oba modele wyznaczają wzorce w swojej klasie. Zużycie energii w cyklu mieszanym wynosi BMW X1 xDrive25e od 14,3 do 13,8 kWh/100 km, a w BMW X2 xDrive25e od 14,2 do 13,7 kWh/100 km. Hybrydowy napęd na wszystkie koła z szybkim i precyzyjnym rozdziałem mocy na oś przednią i tylną zapewnia niezrównaną radość z jazdy i ekscytującą zwinność.
Te dwa modele hybrydowe plug-in są rozszerzeniem bogatej oferty modeli BMW w segmencie kompaktowych samochodów premium typu SAV i SAC. Oprócz wielu wariantów z niezwykle wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi po raz pierwszy w ofercie pojawiają się modele z napędem hybrydowym. W ten sposób obok ekonomicznych modeli podstawowych z 3‑cylindrowym silnikiem spalinowym w ofercie znajdą się również nowe modele hybrydowe plug-in oraz BMW X2 M35i (zużycie paliwa w cyklu mieszanym): 7,1‑6,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 163‑154 g/km*) – wybitnie sportowy, topowy model o mocy 225 kW (306 KM). Wraz z rozszerzeniem asortymentu w segmencie samochodów kompaktowych premium ofensywa modeli BMW Group nabiera jeszcze większego rozmachu w obszarze modeli hybrydowych plug-in. Aktualna oferta obejmuje MINI Cooper SE Countryman (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,1-1,9 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 13,9-13,5 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 47‑43 g/km), BMW 225xe Active Tourer (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 1,9 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 13,5 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 42 g/km), modele BMW serii 3 i BMW serii 5 oraz luksusowe limuzyny hybrydowe plug-in BMW serii 7. W przyszłości dostępne będą również cztery modele BMW X z napędem hybrydowym plug-in. BMW Group jako pionier elektromobilności zakłada, że do końca 2021 roku wprowadzi na drogi ponad milion samochodów z napędem zelektryfikowanym. Do 2021 roku 25 procent pojazdów sprzedawanych przez BMW Group w Europie będzie wyposażonych w napęd elektryczny. Do 2025 r. liczba ta ma osiągnąć 33 procent, a do 2030 r. 50 procent. Organizacja planuje do 2023 roku rozszerzyć swoją ofertę o kolejne 25 pojazdów zelektryfikowanych.
Napęd hybrydowy plug-in w nowym BMW X1 xDrive25e i nowym BMW X2 xDrive25e obejmuje 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 l z technologią BMW TwinPower Turbo oraz opracowany specjalnie do tego modelu silnik elektryczny. Bazuje on na modułowej technologii eDrive stworzonej przez BMW Group. Maksymalna moc silnika benzynowego wynosi 92 kW (125 KM), a maksymalny moment obrotowy 220 Nm. Jednostka napędza przednie koła przez 6-stopniową skrzynię Steptronic. Silnik elektryczny generuje moc 70 kW (95 KM) i przekazuje moment obrotowy 165 Nm na tylne koła za pośrednictwem jednobiegowej przekładni. Razem tworzy to specyficzny dla hybryd napęd na wszystkie koła, który daje obu modelom niezrównaną zwinność na tle konkurencji, zapewniając jednocześnie radość z jazdy typową dla pojazdów typu SAV i SAC. Szybkie oddawanie mocy silnika elektrycznego, który już na starcie zapewnia pełny moment obrotowy, umożliwia kierowcy błyskawiczne reagowanie na zmieniające się warunki jazdy. Dzięki umieszczeniu silnika elektrycznego nad osią tylną w nowym BMW X1 xDrive25e i nowym BMW X2 xDrive25e uzyskano harmonijnie wyważony rozkład masy na osie. Ten atut – w połączeniu z inteligentnie kontrolowaną interakcją między dwiema jednostkami napędowymi – gwarantuje maksymalną stabilność jazdy, komfort i dynamikę reakcji.
Silnik benzynowy w tandemie z silnikiem elektrycznym generują łączną moc 162 kW (220 KM). Maksymalny moment obrotowy obu jednostek napędowych wynosi 385 Nm. Nowe BMW X1 xDrive25e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 s. W nowym BMW X2 xDrive25e sprint od 0 do 100 km/h trwa 6,8 s. Oprócz tego elektryczna funkcja boost w układzie napędowym zapewnia dodatkową, bezpieczną rezerwę mocy, umożliwiając sportowy styl jazdy na przykład podczas wyprzedzania. Prędkość maksymalna nowego BMW X1 xDrive25e wynosi 193 km/h. Natomiast prędkość maksymalna nowego BMW X2 xDrive25e to 195 km/h.
