Szwajcarski producent samolotów – Pilatus nazywa PC-24 pierwszym na świecie „super wszechstronnym odrzutowcem” i sądząc po jego wyglądzie, ich nowy samolot może być po prostu biznesową wersją SUV-a. Pilatus PC-24 jest w stanie wylądować na bardzo krótkich nieutwardzonych pasach startowych, na trawie i żwirze, jest standardowo wyposażony w drzwi ładunkowe, a nawet może przewozić sporo ładunku. Tak, ten samolot jest imponujący!
Najnowsza oferta szwajcarskiego producenta samolotów jest idealna do różnych zadań i okoliczności: czy to odrzutowca biznesowego, samolotu pogotowia ratunkowego, a nawet na specjalne misje lub dalekie wyprawy z przyjaciółmi. Najważniejszą jego cechą jest zdolność do startu i lądowania na bardzo krótkich pasach startowych, które umożliwiają odrzutowcowi dostęp do prawie dwa razy większej liczby lotnisk w porównaniu z innymi odrzutowcami obecnie dostępnymi na rynku, które najczęściej wymagają utwardzonych pasów startowych.
Oznacza to również, że PC-24 może latać bliżej miejsca docelowego, więc prawdopodobnie unikniesz wydatków związanych z lądowaniem na większych lotniskach i ograniczysz transfery naziemne do absolutnego minimum. Ale to tylko niewielka część jego zalet.
Pilatus wyposażył również ten samolot w Advanced Cockpit Environment (ACE), który jest prawdopodobnie najbardziej intuicyjnym i przyjaznym dla użytkownika systemem awioniki w lotnictwie biznesowym.
Pilatus ACE jest wyposażony w cztery 12-calowe ekrany, które wyświetlają wszystkie istotne informacje o locie w czasie rzeczywistym, inercyjny system odniesienia (IRS), który gwarantuje dane wysokości i nawigacji, syntetyczny system wizyjny, system unikania kolizji, automatyczny przepustnica, graficzne planowanie trasy i wiele innych.
Jeśli uważasz, że wszystkie te systemy lotu są imponujące, przeczytaj o możliwościach tego samolotu w terenie. PC-24 uzyskał nawet wstępną certyfikację FAA (amerykańskiej Federalnej Administracji Lotniczej) i EASA (Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego) do użytku na trawiastych czy żwirowych pasach startowych.
Lądowanie Pilatus PC-24 na trawiastym pasie:
Pilatus złożył również wniosek o dalszą certyfikację innych rodzajów nawierzchni na których będzie mógł operować, a te powinny być gotowe do końca roku. Otrzymali również certyfikat do stosowania na stromych podejściach, takich jak podejście na londyńskim lotnisku City City, które ma również bardzo krótki pas startowy.
Ten niezwykle wszechstronny odrzutowiec wewnątrz kokpitu wygląda niezwykle przestronnie, a kabinę można łatwo dostosować do indywidualnych potrzeb na każdą podróż. Każdy fotel pasażera z tego układu ma możliwość szybkiej wymiany, co oznacza, że można go dodać lub usunąć w ciągu zaledwie kilku minut.
Rufową przegrodę kabiny można również przesunąć, aby mieć więcej miejsca dla pasażerów, a przedział bagażowy można zmienić również po każdym locie.
Koszt tego cacka? 8,9 miliona dolarów.