Miu Miu zanotowało znakomite wyniki finansowe w pierwszej połowie 2024 r., a sprzedaż wzrosła o 93% w sześciomiesięcznym okresie kończącym się 30 czerwca, zgodnie z danymi opublikowanymi w najnowszym raporcie Prada Group.
Pośród spowolnienia w branży luksusowej, które negatywnie wpłynęło na wyniki sprzedaży innych marek, marka Miuccia Prada po raz kolejny prześcignęła samą siebie, przekraczając już imponujący wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale o 89% dzięki ciągłemu popytowi konsumentów na jej najwyżej pozycjonowane produkty.
„Doskonałe wyniki Miu Miu są świadectwem strategii i zdyscyplinowanego wykonania planu wdrożonego w ciągu ostatnich lat” — powiedział Andrea Guerra, dyrektor generalny Prada Group. „Kontynuujemy postępy w naszej drodze do doskonałości w handlu detalicznym, wzbogacając naszą ofertę produktów i napędzając zaangażowanie klientów, aby pielęgnować pożądanie naszych marek”.
Tymczasem sprzedaż Prady wzrosła o 6% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Grupa jako całość odnotowała przychody netto w wysokości 2,55 mld EUR, co stanowi wzrost o 17% w porównaniu z rokiem 2023, „ponieważ silna tożsamość marki, kreatywność i dynamika nadal sprzyjały pożądaniu klientów” — stwierdza firma. Sprzedaż detaliczna wyniosła 2,26 mld EUR, co oznacza wzrost o 18% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Co godne uwagi, Prada Group odnotowała dwucyfrowy wzrost we wszystkich regionach, w tym w Azji i Pacyfiku, Europie, Japonii i na Bliskim Wschodzie. W obu Amerykach firma odnotowała „nieznaczną poprawę sekwencyjną” z 7% wzrostem sprzedaży.
Dyrektor Prady dodał: „W obecnym kontekście makroekonomicznym i geopolitycznym dynamika branży stała się trudniejsza. Wymaga to od nas zwinności i ostrości w zakresie naszego asortymentu produktów, komunikacji i ogólnego pozycjonowania, aby nadal napędzać zaangażowanie klientów i postępować w naszej drodze do doskonałości w handlu detalicznym. Zachowując czujność, pozostajemy oddani naszej strategii i ambicji, aby zapewnić solidny, zrównoważony i ponadrynkowy wzrost”.
Pełny raport finansowy Prada Group za pierwsze półrocze 2024 można zobaczyć tutaj.