Najnowocześniejsza technologia wysokonapięciowych ogniw akumulatorowych zapewnia nowemu BMW X1 xDrive25e i nowemu BMW X2 xDrive25e znaczne rezerwy energii elektrycznej, pozwalając kierowcy pokonywać większą część codziennych przejazdów na napędzie elektrycznym bez lokalnej emisji spalin. Akumulator litowo-jonowy najnowszej generacji ma całkowitą pojemność 10 kWh. Daje to zasięg na napędzie elektrycznym od 54 do 57 km w BMW X1 xDrive25e (od 55 do 57 km* w BMW X2 xDrive25e). Akumulator wysokonapięciowy można ładować ze zwykłych gniazdek elektrycznych za pomocą standardowego kabla. Do pełnego naładowania wyczerpanego akumulatora potrzeba wówczas około 5 godzin. Już po upływie 3,8 godziny akumulator osiąga 80 procent swojej całkowitej pojemności. Przy korzystaniu ze stacji BMW i Wallbox czas ładowania od 0 do 100 procent wynosi niespełna 3,2 godziny. 80 procent naładowania osiągane jest już po 2,4 godziny. Gniazdo ładowania znajduje się pod oddzielną klapką umieszczoną w lewym przednim błotniku.
Kierowca może zmieniać tryb działania napędu przyciskiem eDrive w konsoli środkowej. W standardowym ustawieniu AUTO eDRIVE inteligentny system napędu na cztery koła zapewnia optymalną interakcję między obiema jednostkami napędowymi w każdej sytuacji na drodze. Napęd hybrydowy typu plug-in wykorzystuje także dane z systemu nawigacyjnego, aby zwiększyć wydajność oraz radość z jazdy. Przy włączonym prowadzeniu do celu przewidujący system zarządzania energią może również uwzględniać profil trasy do sterowania układem napędowym. Do maksymalnego wykorzystywania możliwości napędu elektrycznego służy tryb MAX eDrive. W tym trybie nowe BMW X1 xDrive25e i nowe BMW X2 xDrive25e osiąga prędkość maksymalną 135 km/h. Dostępny jest także tryb SAVE BATTERY. Umożliwia kierowcy utrzymanie stanu naładowania akumulatora wysokonapięciowego podczas jazdy lub zwiększenie go poprzez odzysk energii. W ten sposób można zachować pojemność akumulatora do późniejszego wykorzystania, na przykład podczas jazdy w mieście, w trybie całkowicie elektrycznym. Z przełącznika właściwości jezdnych można korzystać niezależnie od trybu jazdy. W nowym BMW X1 xDrive25e i nowym BMW X2 xDrive25e przycisk służy do uruchamiania trybów COMFORT, SPORT i ECO PRO, które optymalizują funkcje napędu i układu jezdnego oraz umożliwiają obsługę elektrycznych systemów komfortu jazdy.
Ze względu na duży zasięg elektryczny i niską emisję CO2 nowe BMW X1 xDrive25e i nowe BMW X2 xDrive25e (w zależności od wyposażenia) spełniają obowiązujące w Niemczech kryteria klasyfikacji jako pojazd elektryczny, co wiąże się z preferencyjnymi warunkami korzystania z dróg publicznych. Oprócz tego kwalifikuje się do obniżonego opodatkowania prywatnego użytkowania samochodu firmowego w Niemczech. Jako podstawę przy obliczaniu korzyści pieniężnej z prywatnego użytkowania samochodu służbowego przyjmuje się połowę ceny katalogowej brutto.
Wyposażenie standardowe nowego BMW X1 xDrive25e i nowego BMW X2 xDrive25e obejmuje akustyczną ochronę pieszych. Podczas jazdy elektrycznej z prędkością do 30 km/h generowany jest charakterystyczny dźwięk opracowany specjalnie do zelektryfikowanych modeli BMW, aby ostrzegać innych użytkowników dróg o zbliżającym się samochodzie bez uszczerbku dla komfortu akustycznego pasażerów pojazdu. Wyposażenie standardowe dwóch kompaktowych modeli BMW X z napędem hybrydowym plug-in obejmuje również 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, 2-strefową klimatyzację automatyczną oraz klimatyzację postojową. Wnętrze można wstępnie przygotować do jazdy dzięki usługom BMW Connected, korzystając ze smartfonu. Jako alternatywa dla wersji podstawowej nowe BMW X1 xDrive25e jest także dostępne jako model Sport Line, xLine i M Sport. W nowym BMW X2 xDrive25e klienci mają do wyboru modele Advantage, Advantage Plus, M Sport i M Sport X. Oprócz dopasowanych pakietów wyposażenia w nowej hybrydzie plug-in dostępne są też niemal wszystkie elementy wyposażenia opcjonalnego oferowane w BMW X1 lub BMW X2 z konwencjonalnym napędem.
Umieszczenie akumulatora wysokonapięciowego pod tylnymi siedzeniami BMW X1 xDrive25 i nowego BMW X2 xDrive25e nie tylko obniża środek ciężkości pojazdu, zwiększając zwinność jazdy, ale też powoduje jedynie nieznaczne zmniejszenie pojemności bagażnika w porównaniu z modelami z silnikiem spalinowym. Bagażnik ma w głównej części pełną funkcjonalność. W nowym BMW X1 xDrive25e jego pojemność wynosi 450 l. Oparcie tylnej kanapy jest dzielone w proporcjach 40:20:40, a jej złożenie umożliwia w razie potrzeby zwiększenie pojemności bagażnika do 1470 l.