Audi Sport wyostrzyło zmysły modelu RS 3. Dzięki ulepszeniu, kompaktowy topowy model, który zapewnia najwyższe osiągi, stanie się jeszcze bardziej sportowy. Widać to już na pierwszy rzut oka: mocne linie z przodu, koła w stylu motorsportowym i kubełkowe fotele RS optycznie podkreślają jego dynamikę, którą akustycznie wzmacnia głęboki ryk pięciocylindrowego silnika z charakterystyczną sekwencją zapłonu.
Dzięki silnikowi 2.5 TFSI, w połączeniu ze zoptymalizowaną konfiguracją podwozia i nowymi oponami, RS 3 pokonuje zakręty jeszcze bardziej zdecydowanie. Potwierdza to nowy rekord okrążenia na torze Nürburgring-Nordschleife. Kierowcy mogą poczuć zwiększoną dynamikę jazdy i wysokiej jakości materiały, które zapewniają najwyższą jakość i sprawiają, że Audi RS 3 jest prawdziwą ucztą dla zmysłów.
Po wprowadzeniu ulepszeń, Audi RS 3 ma jeszcze bardziej sportowy wygląd. Dominującą cechą asertywnej stylistyki przodu jest sześciokątna rama Singleframe z efektownym obramowaniem. Jest ona bardziej płaska i znacznie szersza niż poprzednio, podkreślając dynamikę kompaktowego samochodu sportowego za pomocą dużej osłony chłodnicy w kształcie rombu.
To samo dotyczy dwóch funkcjonalnych bocznych wlotów powietrza – podkreślonych pionowymi czarnymi listwami w kształcie ostrzy – oraz trzech otworów nad przednim splitterem, który teraz rozciąga się na całą szerokość pojazdu i obniża RS 3 jeszcze bardziej – przypominając Audi Sport quattro S1 Pikes Peak z 1987 roku.
Przeprojektowane światła do jazdy dziennej dodatkowo podkreślają osiągi samochodu. Cyfrowy symbol, który w RS 3 przedstawia flagę w szachownicę, składa się z 24 elementów. Ponadto, w połączeniu z reflektorami matrix LED, kierowcy mogą po raz pierwszy wybierać między trzema dodatkowymi wzorami świateł do jazdy dziennej na wyświetlaczu dotykowym MMI.
Tył RS 3 również nawiązuje do sportów motorowych i jest o wiele bardziej wyrazisty niż wcześniej. Pionowe reflektory boczne nawiązują stylistyką do wlotów powietrza z przodu. Duży, funkcjonalny dyfuzor charakterystyczny dla RS zawiera czerwony reflektor pośrodku, a po jego bokach dwie owalne końcówki rur wydechowych układu wydechowego RS, które wyglądają na jeszcze większe w swoich czarnych obudowach.
Podobnie jak reflektory, tylne światła również mają nową stylistykę: strzałki, które dynamicznie rozświetlają się od wewnątrz do zewnątrz z funkcją animacji coming home / leaving home, ucieleśniają progresywny design tylnych świateł.
Ekspresyjny wygląd nadwozia podkreślają charakterystyczne dla RS kolory zielony Kyalami i szary Kemora, nowe lakiery metaliczne niebieski Ascari i czerwony Progressive oraz, po raz pierwszy, matowy lakier szary Daytona. Singleframe i dyfuzor mają czarne wykończenie, do wyboru z wysokim połyskiem lub matowe.
Idąc dalej tym tropem, RS 3 jest standardowo wyposażony w matowo-czarne 19-calowe aluminiowe obręcze kół z 5 szprychami w kształcie litery „Y”. Opcjonalnie dostępne są felgi w stylistyce motorsportowej znanej z wersji RS 3 Performance Edition, z dziesięcioma efektownymi poprzecznymi ramionami, w matowym ciemnoszarym kolorze lub w błyszczącej metalicznej czerni w dwukolorowym wzorze.
Jeszcze więcej indywidualności oferują karbonowe i czarne pakiety o wysokim połysku, które zdobią przednie wloty powietrza, boczne progi i ostrze nad dyfuzorem. Uzupełnieniem są osłony lusterek w kolorze nadwozia, czarnym lub karbonowym.
Popularność modelu jest również wyraźnie odzwierciedlona w jego liczbach. Od momentu wprowadzenia na rynek w 2011 roku, z linii produkcyjnych zjechało prawie 80 000 egzemplarzy tego kompaktowego samochodu sportowego, z czego większość w ubiegłym roku.
Historia sukcesu trwa nadal. Nowe modele RS 3 Sportback i Sedan, produkowane w zakładach Audi w Ingolstadt, będą dostępne u dealerów od października, a zamawiać je będzie można od końca sierpnia.