W polskich salonach Mercedes można zamawiać już nową generację GLE Coupe – samochodu, który łączy sportowy charakter i elegancję coupé z architekturą techniczną dużych SUV-ów Mercedesa. Aktywny napęd 4MATIC oraz rozstaw osi skrócony względem GLE o 60 mm zapewniają mu wyjątkowo dynamiczne właściwości jezdne, a wnętrze oferuje jeszcze więcej przestronności niż poprzednik. Początkowo oferta obejmuje wersje 350 d 4MATIC i 400 d 4MATIC zasilane mocnym 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym (odpowiednio, 272 i 330 KM), a także sportowy wariant AMG 53 4MATIC+ (435 KM) o imponującej zwinności prowadzenia.
Design nowego Mercedesa GLE Coupé łączy cechy typowe dla coupé – smukłą sylwetkę i opadającą linię dachu – z funkcjonalnością SUV-a. Jednocześnie, na tle poprzednika, nowy model wyróżnia się udoskonaloną efektywnością aerodynamiczną. Współczynnik oporu powietrza osiąga tu doskonałą jak SUV-a wartość 0,32 (poprzednia generacja: 0,35). Wpływa to na obniżenie zużycia paliwa, ale również na ograniczenie poziomu hałasu.
Obok zjawiskowego wzornictwa w stylu coupé wizytówką nowego GLE Coupé jest specjalnie zestrojone podwozie. W porównaniu z GLE rozstaw osi wersji Coupé skrócono o 60 mm, a przełożenie układu kierowniczego stało się bardziej bezpośrednie. Trzy warianty zawieszenia (stalowe, pneumatyczne AIRMATIC lub aktywne E-ACTIVE BODY CONTROL oparte na instalacji 48 V) na potrzeby nowego wariantu otrzymały częściowo inne nastawy.
We wnętrzu nowy Mercedes GLE Coupé oferuje większą przestrzeń niż poprzednik i największy bagażnik w swoim segmencie (do 1790 l, długość przestrzeni ładunkowej to prawie 2 m). Na pokładzie nie zabrakło „samouczącego się” systemu multimedialnego MBUX oraz najnowszej generacji systemów wsparcia kierowcy i rozszerzonych predykcyjnych funkcji ochronnych z rodziny PRE-SAFE®.
Początkowo gama silnikowa GLE Coupé będzie obejmować 6-cylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne – mocne, o znakomitej kulturze pracy i niskim zużyciu paliwa (272 i 330 KM). Już podstawowy wariant przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 s, a mocniejszy – w 5,7 s.
Ofertę uzupełnia odmiana AMG 53 4MATIC+ ze zelektryfikowaną 6-cylindrową rzędową jednostką benzynową o mocy 435 KM (0-100 km/h w 5,3 s)
Wkrótce do oferty trafi też hybrydowy wariant plug-in GLE 350 de Coupé 4MATIC o lokalnie bezemisyjnym zasięgu przekraczającym 100 km.
Ceny nowego GLE Coupé w Polsce startują od 372 700 za za wariant 350d 4MATIC Coupé Advanced. Konfigurator modelu znajduje się na stronie
https://www.mercedes-benz.pl/passengercars/content-pool/tool-pages/car-configurator.html/motorization?rccVehicleModelId=1673211.
Poniżej szczegółowy cennik:
GLE 350d 4MATIC Coupe Advanced: 372 700 zł
Advanced Plus: 384 600 zł
Premium: 407 500 zł
Premium Plus: 422 900 zł
Executive: 456 000 zł
GLE 400d 4MATIC Coupe Advanced: 395 700 zł
Advanced Plus: 407 600 zł
Premium: 430 500 zł
Premium Plus: 445 900 zł
Executive: 476 100 zł
GLE 53 4MATIC+ Coupe Advanced Plus: 465 000 zł
Premium: 488 300 zł
Premium Plus: 526 600 zł
Ultimate: 563 800 zł
Bogata seryjna specyfikacja Mercedesa GLE Coupé obejmuje m.in. pakiet AMG z elementami zewnętrznymi, 20-calowe obręcze AMG, skórzaną tapicerkę, pakiet integracji smartfonów, nastrojowe oświetlenie, deskę rozdzielczą obszytą syntetyczną skórą ARTICO, 3-strefową klimatyzację, podgrzewane przednie fotele, diodowe reflektory matrycowe MULTIBEAM LED, asystenta martwego pola, kamery 360° i cyfrowy kluczyk (otwieranie pojazdu za pomocą smartfona).
Na życzenie dostępne są m.in. dwa systemy nagłośnienia firmy Burmester (za 4799 lub 27 663 zł), ekran head-up (5589 zł), wycieraczki przedniej szybyz systemem MAGIC VISION CONTROL (2202 zł), inteligentne aktywne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL z odzyskiwaniem energii (36 696 zł), dach panoramiczny (9033 zł) oraz hak holowniczy z ESP (5420 zł).
Pierwsze egzemplarze nowego GLE Coupe dotrą do klientów wiosną 2020 r.